Korg 01/W FD niet bij stem

jebe70

lid
Hallo synth-genoten,

Ik heb hier een Korg 01/W FD staan waar met geen mogelijkheid geluid uit te krijgen is. Alle settings staan goed, display werkt, diskdrive okay, MIDI werkt, maar noppes geluid. Niet over de audio 1 t/m 4 en niet over de koptelefoon.

Mijn vermoeden is dat het iets met de interne eindtrap te maken kan hebben of de volume potmeter?

iemand tips?

Wat is evt. een goeie Korg reparateur bij mij in de buurt? Voerman in Amersfoort misschien....?

ik hoor het wel.

JB70

iemand een defecte 01/W FD staan?

iemand een defecte 01/W FD staan?

Thanks voor de tip, Synthfreak! Voerman reargeerde (nog) niet op mijn email, dus heb ik idd even direct contact gehad met music-service. Maar...even opsturen naar het zonnige zuiden via een koerier...mmmmm....die synth weegt nogal wat....

Ondertussen ook even contact gehad met een reparateur in Wezep. Na het horen van mijn klacht dacht hij aan een defecte D/A converter of een defect processor board. In het laatste geval kan dat wel eens het einde betekenen.

Misschien heeft iemand een 01/W FD staan met defect waarbij het processorboard het nog wel doet???? Ik wacht in ieder geval even de reaktie van de reparateur af. Heeft iemand enig idee wat zo'n processor board kost? Volgens mij kan ik dan beter naar een andere 2e hands 01/w kijken, of niet?

greetz,

JB70

De reparateur wacht op een definitief antwoord van KORG. Ondertussen even met Voerman in A'foort kontakt gehad. Die wil er zijn billen niet aan branden. Volgens hen is de waarde van de 01w/fd zo laag (onder de 100 Euries) dat het niet zinvol is dit te (laten) repareren. En dat terwijl die dingen nog steeds rond de 200 a 300 van eigenaar wisselen :frons:

Ben nu op zoek naar een andere 01w/FD of N364. Misschien kan ik van een andere defecte 01w/Fd nog wat zaken gebruiken om weer een werkende synth te krijgen en anders jammer dan.

Iemand nog suggesties?

greetz,

JB70

Een reparatie loont zich nog wel met deze klacht.
Met een paar 'eenvoudige' metingen weet je of de storing op het mainboard zit of op het output board.

Music Service Center heeft volgens mij ook nog complete main boards liggen van de 01W.
Informeer daar even naar de prijs indien je het nodig hebt.

Korg 01W/FD laten repareren bij Oostendorp in Wezep. Prima service. Ze hebben wat vervangen aan de voeding. Was meer geld kwijt voor het uurloon dan de materialen. Maar ja, je bent ook weet niet hoe lang bezig om die kast open en dicht te maken :D

Maar nu blijkt er nog wat aan de hand te zijn met de EFX setting. Wanneer ik die in de Global mode op On zet en ik kies een sound (Combi of PRog, maakt niet uit) dan hoor ik een wave-form-achtige ruis (per sound verschiilend) terwijl ik nog geen toets heb aangeslagen. Een oscillator in de fruts?

En als er dus nog wat gerepareerd moet worden aan die printplaat, is dat nog rendabel, vraag ik me af. Voerman in Amersfoort en Music Service beweren er geen spullen meer voor te hebben, synth is te oud, volgens hen.

De sounds die ik zoek zitten toch echt wel in die 01/W bak, dus moet ik misschien op zoek gaan naar een werkend model.
Iemand suggesties?

Is misschien een module versie van de O1/W serie een optie? Kun je de 01/W die je al hebt als masterkeyboard gebruiken. :)

modules met 01/w geluiden zijn o.a. de 01R/W, 03R/W, O5R/W, X5DR en de NS5R(EX). Deze modules zou je tweedehands tussen de 100 en 250 euro moeten kunnen vinden.

succes en greets,

S@tish

Origineel geplaatst door S@tish
Is misschien een module versie van de O1/W serie een optie? Kun je de 01/W die je al hebt als masterkeyboard gebruiken. :)

modules met 01/w geluiden zijn o.a. de 01R/W, 03R/W, O5R/W, X5DR en de NS5R(EX). Deze modules zou je tweedehands tussen de 100 en 250 euro moeten kunnen vinden.

succes en greets,

S@tish

Dat is idd een optie. De X5DR valt daar - wat mij betreft - buiten. Ik heb deze module zelf en vind hem qua sounds minder dan de 01R/W serie. Volgens mij heeft Korg ergens tussendoor wat zitten wijzigen in de boards van de workstations, want het klinkt toch anders....

