Leegtes in begin samples wegknippen in batch

Likwidz

Music Please...
Beste forummers,

ik heb een boel samples lopen te bouwen, geknipt met recycle, maar nu heeft elke sample een kleine leegte voordat hij begint. Het is maar een klein beetje, maar toch teveel.

Om nu 400 samples handmatig te bewerken...

Daarom vroeg ik me af of er programmas zijn die dit voor je kunnen doen, dus dat ik niet in Wavelab de samples 1 voor 1 moet gaan knippen.

Anybody????

Wavelab heeft een batch editor... Daarmee zou dat moeten lukken! Hoe precies weet ik niet, maar het kan gegarandeerd!
Of autoslicen, beetje spelen met de threshold en hoppakee!

volgens mij kun je gewoon in Wavelab het vakje 'Trim silence' aanvinken als je gaat Batch editten..

ok, alvast bedankt zover, ik ga ff checken

meerdere tips altijd welkom...!

Nou,...

Die batch editor in Wavelab 4.0 is echt te vaag voor woorden. Helaas zit er ook geen "trim silence" functie in wavelab. Wel trim en insert silence maar geen trim silence.

Er moet toch wel een makkelijke manier zijn. Is hier geen betere software voor? Zit nog steeds met mijn handen in mijn haar, wordt het weer een RSI-arm kweken?

zo heb ik recent nog 256 drumsamples met de hand getrimt en gesaved om ze daarna in mijn mpc te stoppen...

je moet er wat voor over hebben....vroeger moest het ook zo :D

of je huurt een uitzendkracht voor 1 dag.

vroeger moest t helemaal niet zo..
:D
ik heb de s1100 en ik mn sample begint pas bij een in te stellen geluidsniveau.. ideaal
ooh, romplen hadden jullie t over, tsja :D
misschien een ideetje om bij t slicen en weet ik veel wat de sample al op maat af te snijden?

Origineel geplaatst door Likwidz
Nou,...

Die batch editor in Wavelab 4.0 is echt te vaag voor woorden. Helaas zit er ook geen "trim silence" functie in wavelab. Wel trim en insert silence maar geen trim silence.

Er moet toch wel een makkelijke manier zijn. Is hier geen betere software voor? Zit nog steeds met mijn handen in mijn haar, wordt het weer een RSI-arm kweken?

is het niet gewoon trim dan ?

die 'trim silence' functie zit er wel als je files van een cd importeert en wilt saven...misschien is er een trucje uit te halen ?

Nou in de tijd dat deze thread loopt had je al makkelijk 400 samples kunnen bijsnijden. ;)

Het kost inderdaad wat tijd, maar je kunt in wavelab een hele hoop samples tegelijk laden (ctrl + click in het OPEN venstertje, of gewoon alles selecteren en openen klikken).
Je trimt een sample en sluit hem af, ja klikken, volgende trimmen, afsluiten en ja klikken etc etc.

Op die manier kan je in een minuut of 10 denk ik wel 40 a 50 samples bijsnijden aan zowel het begin als eind van de sample. 't Is even bijgaan maar als het klaar is heb je ook wat ;)

-C-

Origineel geplaatst door dione
is het niet gewoon trim dan ?

die 'trim silence' functie zit er wel als je files van een cd importeert en wilt saven...misschien is er een trucje uit te halen ?

:okdan: tnx, das een leuke ja, ik ga es ff een cd'tje branden en dan eens ff kijken...

en ja, het had al af kunnen zijn maar na 484 samples ben ik rijp voor de wao, dat wil ik mijn medebelastingbetalers niet aandoen!:)

toch maar 1 voor 1 geknipt..... een half nachie werk, maar dan heb je ook wat!

iedereen bedankt!

:okdan:

Back