SK30(O)[/B]
de x0b0x gebruikt hem ook, slik
twiki
Laat maar zitten, je bent niet van plan om een clone te bouwen maar een bass synth.
exacto, maar wel analoog, niet als mijn drumstation, die wel leuk klinkt maar niet analoog is.
twiki
Verder zou ik er nog es goed over na denken of je de kennis in huis hebt om dit project tot een goed einde te brengen voordat je begint te denken in termen van polyfonie en andere toevoegingen.
mijn hoofd vak op de lts was eletro, dus ik ben niet helemaal onbekent.
nadeel is wel dat het al 16 jaar geleden en voornamelijk als monteur onderweg ben geweesd.
goed geld verdient altijd, helaas nu niet, kut spanje.
maar das waar een ander verheel
ik heb zeker 2 maanden lang codes van lui en datasheet bestudeerd.
de instructies ken ik nu wel zo beetje uit mijn hoofd.
programeren in andere talen kon ik al.
mijn eerste doel is zoals andere reeds gezegd hebben een midi/cv converter bouwen met een 4174 of 40174.
dan uitbouwen.
twiki
De richting van draaien kun je zien aan welke interrupt eerst binnenkomt neem ik aan. Maar wordt dat niet lastig als je aan twee of meer encoders in verschillende richtingen draait? Hoe knoop je de meerdere encoders aan de twee interrupt pinnen zodat je bij iedere stap een interrupt krijgt?
ik denk dat ik daar al een oplossing vor gevonden heb.
ik ben de naam van de ic kwijt, maar het idee is, om de A en B pinnen van de encoders naar de MCU (of via een omweg, ic'tje) breng en onderweg overbruggen met een t splitsing
---
| m |
Aº----º---------| c |----º---------ºA
encoder a | | u | | encoder b
Bº--------º-----| |--------º-----ºB
| | --- | |
--- --- | --- ---
\|/ \|/ | \|/ \|/
--- --- | --- ---
| | - | |
---º-----|i|------º---
|c|
-
ik denk dat dit de oplossing is(en mischien kun je zelfs deze nog verbeteren) maar het gaat om het idee,
om de detecteren welke encoder draaidt.
al is werkt het maar met 1 encoder per keer.
toon
Wat probeer je nu eigelijk te maken? Een midi naar cv/gate converter of ook een gehele digitale aansturing van het analoge gedeelte van een 303?
de hele tb303, maar zonder het sequencer gedeelte, maar wel met lcd en user geheugen (die de ad5220 waarden bewaard in de onboard eeprom) en nog wat andere settings.
midi kanaal en dergelijke.
en cursor toetsen
tooni
Begin misschien eerst met de midi/cv toestanden
uiteraard, daar ben ik nu mee bezig, ik ben nu aan het winkelen.
vandaag alle onder van de 303 en de x0b0x vergleken en genoteerd, zal nu dadelijk mijn bestelling maken bij een ebay winkel.
ja, ik wil straks een pic18f542(o) gebruiken die heeft wel UART.
maar die heeft mijn lokaal verkoopt punts niet.
chromisX
Is het niet gewoonweg goedkoper om dmv. een potmeter de stroom door een condensator te regelen, om vervolgens dan de tijd te meten van bv. ontladen? Dan stuur je oplaadpulsjes en dan meet je hoe lang het duurt voordat het signaal (bv. met een schmitt trigger) onder een bepaalde waarde is?
zoals ik al zei is het alweer 16 jaar geleden toen ik de school verliet.
ik tijdens het leren van instructies, datasheet en dergelijke ook bezig met het upgraden van mijn breintje.
condensator(apart van hun werking dat wel duidelijk is, zijn het toch moeilijke dingen hoor, moeilijker als dergelijk ic'tje), pull low, pull high.
effe weer bijspijkeren wat door gelekt is van al de house parties, lol : )
but ik shall consider your solution as a posibillity.