In ieder geval, thx voor de tip, ik zal zekers eens rondneuzen.

De N5 heeft inderdaad een aantal 01/w samples en patches aan boord, maar ik vond ze op één of andere manier op de 01/w altijd beter klinken, wat vetter/ krachtiger. Misschien dat de N5 minder goede convertors heeft? dat geldt volgens mij ook voor de 05/rw en de X5. De 03/w is wel klankmatig helemaal gelijk aan de 01/w, maar mist de sequencer en het grote scherm.

Sinds ik op de 01/W heb gespeeld ben ik verkocht aan het vette geluid. Zelfs even vlug met de presets spelen gaf voor mij al de doorslag. Voor het soort muziek wat ik er mee wil maken (prog/gothic/metal met vleugje sympho) is dit echt wel een bak waar ik wat mee kan.

Bij de X5DR miste ik dat 'beetje extra' volle geluid. Zelf met wijzigen van diverse settings kreeg ik niet het gevoel van: dit is de sound die ik wil. Mede door het feit dat ik geen losse semi-module naast mijn gearlist op het podium wilde hebben heeft mij doen besluiten eens naar een N365 te kijken en (dank zij Dumdumdadumdum :halleluja ) gelijk gezocht naar een 01/W. Na het uitproberen op deze bak gelijk eentje op de kop weten te tikken, maar zoals hierboven beschreven wat aanloop-problemen mee gehad =(

greetz,

JB70

Origineel geplaatst door jebe70
Sinds ik op de 01/W heb gespeeld ben ik verkocht aan het vette geluid.
Zelfs even vlug met de presets spelen gaf voor mij al de doorslag. Voor het soort muziek wat ik er mee wil maken (prog/gothic/metal met vleugje sympho) is dit echt wel een bak waar ik wat mee kan.

Bij de X5DR miste ik dat 'beetje extra' volle geluid. Zelf met wijzigen van diverse settings kreeg ik niet het gevoel van: dit is de sound die ik wil. Mede door het feit dat ik geen losse semi-module naast mijn gearlist op het podium wilde hebben heeft mij doen besluiten eens naar een N365 te kijken en (dank zij Dumdumdadumdum :halleluja ) gelijk gezocht naar een 01/W. Na het uitproberen op deze bak gelijk eentje op de kop weten te tikken, maar zoals hierboven beschreven wat aanloop-problemen mee gehad =(

greetz,

JB70
Vette geluiden, 1000% mee eens, toch is ie niet zo populair bij synthforum.nl-gebruikers heb ik het indruk;{

dat valt volgens mij wel mee, ik zie hem vaak genoeg in gearlijstjes tevoorschijn komen. Misschien heeft de 01/w de 'pech' dat ie te veel op de m1/t1 lijkt om een eigen 'smoel'te hebben, maar ik blijf erbij dat dit een geweldige synth voor metal is. Erg veel kracht per kubieke cm :D.

Ey jongens nu deze thread toch over de 01w gaat, dacht ik even het volgende te vragen:
Zo goed onder de knie heb ik mijn 01w nog niet echt maar ik krijg het idee dat de effecten op PAGE 8 van "EDIT PROG" geannuleerd wordt als ik met de sequencer bezig ben. Ik bedoel dan "geannuleerd per prog". En dan heb je ëen effect-pagina voor alle 16 tracks. Of heb ik het toch wel mis? ik hoop van wel :) want anders is dit toch wel een nadeeltje van de 01w sequenc.
hoop dat mn verhaal niet zo vaag klinkt:o:

Origineel geplaatst door turtel
Ik heb mijn digitale korg weleens bij electrocare laten maken .

http://www.serviceconnection.nl/

Hey. da's een goeie tip. :biertje:
Die ga ik morgen gelijk ff bellen/mailen. Almere haven ligt even iets dichterbij Zeewolde dan Wezep!
Eens kijken of ze de korg kunnen opereren.

thx!

