Introducing...

FraXTC

Ingeburgerd
Hey mensen,

De naam is FraXTC (serieus, staat ook op mijn ID ;) ) en ik ben hier aan komen waaien in mijn zoektocht naar informatie over synthesisers e.d... Wat er aan vooraf ging:

Al sinds enkele jaren speel ik als zijnde gewoon een leuke hobby in bandjes. Ben uiteindelijk via de nodige ups en downs uiteindelijk terecht gekomen bij mijn huidige band, Iodine.

Maar nu ik in Iodine speel heb ik mijn muzikale "roots" gevonden. We zijn begonnen met een sound vergelijkbaar met de Deftones, maar naar mate we steeds verder ontwikkelde zijn we wat breder gegaan, en wat meer in de expirimentelere hoek gaan zitten (denk aan Neurosis).

Nu zitten we een tijdje te denken om de band muzikaal uit te breiden. Nu dat ik merk dat ik mijn muzikale "roots" heb gevonden ben ik ook bereid om er meer tijd en geld in te steken en ons leek iets van een synth wel toepasselijk (Ik zit te denken om een Roland Fantom Xa te kopen). Hoewel ik piano's e.d. altijd al boeiende instrumenten heb gevonden heb ik (op de incidentele "vlooienmars" na) geen ervaring met toetsen en al helemaal niet met synths. Ik ben echter wel erg leergierig, dus ik hoop dan ook veel te kunnen opsteken hier :)

Welkom en hier ben je wel goed lijkt me voor vragen over synths.

Re: Introducing...

Origineel geplaatst door FraXTC
Maar nu ik in Iodine speel heb ik mijn muzikale "roots" gevonden. We zijn begonnen met een sound vergelijkbaar met de Deftones, maar naar mate we steeds verder ontwikkelde zijn we wat breder gegaan, en wat meer in de experimentelere hoek gaan zitten (denk aan Neurosis).

ik zou het eerder volledig 'de boeg omgooien' noemen, ipv 'uitgroeien tot iets breder' :)

als je into Neurosis bent, check dan ook es Isis, Cult Of Luna, Goatsnake, Jesu, Mastodon, Old Man Gloom, Transmission0...
Die situeren zich allemaal in het genre!

Wil je nog experimenteler gaan, kom je Boris, Asva (morgen in Antwerpen!), Sun O))) en Khanate tegen ;)
maar dan zitten we al meer in de drone-sector ipv het sludge-en-aanverwanten-hokje.

Welgekomen!

m.r.t.

Isis - Check , zeker wel vet
Cult Of Luna - ken de naam maar moet nog es goed luisteren
Goatsnake, Jesu - Dunno, zeker wel effe sjekken dan
Mastodon ken ik alleen van naam
Old Man Gloom - klinkt ergens vaag bekend maar dat kan ik me ook indenken
Transmission0 - j0, was bijna naar het optreden geweest waar hun in t voorprogramma stonden... Zeker wel lekker (moet de cd nog kopen btw)

Overigens: Phantomas is ook de bom :P

En over de deftones: onderschat ze niet, ze met een been commercieel en met de andere toch weer niet: elke cd is wel anders. En check voor de grap eens Team Sleep, een sideproject van Chino, zeker wel de moeite waard (vinnik)

welkom FraXTC!

Deftones onderschatten doe ik in ieder geval niet. Nog steeds mijn meest geliefde band.
Echter; hep Team Sleep nog nooit gecheckt, hoe lang is meneer Moreno daar al mee bezig? sinds White Pony hep ik erover gehoord, maar weet niet zeker..

Hoe lang weet ik zelf ook niet, ik heb me slechts licht georiënteerd op Team Sleep (te weinig tijd op t moment) luister de cd wel regelmatig.

Relaxed trouwens dat hier zoveel mensen zitten die into Isis en shit zijn. Mss dat ik nog eens een nummertje drop van onze band hier ;) (we zijn echter wel gewoon amateurs :P)

tsjah, ben vanuit heel ander genre daarheen gegroeid, meer vanuit de hardcore, want daar zitten uiteindelijk ook veel roots van bands in het genre...

same here, als onze band ooit eens iets fatsoenlijks af heeft, post ik het ook! ;)

m.r.t.

Welkom op dit forum. Info over synthesizers is hier wel eens te vinden. Over de Xa; Prima allround bak :okdan:
maar wanneer je je veel met sequencing bezig wilt gaan houden zou je ook eens naar de X6 kunnen kijken i.v.m. een iets overzichtelijker display.

Kortom, welkom. :mega:

Back