gremlin23
Compleet gestoord!
Yo guys,
Ik zoek een simpel programmatje dat het volgende doet.
Ik heb een Roland R70 (broertje van Roland R
. Dit is een drummodule met drumpads zoals op de AKai Mpc's, alleen is het geen sampler.
Wat ik zou willen van het programmatje is dat ik elke drumpad op een heel simpele wijze kan toewijzen aan een midi noot. Gezien ik over 6 banks van 16 pads beschik op de R70, zou elke pad aan een noot kunnen toewijzen van de piano.
Wat voor mij belangrijk is, is dat 'pad 1, bank 1' bijv noot C-2 doorgeeft. 'Pad 2, bank 1'noot C#-2 doorgeeft en ga zo maar door.
Zo een programma zou er toch moeten zijn. Ik kan me een eenvoudige graphical user interface inbeelden. Het programmeren ervan zou ook heel simpel moeten zijn. "Waiting for midi note, Note being assigned to C-2. Waiting for midi message, note being assigned to C#-2". Zoiets gepaard met een simpel plaatje van een keyboard. Ook zou men deze kunnen aanpassen.
Ik gebruik zelf Cubase en wil zo een soort programmatje kunnen gebruiken om eenvoudig de drumbanks van bijvoorbeeld kontakt 2 te kunnen bedienen. "Drumpads rule".
Ik hoop dat er zo een programmatje bestaat. Liefst freeware. Ik kon het niet vinden. Wie weet meer?
Alvast bedankt,
Groetjes,
Frederik.
Ik zoek een simpel programmatje dat het volgende doet.
Ik heb een Roland R70 (broertje van Roland R
. Dit is een drummodule met drumpads zoals op de AKai Mpc's, alleen is het geen sampler.Wat ik zou willen van het programmatje is dat ik elke drumpad op een heel simpele wijze kan toewijzen aan een midi noot. Gezien ik over 6 banks van 16 pads beschik op de R70, zou elke pad aan een noot kunnen toewijzen van de piano.
Wat voor mij belangrijk is, is dat 'pad 1, bank 1' bijv noot C-2 doorgeeft. 'Pad 2, bank 1'noot C#-2 doorgeeft en ga zo maar door.
Zo een programma zou er toch moeten zijn. Ik kan me een eenvoudige graphical user interface inbeelden. Het programmeren ervan zou ook heel simpel moeten zijn. "Waiting for midi note, Note being assigned to C-2. Waiting for midi message, note being assigned to C#-2". Zoiets gepaard met een simpel plaatje van een keyboard. Ook zou men deze kunnen aanpassen.
Ik gebruik zelf Cubase en wil zo een soort programmatje kunnen gebruiken om eenvoudig de drumbanks van bijvoorbeeld kontakt 2 te kunnen bedienen. "Drumpads rule".
Ik hoop dat er zo een programmatje bestaat. Liefst freeware. Ik kon het niet vinden. Wie weet meer?
Alvast bedankt,
Groetjes,
Frederik.