JB70

Origineel geplaatst door sunny
Ey jongens nu deze thread toch over de 01w gaat, dacht ik even het volgende te vragen:
Zo goed onder de knie heb ik mijn 01w nog niet echt maar ik krijg het idee dat de effecten op PAGE 8 van "EDIT PROG" geannuleerd wordt als ik met de sequencer bezig ben. Ik bedoel dan "geannuleerd per prog". En dan heb je ëen effect-pagina voor alle 16 tracks. Of heb ik het toch wel mis? ik hoop van wel :) want anders is dit toch wel een nadeeltje van de 01w sequenc.
hoop dat mn verhaal niet zo vaag klinkt:o:

Nee hoor, is duidelijk. Je hebt het helaas niet mis. De 01/w heeft 2 effectprocessors, daar moet het hele instrument het mee doen. Dat betekent dus dat je inderdaad de effecten niet per program in de sequencer terugkrijgt. Je hebt in de sequencer dus 2 effecten voor alle 16 tracks samen. Je kunt wel de effectinstellingen van een program of combi kopiëren in de sequencer, zodat je 1 belangrijke program in de seq. van de originele effecten kunt voorzien. Dit is overigens zo bij alle romplers, zelfs de triton,/fantom/motif hebben niet voor elke part een afzonderlijke effectprocessor. Kost nogal wat dsp-power namelijk. Maar het worden er wel steeds meer: de triton kan tot 5 aparte effecten op aparte programs genereren naast twee systeemeffecten , volgens mij de motif nog meer.

Ow ja bij de combies is het idd hetzelfde k.u.t. verhaal, had ik natuurlijk ook bij de vraag kunnen melden. Maar goed, dan leg ik mijn hoop wat de sequenc betreft op de SY99 als ik ten minste ooit weet hoe dat ding werkt:(
Bedankt voor jouw antwoord dumdumdadum:doei:

euhm.... bij de sy99 zal het qua effecten niet veel beter gesteld zijn hoor....
je kan natuurlijk bij de 01/w ook geluiden via output 3 en 4 naar een effectprocessor sturen, scheelt weer iets.

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
Nee hoor, is duidelijk. Je hebt het helaas niet mis. De 01/w heeft 2 effectprocessors, daar moet het hele instrument het mee doen. Dat betekent dus dat je inderdaad de effecten niet per program in de sequencer terugkrijgt. Je hebt in de sequencer dus 2 effecten voor alle 16 tracks samen. Je kunt wel de effectinstellingen van een program of combi kopiëren in de sequencer, zodat je 1 belangrijke program in de seq. van de originele effecten kunt voorzien. Dit is overigens zo bij alle romplers, zelfs de triton,/fantom/motif hebben niet voor elke part een afzonderlijke effectprocessor. Kost nogal wat dsp-power namelijk. Maar het worden er wel steeds meer: de triton kan tot 5 aparte effecten op aparte programs genereren naast twee systeemeffecten , volgens mij de motif nog meer.

Iets wat ik overigens vreselijk jammer vind, temeer omdat ik effectgeluiden maak die vaak op de mogelijkheden van de effectprocessor zijn gebaseerd. Op de korg manier blijft het dus een monotimbrale synth.

Toch hoeft het kennelijk niet zo, ik heb ook een SY77 van Yamaha, die kent een geheugenplaats met daarin de sound een midikanaal toe. Op de SY77 kan je dus 16 geluiden met ieder hun eigen effectinstelling maken. Ik vraag me af hoe Yamaha dat dan doet.

Origineel geplaatst door NyaH
Iets wat ik overigens vreselijk jammer vind, temeer omdat ik effectgeluiden maak die vaak op de mogelijkheden van de effectprocessor zijn gebaseerd. Op de korg manier blijft het dus een monotimbrale synth.

Toch hoeft het kennelijk niet zo, ik heb ook een SY77 van Yamaha, die kent een geheugenplaats met daarin de sound een midikanaal toe. Op de SY77 kan je dus 16 geluiden met ieder hun eigen effectinstelling maken. Ik vraag me af hoe Yamaha dat dan doet.
kom je dan wel naar de meeting?:doei:

Back