Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door murphi
Ik weet waar het knopje VCF Cutoff voor dient.

Origineel geplaatst door marten
Leg eens uit?![]()

Origineel geplaatst door maxdox
Mijn kennis van synth's is in ieder geval groter dan die van muziek maken![]()

Origineel geplaatst door CraZ
FM synthese (additief) .. daar snap ik niet zo ontzettend veel van. Theoretisch weliswaar een beetje.. maar in de praktijk kan ik er niets mee.
PD synthese (Phase Distortion), ook dat is voor mijn nog een onbekend gebied. Het heeft in ieder geval veel weg van FM.
Origineel geplaatst door oli303
FM synthese is dacht ik toch niet echt hetzelfde als FM synthese!
Origineel geplaatst door oli303
Hier zijn een paar kemels geschoten, zen!
FM synthese is dacht ik toch niet echt hetzelfde als FM synthese!
FM staat voor Frequency Modulation. Ergens in de jaren 50 of 60 had er ne smarty dude een theorie dat je met het moduleren van de frequentie van 1 sinus door een andere sinus, je de basis-golf van zowat elk geluid (of was het nu instrument) kon genereren. Ik heb dit ook maar van iemand die ongeveer 20 jaar meer ervaring heeft met synths dan kik.
Den DX-7 is zowat de klassieke FM-doos. Da machientje gaat nu wel een beetje verder dan 2 lame-ass sinuskes:
6 operatoren (6 oscillatoren)
en nen hoop algoritmen
Het kan redelijk complex worden met FM:
bvb. output van oscalator moduleert de volgende die op zijn beurt nog ne volgende moduleert, die mixed met nen andere om nog ne volgende te moduleren......allee nu wel een dom voorbeeld
Additieve synthesis is iets compleet anders!
Daar ga jee weer de theorie van nen andere smarty dude volgen: elk signaal is terug te brengen tot de som van sinussen (zie Fouriƫr-analyse)
Ge mixed dus een groot aantal sinussen tesamen om een complexere golfvorm te bekomen. Ik geloof dat die Kawai's additieve synthesis gebruiken. (Corrigeer mij als ik verkeerd ben)
Phase Distortion is dacht ik een Roland-thingy (D-50 en zo): dmv. een additief achtige core doen ze een subtractieve synth na.
Hier ben ik niet 100% zeker van, dus corrigeer mij gerust.
Origineel geplaatst door EDP
is d50 niet vector
een een casio cz-101 phase distortion
additief is bijvoorbeeld weer een oscar(van kawai weet ik het niet)
Origineel geplaatst door Digimod
Phase distortion: Casio VZ1/ VZ10M/ VZ8M
Additieve Synthesis :Kawai K5/ K5M K3/K3M