oordoppen

Origineel geplaatst door bambamstudio
maar draaien met oordoppen gaat best, heb het wel eens gedaan, geen probleem

blijft het laag niet teveel doorgan vergeleken met de rest ??
heb ik net ff een beetje getest hier (sorry buurman) en voor m'n gevoel blihft het laag net iets teveel doorgaan vergeleken met het hoog..

Waarschijnlijk omdat je schedel het laag makkelijker doorlaat. ;)

Maar zeker een interessant onderwerp. Hebben ze geen oordoppen met 'hulpstukken' om het aantal dB te regelen of zo? Als je die dan op maakt kunt laten maken zijn ze wat makkelijker voor diverse toepassingen te gebruiken.

Origineel geplaatst door fuse
Waarschijnlijk omdat je schedel het laag makkelijker doorlaat. ;)

Maar zeker een interessant onderwerp. Hebben ze geen oordoppen met 'hulpstukken' om het aantal dB te regelen of zo? Als je die dan op maakt kunt laten maken zijn ze wat makkelijker voor diverse toepassingen te gebruiken.

die heb je... liever gezgd.. die heb ik.. kunnen andere filters ingeklikt worden, kost me niks, zit nu 15 db in maar kan ook kiezen voor zwaarder of lichter .. alleen niet met volumeknop.. dan moet je eerst je gehoor om zeep helpen.. krijg je een apparaat met volumeknop en eentje die stoort met een GSM in de buurt..

Origineel geplaatst door da goose

blijft het laag niet teveel doorgan vergeleken met de rest ??
heb ik net ff een beetje getest hier (sorry buurman) en voor m'n gevoel blihft het laag net iets teveel doorgaan vergeleken met het hoog..

dat klopt wel ja, maar het hangt natuurlijk ook van de monitor af die neest je staat.

en tja, wat is belangrijker.

Zeg eerlijk, door veel draaien gaat de kwaliteit van je gehoor er niet echt op vooruit.

Origineel geplaatst door sander
Ik gebruik de Alpine Music Safe
http://www.alpine.nl/
Ze zijn niet opmaat gemaakt. Zit wel een goed filter in. Kosten iets van 28 euro

in filtering maar het idd nix uit.

de rede waarom ik op maat gemaakte heb is simpel: ze zitten beter, met andere woorden ik heb rare oren ;)

van die oordopjes als headphone past bij mij ook niet...need I say more?

Dat je zo'n groot hoofd heb omdat je zo briljant bent? ;)
(kuch!)

Pas als je een gewone koptelefoon in je oren kunt stoppen dan heb je volgens mij een probleem.

Maar toch maar eens gaan shoppen dan. En dan maar eens bij het nachtkastje leggen omdat de buren aan beide kanten zo'n klein ding hebben wat alleen maar kan kwijlen en luiers vies maken. :(

Ik heb nu idd ook van die Alpine doppen. Ze zitten prima. Ik slaap er regelmatig mee als de bovenburen weer es een feestje hebben. Maar ze laten alleen veel te veel bas door. Ik gebruik ze vooral als ik basgitaar speel. Normaal vind ik het niet erg om mezelf te horen maar als ik speel hoor ik graag ook de rest van de band. Ik kan me ook voorstellen dat die dingen nogal vervelend zijn als je zingt. Je hoort je eigen stem veel harder dan je gewend bent. Op de een of andere manier is dat volgens mij met oordoppen die minder ver in je oor zitten minder.

Origineel geplaatst door fuse
En dan maar eens bij het nachtkastje leggen omdat de buren aan beide kanten zo'n klein ding hebben wat alleen maar kan kwijlen en luiers vies maken. :(
Nou van die Exinore dingen weet ik dat ze spesjale filters hebben voor snurkende eega's
Misschien heb je nu wel het gat in de markt aangeboord, oorpluggen met baby-BPF :)

<voor de verandering maar eens on-topic&GT
Ik heb dus ook van die op maat gemaakte dingen. Die gaan zo na een uurtje ook wel een beetje irriteren, maar dat is waarschijnlijk omdat Moeder Natuur niet heeft verzonnen dat er überhaupt iets in je oren gepropt zou worden
Maar voor een bentje in een oefenhok zijn die 15dB dingen perfect, hoe t zit met extreem lage tonen weet ik niet
</voor de verandering maar eens on-topic>

Origineel geplaatst door Ferric
Altijd gedacht: "hard is lekker(der)"... tot toen.

zal wel dj rush geweest zijn hahaha
was er niet bij maar de dynamiek zal wel ver te zoeken zijn geweest
de man overstuurt het tot in den treuren.

