MC 303 als Sequencer in Reason 2.5

Enzyme X

Nieuwkomer
Dag mensen ik zit met een probleempje!

Ik wil graag met mijn 303 Reason aansturen dmv patterns die al gevuld zijn in de 303.
Een vriend van mij had em namelijk geleend en had er een heel aardig nummertje mee gemaakt.
Nou zouden wij dit graag nog vetter willen maken aangezien de mogelijkheden en geluiden van de 303 zeer beperkt zijn.
De kick is veels te slap en de effecten laten ook te wensen over....

Voor elk geluid heb ik in Reason een soortgelijk geluid gemaakt (maar dan net eventjes iets vetter :P)
Deze heb ik allemaal toegewezen aan het juiste MIDI kanaal van de 303 (R 10 en dan 1 2 3 4 5 6 en 7 voor de overige parts)
MIDI Sync is enabled en de 303 staat op Int clock (dus deze is dan master nietwaar?)
Alle parts heb ik op extern gezet.

In Reason heb ik de volgende MIDI instellingen
(standaard AC97 kaart en MIDI via de gameport)
Sequencer op de MPU401 poort kanaal 10
External control BUS A en MIDI clock sync ook op de MPU401

Het gebruik als MIDI controller is geen probleem, ik kan elk aparaat in Reason aansturen.

Maar nu komt het probleem, ik wil graag direct de data van de 303 overnemen in Reason (de noten dus) door te recorden in reason en live de patterns van de 303 af te spelen. Kan dit eigenlijk wel :confused:
Ik heb van alles geprobeerd en k snap er nu geen **** meer van...

Hij neemt alleen kanaal 10 op en dat loopt alles BEHALVE synchroon met reason... heel erg vaag, midisync staat aan!!!
Bovendien kom ik ook niet echt eruit wat MIDI remote mapping betreft. Hij wil de startknop van de 303 niet accepteren als REC commando in Reason (wederom weet ik niet zeker of dit wel kan).
Ik heb voorheen nooit echt met hardware en \Reason samengewerkt dus het is voor mij de 1e keer.
Ik heb de handleiding van de 303 meerdere malen doorgelezen maar kon niet echt eruit opmaken of het nu kan of niet, hetzelfde in de handleiding van 'Reason..... :) =(

Kan iemand mij misschien op weg helpen?????

Btw, ik heb ook cubase SX wat k met Rewire zou kunnen koppelen dan maar ik weet niet of ik daar iets mee opschiet!

Alvast bedankt!!!!!

Origineel geplaatst door divi
ik kan me vergissen, maar als k mij goed herinner, stuurt de mc303 helemaal geen midi clock of noten uit

anyway, hier moet het te vinden zijn:
http://www.geocities.com/wjdegraaf_geo/mc303/

Thnx maar die site is uit de lucht.....

Ik meende dat de 303 dat wel kon maar zeker weten doe ik het ook niet

Uhm, ik geloof dat ik het weet. Staat in de sequencer in Reason toevallig een grijs rondje met wat puntjes erin (het moet een midi-plugje voorstellen, denk ik) voor de naam van de track die jij op channel 10 hebt gezet?
Ik geloof nl. dat noten alleen worden gestuurd naar de track waar dat tekentje voor staat... gewoon klikken op/voor de naam van de track die je wil gaan opnemen.

Origineel geplaatst door tsuba42
Uhm, ik geloof dat ik het weet. Staat in de sequencer in Reason toevallig een grijs rondje met wat puntjes erin (het moet een midi-plugje voorstellen, denk ik) voor de naam van de track die jij op channel 10 hebt gezet?
Ik geloof nl. dat noten alleen worden gestuurd naar de track waar dat tekentje voor staat... gewoon klikken op/voor de naam van de track die je wil gaan opnemen.

Ja gisteren is me dat idd gelukt maar er klopte niks van :S
Iets klopt niet met dat Sync gedoe :(

Reason ondersteunt dat niet zover ik weet!

kan wel toch?

kan wel toch?

je moet ff in je preferences bij midi advanced kijken, je kunt daar tot 4 midi inputs selecteren met elk 16 kanalen,dan kun je geheel boven in je rack bij input devices de mid kanalen per synth invoeren/kiezen, zodat niet allen op het kanaal wat je selecteerd maar op alle kanalen midi wordt ontvangen, in de preferences kun je ook de sync. soort selecteren, je kunt altijd nog reason master maken toch.......

Dat is precies wat ik ghedaan heb, heb alleen bus A geselecteerd dan op de MPU401 en dan elke synth bovenin de hardwareinterface toegewezen.... De originele plaat is genmaakt op de 303 maar ik kan idd het tempo nog altijd aanpassen denk ik dan ja

thnx

omslachtig

omslachtig

je kan natuurlijk spoor voor spoor midi registreren, dit importeren in reason......dan vergeet je 303 ff;{

?????

?????

heb je wel al je apparaten een ander midikanaal toegewezen trouwens, in je eerste vraag lees ik net dat je alle sop kanaal 10 hebt staan? kan de 303 wel op meerdere kanalen verzenden, kun je de 303 wel als master/slave selecteren.
Ik heb ooit wel zo,n ding gehad maar nooit op deze manier gebruikt..
Ik heb een dergelijke setup wel eens met een MPC gemaakt omdat de sequencer in reason zuigt vindt ik........dat ging trouwens prima.

Re: ?????

Re: ?????

Origineel geplaatst door hisolid
heb je wel al je apparaten een ander midikanaal toegewezen trouwens, in je eerste vraag lees ik net dat je alle sop kanaal 10 hebt staan? kan de 303 wel op meerdere kanalen verzenden, kun je de 303 wel als master/slave selecteren.
Ik heb ooit wel zo,n ding gehad maar nooit op deze manier gebruikt..
Ik heb een dergelijke setup wel eens met een MPC gemaakt omdat de sequencer in reason zuigt vindt ik........dat ging trouwens prima.

Als je goed leest zie je staan dat ik ALLE kanalen van de 303 heb toegewezen

R 10 en de rest dan 1,2,3,4,5,6,7

En ja hij kan op MASTER SLAVE gezet worden en ja hij kan alle kanalen verzenden....als het goed is....

Back