Chicane - offshore pads?

Lynxxx

8 bit is de shit!
Mja, ik heb er al een tijdje mee zitten klooien, dus het wordt toch eens tijd om hier de vraag te stellen:

Aan welke synth / sounds/ vst moet ik denken om chicane - offshore achtige pads te maken? Ik heb geen flauw idee waar ik zelfs naar zou moeten zoeken qua sounds / presets om deze sound te benaderen. Ik ben op zoek naar die langzame superchille vocal/choir achtige pads die zo prachtig dat zee/strand gevoel opwekken in dat nummer. Ben al eindeloos aan het rommelen geweest met diverse softsynths maar ik heb nog niets gevonden dat zelfs maar in de buurt komt en ik heb ook geen idee naar wat voor basic sounds ik moet uitkijken om 'm zelf in elkaar te schroeven :erm:

Laatst gewijzigd:
Hmmm.. ik realiseer me nu pas (ja ja het was laat gisteren) dat ik dit verzoek in het verkeerde forum heb geplempt... zou een van de moderatoren zo vriendelijk willen zijn om deze post naar het juiste forum te verplaatsen?

Ik denk dat een JD-800, JD-990 of Wavestation aardig in de buurt zal komen. Zoek je het in de softsynths dan is Zero-G Morphology waarschijnlijk helemaal je ding.

Hee da's inderdaad een mooie VST.. ik hoor een aantal basis sounds die behoorlijk dicht in de buurt komen van wat ik zoek.. beter dan Atmosphere.. hier ga ik eens even naar kijken thanx. :)

Ik heb ook het vermoeden dat Chicane z'n pads haalt uit rolandachig spul, misschien ook uit een trinity ? daar zijn ook dergelijke padsachig spul uit te halen. Uit de Motion section !

Tsja, de JD serie is het eerste waar ik zelf aan dacht.. daar zit een vocoder/choir achtige sound waar met wat gefilter en getweak wel wat van te maken valt. Ik las ergens dat Chicane erg veel rommelt met stereo expanders, faseverschuiving en filtering, dus zonder een hoop processing kom je er nog niet direct. De demo's van die Morphology VST geven echter wel eenzelfde "gevoel". Vind het een beetje overdreven om een JD aan te schaffen om maar 1 sound mee te bouwen :) Dat neemt overigens niet weg dat ik het een waanzinnig mooie synth vind. Als ik ooit een beetje geld over heb ga ik er zeker nog eens eentje proberen op de kop te tikken :) Op zijn studiopics zie ik voornamelijk Nordlead spul en een voor mij ondefinieerbaar masterboard met wat knopjes.. dat zou een roland kunnen zijn, maar volgens mij is het zeker geen JD.

Ik weet welke pads je bedoelt, ze zitten zeker in de Korg Triton, waarschijnlijk bestond de triton nog niet toen die plaat gemaakt werd, dus ik zou in de richting van een O1W of een Z1 gaan kijken. De Legacy collection is natuurlijk ook interessant

Zoek, en gij zult vinden....

http://www.chicanemusic.com/pictures/studio1.mov

Maar ja, welke "kan" het nou zijn? Nu wordt het in eerste instantie de vraag: Welke synth is dat die daar staat? Beetje vaag he die foto...

Maar laat ik nou op een andere site een mooi lijstje tegenkomen:

Nord Lead x1
Nord Rack x1
Roland SH-101 x2
Korg Triton Workstation x1
Otari Status Analogue Desk x1
Technics Hi-Fi Amplifier x1
Apple Mac G3 Running Steinberg Cubase VST x1
Roland JP8000 x1
THX Audio ST-90 Monitors x4

De triton kan heel veel qua mooie pads, maar zoals al gezegd bestond ie toen nog niet... Wat blijft er dan nog over?

Laat er op een ander forum nou net een aardige gozert zijn die zo te zien het verlichtende antwoord weet:

"the Nordlead and JP8000 that he used to play Offshore Live in Ibiza'99 ..."

Hier de link naar het volledige topic:

http://www2.tranceaddict.com/forums/archive/topic/285394-1.html

:)

Niet om de spelbreker uit te hangen, maar hij nog steeds samples hebben gebruikt om die vervolgens met z'n synths aan te dikken/vullen. :) Tenslotte zit er in dat nummer toch ook een sample van een bekend nummer.. (iets met 'on the border' ofzo)

Back