Ey Syntforummers,
Vraag:
Check even de foto. Dat is m'n setup.
Zoals je ziet staat m'n rechtermonitor 'in een hoek' en de linker niet.
Ik gebruik passieve monitors die aangesloten zijn op een Samson Servo eindversterker.
Nu is alles links altijd veel harder.
Ik moet op m'n eindversterker het linkerkanaal 25% zachter zetten om een gebalanceerd stereobeeld te krijgen (dus snare in het midden).
Het rare is dat soms ik links weer voluit moet zetten om het stereobeeld goed te hebben.
Ik denk dat het kan liggen aan:
1. De plaatsing van de rechterbox (het geluid is wolligere rechts door de opbouw van frequenties in die hoek)
2. Er is iets met de versterker (omdraaien van draden helpt niet)
3. Er is iets met de mixer
Ik gebruik 2 verschillende merken XLR -> jack kabels (van master out mixer naar l-r in versterker).
Ik wordt hier vrij moe van omdat ik dan iets mix en het dan op de CD links zachter staat.. of links te hard. En het is eigenlijk gewoon superverwarrend.
Wat denken jullie??
FLY
Xtra Fly Records
Vraag:
Check even de foto. Dat is m'n setup.
Zoals je ziet staat m'n rechtermonitor 'in een hoek' en de linker niet.
Ik gebruik passieve monitors die aangesloten zijn op een Samson Servo eindversterker.
Nu is alles links altijd veel harder.
Ik moet op m'n eindversterker het linkerkanaal 25% zachter zetten om een gebalanceerd stereobeeld te krijgen (dus snare in het midden).
Het rare is dat soms ik links weer voluit moet zetten om het stereobeeld goed te hebben.
Ik denk dat het kan liggen aan:
1. De plaatsing van de rechterbox (het geluid is wolligere rechts door de opbouw van frequenties in die hoek)
2. Er is iets met de versterker (omdraaien van draden helpt niet)
3. Er is iets met de mixer
Ik gebruik 2 verschillende merken XLR -> jack kabels (van master out mixer naar l-r in versterker).
Ik wordt hier vrij moe van omdat ik dan iets mix en het dan op de CD links zachter staat.. of links te hard. En het is eigenlijk gewoon superverwarrend.
Wat denken jullie??
FLY
Xtra Fly Records