Sinds ik een tijdje geleden emagic SoundDiver ben gaan gebruiken als patch editor, merk ik dat het ook een hele leuke manier is om de features van verschillende synths te vergelijken met elkaar. Je hoort dan wel de sounds niet, maar je krijgt in veel gevallen zelfs een beter overzicht van de sound engine dan je krijgt met de synth voor je neus. En sowieso een veel duidelijker beeld van hoe geavanceerd een synth echt is dan je op internet krijgt.
Het nadeel is natuurlijk wel dat het heel erg stimuleert om meer geld aan synths uit te gaan geven. De hoeveelheden knopjes in het SoundDiver panel van bijvoorbeeld de Korg Z1 en Yamaha VL1(m) zien er zo
uit in SoundDiver, dat ik graag ook het geluid erbij wil kunnen maken. Hopelijk gaat dat binnenkort ook lukken
.
Ben ik de enige gek die constant synths toevoegt aan zijn SoundDiver setup die ik helemaal niet heb staan of lopen er meer van die idioten rond?
Het nadeel is natuurlijk wel dat het heel erg stimuleert om meer geld aan synths uit te gaan geven. De hoeveelheden knopjes in het SoundDiver panel van bijvoorbeeld de Korg Z1 en Yamaha VL1(m) zien er zo
uit in SoundDiver, dat ik graag ook het geluid erbij wil kunnen maken. Hopelijk gaat dat binnenkort ook lukken
. Ben ik de enige gek die constant synths toevoegt aan zijn SoundDiver setup die ik helemaal niet heb staan of lopen er meer van die idioten rond?
)
best grappig. Allemaal functies die ons keyboard eerst nooit kon, kan nu wel. Eigen patches maken dus.