DBX 266 vs. DBX 266XL

Missing Links

Ouwe rot
Ik weet dat er al veel over deze compressors geschreven is, maar ik kan nergens vinden wat er

precies veranderd is aan de dbx266XL t.o.v. de oude dbx 266?

Klinkt de xl veel beter? nieuwe mogelijkheden?

Misschien is er iemand die ervaring met beide heeft, die mij wat helderheid kan verschaffen.

En klinkt die 166 nou echt zoveel beter??

Misschien kan iemand even op een rijtje zetten:

DBX 266
DBX 266 XL
DBX 166
DBX 166 XL

Thanx!

Re: DBX 266 vs. DBX 266XL

Origineel geplaatst door Missing Links
Misschien kan iemand even op een rijtje zetten:

DBX 266
DBX 266 XL
DBX 166
DBX 166 XL

Thanx!

DBX 266 DBX 266 XL DBX 166 DBX 166 XL

Graag gedaan!

8o)

Wel met de 166XL en de 266XL; op de 266XL zit geen limiter. Verder zijn ze hetzelfde.
Die oudere versies ken ik niet..

Dat van die limiter zag ik ook in de specs. Maar is het echt zo dat de geluidskwaliteit en de kwaliteit van de compressie gelijk is. Ik heb namelijk geen limiter nodig, dus dan weet ik meteen dat ik niet de duurdere 166xl hoef te kopen.

achterkant 166
dbx-166-rear.jpg

achterkant 166xl
166XLrear.jpg

lijk mij dat de xl een nieuwere uitvoering is met jack en xlr in plaats van alleen jack bij de 166
verder zou ik het verschil niet weten

Origineel geplaatst door Missing Links
Dat van die limiter zag ik ook in de specs. Maar is het echt zo dat de geluidskwaliteit en de kwaliteit van de compressie gelijk is. Ik heb namelijk geen limiter nodig, dus dan weet ik meteen dat ik niet de duurdere 166xl hoef te kopen.

Waarom heb jij geen limiter nodig?

Die limiter van de 166xl klinkt supersmerig.. heerlijk gewoon!

Origineel geplaatst door demian
Waarom heb jij geen limiter nodig?

Die limiter van de 166xl klinkt supersmerig.. heerlijk gewoon!

Ja zeg...ik heb een 166 en 266xl maar misschien gaat die 266 er nog wel eens uit voor een 166 hoor. Die limiter is gewoon super!

Thanx for de tip guys! Ben op zich niet echt op zoek naar heavy limiting, wil 'm vooral gebruiken om de bassen uit mijn Nord Lead een beetje in toom te houden of over hele drumbeats (geen zware hardstyle kicks met side-chain reverbs of vol gecomprimeerde franse filterloops), maar als dat ding zoveel 'extra' (whatever that may be...) fatness aan de sound toevoegd, dan ben ik natuurlijk wel geintersseerd.

voor fatness moet je mischien eens een compounder checken, de 166xl is elke cent waard, pompt als een mofo op willekeurige drum.

Origineel geplaatst door Formant
voor fatness moet je mischien eens een compounder checken, de 166xl is elke cent waard, pompt als een mofo op willekeurige drum.

Zekers, staat standaard over output 3+4 van m'n machinedrum! Heerlijk gewoon!

Maar voor simpel Bass geluiden in bedwang houden kun je een veel eenvoudigere comp nemen lijkt me!

Origineel geplaatst door Acidfever
Zekers, staat standaard over output 3+4 van m'n machinedrum! Heerlijk gewoon!

Maar voor simpel Bass geluiden in bedwang houden kun je een veel eenvoudigere comp nemen lijkt me!

Afhankelijk wat je er in stuurt, atc gooi ik liever door de dbx dan de compounder want die is toch wat meer stabby.

Back