Mackie Baby HUI

olafmol

[EXPANSIONS]
Vanaf september 2002 levert Mackie de BabyHUI controller...het is een compacte MIDI controller met 8 gemotoriseerde touch-sensitive 60mm faders, mute en solo knopjes en een LEDje. Verder heeft elke strip nog een multifunctionele draai/druk knop. Daarnaast zitten de standaard navigatie knoppen en nog wat andere handige knopjes erop (undo/redo, open/close window etc.) De boel werkt via MIDI en er worden veel DAW paketten ondersteunt.
De advies prijs is 799 dollar.

baby_HUI.gif

Werkt voorlopig alleen voor:

Mackie Soundscape 32
Mackie Mixtreme
MOTU Digital Performer
Steinberg Nuendo
Steinberg CuBase SX

Denk trouwens ook niet dan er Logic support komt. Daar zullen ze wel een deal met Emagic voor hebben gemaakt. Ach, ik gebruik gewoon mijn Regelwerk :), is niet te vergelijken maar werkt voor mijn prima.

Overspoeld..

Overspoeld..

Niks ten nadele van onze oosterburen.. maar de markt wordt echt overspoeld met dit soort 'hardware control surfaces'..

.. is die markt nou écht zo groot ?

Leuk apparaatje

Leuk apparaatje

Alleen vraag ik me af wat deze Mackie meer heeft dan de Tascasm 428 bijvoorbeeld? die een heel stuk vriendelijker geprijst is...

motorfaders mensen! motorfaders! ;)

Extra markt? Ikke ben er vast eentje :)
Die Houston is gewoon een tikkeltje veel te groot! Deze ziet eruit alsof ik hem op m'n tafeltje kwijt moet kunnen...

Da's dan 100$ per fader. :)

Maar als je geen mixer hebt en alleen maar een geluidskaart dan is zoiets als dit toch wel erg handig.

Tja, een mixer heb ik wel, maar goed, die faders worden door SX niet gezien/opgenomen ;)
En wie weet kunnen de VSTi's ook wel bediend worden door dit ding. Dan wordt de Mackie toch wel een stuk interessanter dan zo'n Control Freak... denk ik...

hehehehe oops !

ik blijf het vervelend vinden !

warom nou weer geen logic

kut marketing !

Laatst gewijzigd:
Verhaal

Verhaal

Ik hoorde laatst iemand vertellen dat het met de verkoop van 'gewone' mixers erg slecht loopt.. omdat veel mensen de mixer van Cubase of Logic gebruiken.

In het verlengde daarvan kan ik me ook wel een markt voor dit soort control surfaces voorstellen..

..maar dat er steeds zo'n verrekte computer tussen moet zitten, dat bevalt me dan toch weer iets minder.

Ikke snap zowiezo niks van een mixer met van die el cheapo 60 mm fadertjes. daar kan je toch geen fatsoenlijke mix op maken?

Re: Overspoeld..

Re: Overspoeld..

Origineel geplaatst door CraZ
Niks ten nadele van onze oosterburen.. maar de markt wordt echt overspoeld met dit soort 'hardware control surfaces'..

.. is die markt nou écht zo groot ?
nog om even hierop terug te komen..
ik zoek ng steeds zo een ding.. maar dit bedrag vind ik te ver gaan voor in een home studio..

als het werkelijk is dat er heel veel van te krijgen is van dit soort control surfaces..
kan jij mij misschien een lijstje opnoemen? ik ben wel erg beneuwd namelijk.. misshcien zit er wel wat voor mij tussen :)

Re: Re: Overspoeld..

Re: Re: Overspoeld..

Origineel geplaatst door Gitaarwerk
nog om even hierop terug te komen..
ik zoek ng steeds zo een ding.. maar dit bedrag vind ik te ver gaan voor in een home studio..

als het werkelijk is dat er heel veel van te krijgen is van dit soort control surfaces..
kan jij mij misschien een lijstje opnoemen? ik ben wel erg beneuwd namelijk.. misshcien zit er wel wat voor mij tussen :)

Als het goedkoop moet: de Behringer BCF2000 emuleert (o.a.) Mackie Control en Baby HUI surfaces.
Rechtstreeks uit de doos (laatste firmware), dus geen geklungel.

-> http://www.behringer.com/BCF2000/index.cfm?lang=ENG

Back