Sony PSP Kick drumsequencer

Slolov

Guru Meditation Error
Hehehe! Geinige drumsequencer voor de Sony PSP:
http://www.pspkick.com/

Vraag me af wat de toekomst nog meer in petto heeft voor deze handheld.

Jammer dat deze zgn. homebrew software alleen op oudere firmwares van de PSP kan draaien. Dus iedereen met firmware 1.5 of hoger... pech gehad. Sony heeft voor alle mensen die hun eigen software voor de PSP willen schrijven flink een hak gezet door dit voortaan te blokkeren.

Maar toch, knap gedaan. Micromusic op naar de volgende level.

Staat er niet gewoon op die site dat ze ook een install voor de 1.50 firmware hebben?

Staat achter PSPKICK 1.00b in ieder geval.

Ah okee, net gemist. 1.5 kan dus ook nog homebrew draaien. Daarna is het volgens mij afgelopen. 1.52 en 2.0 zijn toch niet echt homebrew-friendly meer. Mensen met 1.5, jullie hebben geluk!!! Nu nog een USB naar MIDI-kabel fabriceren... ;) Of Midi over WiFi...

screen7488363634634.jpg

is een fatsoenlijke screenshot.

Bizar,

Ik heb binnenkort ook een psp. Helaas zal die wel de firmware 1.52 al bevatten. Maar er gaan gelukkig al geruchten dat sony homebrew toe gaat staan. Sony is nooit een anti homebrew bedrijf geweest. Ze hebben voorheen ook al de net yarose(developer playstation voor de consument) en de ps2 linux kit uitgebracht. Dit dus ook om homebrew te stimuleren. Het probleem is dat er ook homebrew tools zijn om de spel discs te kunnen laden vanaf een memory stick(en dus kunnen ze dan illigaal worden gedownload van het net). En daar is sony niet blij mee.

Ze zijn dus opzoek naar een oplossing om emulators en andere software wel te kunnen draaien maar die smerige iso loaders niet. Maar of dit ooit zal gaan worden toegepast op de nieuwe firmware?? Tijd zal het leren.

Wat is bruikbaar? Nanoloop? LSDJ? En toch maken mensen er unieke muziek mee en treden er ook echt mee op. De echte Nintendo-die hard koopt toch nooit zo'n PSP.

p.s. 28 oktober Micromusic in de kleine zaal van Doornroosje !!!

...ik ben al 'n tijdje 'n beetje aan 't denken over een handige, liefst zo portable mogelijke oplossing om op reis of iig on the move toch m'n ei een beetje kwijt te kunnen; gewoon wat ritmetjes en melodietjes en ideetjes fatsoenlijk kunnen noteren voor later gebruik.. als d'r voor dit ding of voor mijn part die Nintendo ds een beetje leuke software gaat komen vind ik dit toch een interessante optie.

op reis met de PSP is wel heel leuk. Er zit WiFi op dus als je iemand in de buurt kan vinden met z'n draadloze onbeveiligde netwerkverbinding kun je ook nog surfen en emailen. Bij mij in de buurt alleen al is zeker de helft onbeveiligd en kan ik gewoon internetten.

Ik heb hem ook sinds 1 september, en ben er blij mee..
Heb wel meteen die 2.00 erop gezet om die internet-browser te kunnen gebruiken,via wi-fi ,en het werkt perfect!
Er zullen in de toekomst vast wel manieren komen om homebrew dingen te draaien.
Doe mij maar een reason pakketje voor m'n PSP dan...:Z

ik zie zoiets liever zitten op die NINTENDO DS... zou mss een goede sequencer kunnen zijn met zn touchscreen

ik heb een paar weken een psp leuk dingetje gisteren is er een downgrade software online gezet en had het getest en had een psp 2 en nu een 1.5 :D maar het werkt nog niet geweldig..

ik heb de psp ook maar ff gedowngrade en die pspkick drumcomputer werkt erg gaaf vind ik. gewoon fun om mee te spelen.

Dat zal je altijd zien, komt de friggin downgrader; moet ik mijn psp terug sturen naar sony omdat 1 diagonaal op de dpad niet goed werkt :S Omdat ze overal zijn uitverkocht kan ik hem niet meer omruilen en moet ik hem 3 weken!!!! op sturen. En dat terwijl ik een nw krijg van sony, mijn psp was pas 3 dagen oud. Snik

Origineel geplaatst door oozi
...ik ben al 'n tijdje 'n beetje aan 't denken over een handige, liefst zo portable mogelijke oplossing om op reis of iig on the move toch m'n ei een beetje kwijt te kunnen; gewoon wat ritmetjes en melodietjes en ideetjes fatsoenlijk kunnen noteren voor later gebruik.. als d'r voor dit ding of voor mijn part die Nintendo ds een beetje leuke software gaat komen vind ik dit toch een interessante optie.

Inderdaad, dat zoek ik ook zonder dat ik mijn laptop mee moet sjouwuh... Is er nog niets beschikbaar voor de PSP 2.00? En hoe zit dat met de DS, zijn daar wel al programma's voor beschikbaar?

Ik vertrek binnenkort voor 6 weken naar Mexico en mijn vinger krijgen al jeuk bij de gedachte dat ze 6 weken geen beats kunnen programeren... :(

Hihi, cewl die drumcomputer voor psp. Als psp wat in prijs zakt koop ik hem mss... Mss beetje off-topic: hoe maak je homebrew proggues voor psp (gebruik je daar bijvoorbeeld een soort van C++ dev kit voor)?

Origineel geplaatst door Likwidz
Inderdaad, dat zoek ik ook zonder dat ik mijn laptop mee moet sjouwuh...

Bwa... Laptop kan toch mee als handbagage (en dan kunt ge tenminste een echte sequenser + nodige vsti meedoen)

En nog eentje:
http://www.iturzaeta.com/PSPRhythm/

psprhythm.jpg

Vet! Vet! Vet! D'r komt steeds meer spul uit. Nog nog iemand die zo slim is een USB naar MIDI-kabeltje te fabriceren voor dit speelgoedje.

En staat ook nog een Bassline-demo programma op die site. Ik krijg 'm niet aan de praat.

wow! kan je dit op alle psps draaaien? ik ken hier nix van.. wat heb ik hiervoor nodig?
kan je dan ook je beats saven en renderen of...?
dit is een prima speeltje voor op de passagierszetel in de wagen :verkoght:

Deze software kun je op alle PSP's draaien met 1.0 of 1.5 software. De meeste spellen van nu en de demodisc die je bij je PSP hier in europa krijgt hebben de update van 1.52 (al je 'm in in winkel koopt) naar 2.0 en daar kun je geen homebrew software meer op draaien. Je zult 'm dan moeten downgraden naar 1.5. Zoek ff op google en je vind de links om 'm te downgraden. Let wel op dat je de juiste files download en goed toepast want je zou je PSP kunnen beschadigen als je 'm verkeerd downgrade !!!

En ja, je kunt je beats renderen naar .wav.

Back