Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Twiki
De richting van draaien kun je zien aan welke interrupt eerst binnenkomt neem ik aan.
Maar wordt dat niet lastig als je aan twee of meer encoders in verschillende richtingen draait? Hoe knoop je de meerdere encoders aan de twee interrupt pinnen zodat je bij iedere stap een interrupt krijgt?
Origineel geplaatst door Twiki
Wat betreft de stelling een pic is beter voor midi zou ik wel graag beargumenteerd zien, daar geloof ik namelijk niks van.

Maar als je dan een flinke zwengel aan een encoder geeft is het onmogelijk om te achterhalen of je nou linksom of rechtsom draait. Daarom zei ik dus vergeet de encoders die kosten relatief veel tijd om goed uit te lezen.Origineel geplaatst door Boemtsjak
En dan blijft het softwarematig periodiek scannen van de encoders waarschijnlijk de meest eenvoudige oplossing. Net zoals ze bij Uucaps dus doen met die 74hc165's.
ik zal het eens uitzoeken.twiki schreef:Die paar euro prijsverschil vind ik het wel waard, het kost me veel minder tijd om iets te ontwikkelen.