Ik heb de afgelopen heel wat van m'n muziek opgenomen en geconverteerd naar MP3 en AAC op hoge variabele bitrates. Door het steeds weer aanschaffen van nieuwe apparatuur is er veel mee gekopieerd. Er is altijd digitaal gekopieerd, dus van HD naar HD.
Kun je hiermee kwaliteit verliezen? Het lijkt mij dat elk bitje meegaat, dus dat dat onmogelijk is. Maar ik heb het idee dat na m'n laatste kopieeractie het allemaal wat wateriger klinkt.
Ik moet zeggen dat ik m'n CD's echter ook wat wateriger vind klinken. M'n gehoor aangetast?
Iemand enig idee hoe deze zaken werken? Op andere forums en op Google krijg ik geen sluitend antwoord.
Kun je hiermee kwaliteit verliezen? Het lijkt mij dat elk bitje meegaat, dus dat dat onmogelijk is. Maar ik heb het idee dat na m'n laatste kopieeractie het allemaal wat wateriger klinkt.
Ik moet zeggen dat ik m'n CD's echter ook wat wateriger vind klinken. M'n gehoor aangetast?
Iemand enig idee hoe deze zaken werken? Op andere forums en op Google krijg ik geen sluitend antwoord.

. Probeer eens EAC of Audiograbber, je zult zien dat dat wat sneller gaat - en misschien zelfs beter.
(oh god, ik voel een nieuwe thread opkomen, NIET DOEN!
): geluid voortreffelijk