Ultrabeat in Logic

simonvk

Just be good to me...
Dag lieve mensen,

Ik wil in Logic 7 met Ultrabeat mijn eigen bietjes gaan programmeren. Nou weet ik (eindelijk) hoe ik mijn eigen samples in kan laden, maar ze worden steeds vervormd door al die knoppentoestanden. Wat ik eigenlijk wil is gewoon een soort lege patch, met helemaal geen samples ingeladen aan de linkerkant, die wil ik gewoon zelf inladen, en gewoon helemaal niet aan de klank-, synthese knoppen gezeten. Ik wil gewoon mijn drumgeluiden in laden, en dat vervormen van de klank komt allemaal later nog wel als ik dat wil. Maar nu wil ik het gewoon doe als drumcomputerke. Heeft iemand toevallig zo'n lege patch voor me?

Nog iets, als ik een beat heb geprogrammeerd in UB, kan ik me dan naar de sequencer toe halen op de een of andere manier?

Nog één ding, is er nog een andere (betere?) drumcomputer voor Logic, gewoon vraagje uit interesse?

Alvast bedankt,
Simon :doei:

Ik lees leuke dingen over Battery 3 van NI, ik heb het zelf niet maar ik zou dit wel es durven aanschaffen.
Wat ik me wel afvraag is, of je geen drumkits kunt aanschaffen voor ultrabeat?!

Heb zelf geen ervaring met Ultrabeat, maar het zou me verwonderen als je de effecten / fiters niet kan uitzetten.
Tijdje geleden bij iemand mee gestoeid, en het sampler gedeelte vond ik nu niet echt geweldig.
Drumsynth gedeelte is leuk, maar ik vind Microtonic toch wel een stuk geavanceerder.

De interface in Ultrabeat is zo prutserig met die veelvoud aan (verschillende soorten) miniscule knopjes.

Ik kan je Battery van harte aanbevelen. De bijgevoegde library heeft een grote uitbreiding gekregen t.o.v. vorige versies, en het maken van eigen kits is kinderspel. Als je een soort simpele MPC (4x4 pads) wil maken, of een complexe multi, het kan allemaal razendsnel. De bijhorende (incl. convolutie) effecten zijn ook in orde, niet uitzonderlijk maar wel heel bruikbaar.

Er zit geen step-sequencer op, maar wel allerlei humanize/randomize functies die een lekkere swing kunnen geven.

Nog even naar een screenshot gekeken en hier een paar zaken gevonden die je best uitzet of opendraaid.

Succes!

Attachments

• lp_ultrabeat_scrn.jpg
    lp_ultrabeat_scrn.jpg
    318 KB · Bekeken: 115
er is ook een hele handige dvd set op de markt ben de naam ff kwijt

maar die gaan iig ook in op elke plugin binnen logic pro

Heb je Stylus RMX geprobeerd? volgens mij kan die dat ook wat jij wil.

Hierbij een Ultrabeat preset waarmee je Ultrabeat heel makkelijk kan gebruiken als (drum)sample player.
Ieder voice is gereset naar default settings, waardoor je geen enkele vorm van processing of envelope hebt.

Deze preset moet je plaatsen in
hard disk / Bibliotheek / Application Support / Logic / Plug-In Settings / Ultrabeat /

(je moet de extensie van de file wel eerst even veranderen van .mid in .pst want ik kon blijkbaar om een of andere reden geen .pst-file posten ; de correcte benaming is dus SamplePlayer.pst)

Als je meer wil lezen over Ultrabeat als drumsample player :
http://www.logicprohelp.com/viewtopic.php?t=879

Attachments

• sampleplayer.mid
    122,3 KB · Bekeken: 150
Hierbij nog een plaatje met alle Ultrabeat (default / zero) settings zoals in de sampleplayer preset.

Attachments

• ultrabeat.jpg
    ultrabeat.jpg
    57,9 KB · Bekeken: 115
Back