Maar ontopic
ik heb ze ook echter bij mij zijn ze helemaal flat dus geen spraak dip. Dat vind ik wel kut !! en ik kan geen ander filter inzetten

echter ze werken super
en ik draai altijd met 1 dop in zodat ik de koptelefoon gewoon op thuis hardheid kan instellen (tip tip tip;) )

ik flip er we van dat je wel je hardslag en zo kan horen of te wel alle interne lichaams geluiden. Maar miscshien kwam dat iook door het blowen :D

ik heb ze al een tijd niet meer gebruikt en als ik gewoon uitga sta ik altijd 50 centimeter voor de speakers.

vraag me niet waarom maar dan kom ik african - zweef boven de grond mode

Ik heb wel een super fijn gehoor (hoor makelijk me buurman neuken hoe zacht ie het ook probeert :D)

en wat ik daar weer van heb geleerd is

always wear protection
(nee ik slaap niet met die oordoppen in :D :D )

Waarom moet alles zo hard? ik zet wel een koptelefoon op.
In de band de monitors normaal help enorm. de toetsenist met oordopjes in hoort niks! en ik speel gitaar notabene.
Gewwon je geluidsman goed vertile vat je mil....WAT?????

Test 1.2.......... wat kwam daarna ook al weer... oja! test 1.2

mijn sennheiser HD280 pro isoleert ook ontzettend...geloof volgens specs 32dB maar hoeveel dat in de praktijk is weet ik nie...wat ik wel weet is dat het er een beetje raar uitziet als je ze bij het uitgaan opzet ;)

Origineel geplaatst door 4-Tek
Ik heb nu idd ook van die Alpine doppen. Ze zitten prima. Ik slaap er regelmatig mee als de bovenburen weer es een feestje hebben. Maar ze laten alleen veel te veel bas door. Ik gebruik ze vooral als ik basgitaar speel. Normaal vind ik het niet erg om mezelf te horen maar als ik speel hoor ik graag ook de rest van de band. Ik kan me ook voorstellen dat die dingen nogal vervelend zijn als je zingt. Je hoort je eigen stem veel harder dan je gewend bent. Op de een of andere manier is dat volgens mij met oordoppen die minder ver in je oor zitten minder.
Ik heb gister 's op een feessie gedraaid (een van de eerste keren) met die doppen in, maar ik vind ze erg tegenvallen. "Geen afgesloten gevoel" stond op de verpakking, maar dat had ik dus wel. Ik vond ze mateloos irritant. Later op 't feest (toen ik niet meer stond te draaien, maar te feesten) en al aardig wat alcohol op had begon ik me heel erg raar te voelen, alsof ik supervaag was ofzo. Ik heb die dingen toen uitgedaan en ik voelde me opeens weer (redelijk) nuchter.

Misschien dat ik ze ff wat kleiner moet maken ofzo, maar zo vind ik 't niks. Kan ik net zo goed die herriestoppers in m'n oren doen.

Mijn ervaring met (niet op maat nog maar wel goede kwaliteit!) oordoppen die gemaakt zijn voor eigelijk live optreden :S is dat ik het niet lekker vind optreden. ik heb t een paar keer geprobeerd maar ik mis net als op feesten als ik die doppen in heb gewoon net die sfeer die de mensen wel horen/voelen, Ik mis gewoon dat rauwe dat je wel hoort als je geen doppen in hebt (is een product van dat je oren automatisch hard geluid vervormen!) het is gewoon met doppen in alsof je thuis normaal hard de muziek aan hebt voor mijn gevoel, misschien moet ik wel minder sterke filters erbij nemen, maargoed ik draag ze dus niet meer bij optredens, maar wel voor groot deel van feesten e.d. alleen af en toe wil ik wellis echt helemaal uit me dak en doe ik ze ff uit, misschien psychologisch effect ik weet t niet !!!!

Back