Mackie d8b gebruiken als HUI???

Ola,

Ik wil graag mijn Mackie d8b gebruiken in HUI Mode i.c.m. Logic 5.5.1 op de pc.

Mijn mackie doet prima dienst als mixert hier, maar er zitten van die leuke [play] en [stop]-knopjes op en zo'n leuke dial wheel. En daarmee zou ik graag Logic willen kunnen aansturen.

Nu heb ik uiteraard de midi in- en uitgangen van m'n d8b aangesloten op de pc, maar dan?
In Logic heb ik al geprobeerd een mackie control te installeren met als gevolg een foutmelding dat er geen connectie is, maar ook constant de foutmelding "no new devices found" als ik Logic zelf laat scannen.

Hoe kan ik dit nu voor elkaar krijgen? Moet ik ergens een of andere driver vandaan plukken en installeren?

Mijn d8b staat ingesteld op HUI Mode On, dus dat zou goed moeten zijn (alhoewel dan wel het schermpje met de tijdcode uitgaat).

Iemand hier enige ervaring mee?

Misschien werkt die HUI mode alleen bij nieuwere Logic versies en zijn er kleine verschilletjes waarom het niet werkt?

Waarschijnlijk staat het wel ergens in de handleiding van die mixert. Ik kreeg het zelf wel voor elkaar met een soundcraft 328 icm cubase en protools.
Logic ken ik niet, maar waarschijnlijk kun je de boel ook wel instellen met een "generic device" binnen logic.

Misschien werkt die HUI mode alleen bij nieuwere Logic versies en zijn er kleine verschilletjes waarom het niet werkt?

Nou, ik heb wel een tijdje in een studio gewerkt waar ze een Mackie Logic Control hadden i.c.m. Logic 5.5.1 op pc en dat werkte als een trein.

Je hoefde ook bijna niets in te stellen in Logic. 1x scannen en werken!

Ik denk dat hier toch een of andere driver voor nodig is, alleen zou niet weten welke en waar vandaan te halen en hoe te installeren.
Op de site van Mackie (d8b) is er ook niets over te vinden...

Misschien toch de handleiding (dikke map met papierwerk zonder ctrl-f functie) gaan doorspitten...

Back