S6000 slaat samples over

avs

Virus T(D)I User
Hallo luitjes,

Ik zit met een probleempje. Ik heb net mijn hele studio ge-rewired en opnieuw ingedeeld. Alles schijnt correct te werken, doch mijn S6000 begint kuren te vertonen.

Wanneer ik een constante bassdrum op zon 138BPM(ter illustratie) laat lopen, slaat de sampler zo nu en dan noten/samples over. Wanneer ik een HW synth, TI / KC/ JP8000 synchroon laat lopen, vertonen zij dit gedrag niet. Lijkt me dus duidelijk een issue van de s6000.

Zelfs wanneer ik meerdere programs op hetzelfde MIDI kanaal laat triggeren, en deze naar verschillende outputs stuur, slaat hij ook deze samples over. Ik denk dus dat dit te zoeken is in de MIDI sfeer. Doch, de leds op mij Midex 8 geven wel aan dat er een signaal naar de S6000 is verzonden.

Heeft iemand dit ooit gezien/gehoord of weet wat de oorzaak hier van zou kunnen zijn, zo ja, wat zou ik hier aan kunnen doen?

Het is echt vervelend wanneer je een track aan het bouncen bent en je kunt weer overnieuw omdat 1 sample is weggevallen met daarbij geen garantie dat het de volgende keer wel goed gaat.

Hier zou ik eens naar kunnen kijken.

Ik weet zeker dat ik deze niet heb ingesteld op de samples, alles lekker default gelaten. Misschien een system wide instelling ofzoiets.

Iig bedankt voor de tip, wordt vervolgd (al hoop ik het niet).

Ik heb gister even getest met de envelopes, naar verluidt maakt het geen verschil.

Ook valt het me op dat bij de eerste noot van een track, e.e.a te laat wordt ingezet, en wanneer ik de marker niet 8 maten voor het begin en dan start de S6000 de eerste (lange) sample afkapt...

Erg vreemd allemaal...

Ook valt het me op dat bij de eerste noot van een track, e.e.a te laat wordt ingezet, en wanneer ik de marker niet 8 maten voor het begin en dan start de S6000 de eerste (lange) sample afkapt...

Erg vreemd allemaal...

Dit heb ik zelf ooit ervaren met de AN1x van Yamaha.. wat te omzeilen was
door de program change op de track uit te zetten en direct op de AN1x
zelf de juiste patch te selecteren. Misschien is dat hier ook het geval?

groet,

Bedankt voor het meedenken maar ik gebruik geen program changes. De programs staan hard in mijn multi, 1 output voor elke program. Geen sprake dus van program changes....

Misschien een overbodige suggestie, maar heb je al eens geprobeerd een andere MIDI kabel te gebruiken tussen je interface en de sampler?

Ik heb in het verleden weleens vergelijkbare problemen gehad met mijn AN1x en dat bleek veroorzaakt te worden door een rotte kabel.

Ik krijg het hier in ieder geval niet zo snel gereproduceerd op mijn S6000. Heb het ook nog niet eerder meegemaakt (en ik heb 'm al een tijdje...)

Welke sequencer gebruik je eigenlijk?

Verrot geheugen zou een optie kunnen zijn, een optie welke ik liever niet zomaar voor lief neem.

Midi kabels, een hele goede optie, aangezien er wel midi signaal vanuit de Midex naar de sampler gaat, maar deze in het MIDI scherm geen signaal geeft... Dit ga ik vanmiddag even proberen!!!!

Het afkappen van de sample gebeurt niet eens alleen aan het begin, maar wanneer ik mijn marker verplaats in Cubase SX 3 (origineel) is het al mis... :(

Iemand een s6000 ooit vliegles gegeven, of iemand die erbij wil zijn mocht het gebeuren......:stupid

Ga ik ook even doen... thnx :)

Mocht het gebeuren dan beloof ik er een korte samenvatting van te maken en deze op youtube te plaatsen....

Heb je mischien in je sequencer MMC(midi machine control) of MTC(midi time code)aan staan?Ik heb namelijk ook dat probleem gehad een tijd geleden,dat hij de eerste noot oversloeg bij de begin van mijn sequence en dat gebeurde alleen bij de jomox toen.Toen heb ik dus in de Akai MPC die MMC uit gezet en nergens meer last van gehad.Probeer het maar eens.:)

groetjes Mark:)

Heb je mischien in je sequencer MMC(midi machine control) of MTC(midi time code)aan staan?Ik heb namelijk ook dat probleem gehad een tijd geleden,dat hij de eerste noot oversloeg bij de begin van mijn sequence en dat gebeurde alleen bij de jomox toen.Toen heb ik dus in de Akai MPC die MMC uit gezet en nergens meer last van gehad.Probeer het maar eens.:)

groetjes Mark:)

Inderdaad, ik heb die aanstaan voor het syncen van de TI / KC / JP ... Als dit het issue is ben ik met stomheid geslagen.

Ill keep u posted....

Ik zou in ieder geval even de geheugentest draaien, dan kunnen we dat in ieder geval uitsluiten (of niet)

Geheugen is ok...

Back