MIDI Probleem?

avs

Virus T(D)I User
Hey luitjes,

Ik heb een klein probleempje ( hoop ik )

Ik heb onlangs een S6000 sampler aangeschaft en deze werkt fantastisch.

Nu is het geval dat wanneer ik bijvoorbeeld een part met bassdrums op 4/4 laat lopen, worden sommige sounds afgekapt.
Dit is volledig willekeurig.

Wanneer ik via mn virus de sampler aanstuur en speel ongeveer 2-3 minuten dezelfde bassloop, gaat alles perfect...

Enig idee welk component hier de mogleijke boosdoener is ?

- Cubase SX 3
- Emagix MT-4

Thanx in advance!

Groet,
avs

Ook blijkt dat mijn sequences driften, en niet zo'n beetje ook, duidelijk hoorbaar....

Verre van strak te noemen....

Het kan zijn, dat de noten die ingevoerd zijn in de sequencer niet allen even lang zijn.

Probeer -of de noten te checken en allemaal even lang te maken als het zo is- of nog beter -op je sampler checken of de optie aanstaat dat-ie de sample helemaal afspeelt tot het einde bij een noot-aanslag; ook als je de toets loslaat dus (play to end o.i.d.)

Als dat nl. niet aanstaat, dan kapt-ie de sample af omdat je zelf de toets los laat. In dit geval dus de te kort ingevoerde noten in je sequencer.. als het zo is.

Suc6!

Kijk even of een van de componenten niet vrolijk de inkomende midi signalen weer uitstuurt (toevoegt aan de chain). als er een locale "echo" ontstaat hoor je vaak nauwelijks verschil doordat de noten elkaar bijna perfect overlappen, maar raakt je apparatuur wel gauw de tel kwijt doordat ze tegen hun polyfonie-beperking aanlopen. Alle noten komen dan immers verveelvoudigd aan bij de sampler

Back