Hoe schat je je eigen kennis over synthesizers in?

Origineel geplaatst door Pim
Er worden nog regelmatig Juno 60 synthesizers ingeruild met alle fabrieksgeluiden er nog in.

Ik denk dus dat 99% van de synthesizerkopers alleen de presets gebruiken. O n g e l o v e l ij k!

99% v/d mensen brengen hun toestel terug op de factory-settings als ze het verkopen. Het zou vrij deprimerend zijn om een paar maanden later een succesvol nummer te horen, waar iemand hoog mee scoort (10 vrouwen op elke schoot en zuip met hopen) dat met toevallig die ultra-originele patch gemaakt is, waar jij een eeuwigheid hebt over zitten zweten.
Dit is nu wel een beetje een overdreven voorbeeld, maar daar komt het ongeveer op neer.
Diefstal van ideeën is een artiest (muzikant/tekenaar/schilder/....whatever) zijn grootste nachtmerrie. En vooral als de dief er misschien meer succes mee heeft dan jezelf.
Soms kan dit wel leiden tot wantrouwen en zelfs paranoia, wat dan weer je ambities kan belemmeren. Maar dat heeft niet veel meer te maken met het resetten van factory presets.

Dit is de eerste keer dat ik een 12 jaar oude thread heb zien opgraven :)
Wel een leuke trouwens.

Hoe lang bestaat dit forum eigenlijk al?
Ik ben hier nog maar pas maar voel me hier al helemaal thuis :)

En om toch een beetje on topic te blijven:

mijn synthkennis neemt hier langzaam maar zeker toe,
dan mag je engels nog zo goed zijn, in je moedertaal is het toch altijd nog net iets gezelliger.

Reset the Preset is an electronica album by Console.

R-106562-1210571797.jpeg

R-106562-1210571815.jpeg

Ik kan wel een klankje maken maken wat in m'n gedachte zit.
Maar dat was toen dertig jaar geleden wel meer dan nu.Toen had je een geheugen bank van soms maar 30 klanken,nu heb je er al met 5000 klanken in je geheugen,denk aan de integra,je moest toen wel op je eigen beginnen om eens een ander klank te horen.

geen idee hoe de kennis dat inschat, laat staan de buurman of een familielid bijv... of zelfs de kennissen van andere mensen...
Dit is de eerste keer dat ik een 12 jaar oude thread heb zien opgraven :)
wat heeft de thread dan pcies opgegraven? ...je hebt dus nog nooit eerder een thread dat zien doen begrijp ik?

Als ik aan het spelen ben denk ik niet echt aan de theorie maar is de klank bepalend.

Vermoedelijk om die reden bemerk ik dat ik ook steeds meer neig naar instrumenten met een sterk ontwerp die niet al te veel pretenderen maar datgene wat ze doen goed doen.

Om die reden zie ik mijzelf bijvoorbeeld die Rocket en die Streichfett van Waldorf eerder aanschaffen dan die Pulse 2 van Waldorf. Al is mijn Micro Q Keys daar wellicht ook wel een beetje debet aan.

In al de jaren is het redelijk hetzelfde gebleven: minimale kennis en ik doe maar een end :D

ik heb ondertussen geleerd dat ze duur zijn, stof verzamelen en steeds teweinig vertegenwoordigd zijn. De handleidingen kan je blijven herlezen, vergeten doe je ze toch weer :-D
Maar wat zijn ze mooi rondom me ;)

Ik moet es een keer opschrijven wat ik allemaal weet.

Ik denk dat mijn algemene synthkennis gemiddeld of zo is. Al zijn er nog wel een aantal synthesevormen waar ik nog niet zo veel van weet. Maar daar is synthforum voor hè :okdan:. Ik heb in de tijd dat ik hier tot nu toe op sf zit wel een heel aantal dingen bijgeleerd. Maar ik vind nog steeds al die knipperende lampjes zo mooi ;).

Back