RME digi96/8

djyorit

Nieuwkomer
BEste!

Ik heb een nieuwe geluidskaart gekocht RME DIGI 96/8 PAD om mijn terratec phase22 te vervangen (iemand interesse?)

Ik heb hem erin gedaan en geintsalleerd, toen ik wat geluid hoorde van mijn fan van de videokaart heb ik hem toch maar een sleufje lager gezet. Windows vroeg opnieuw om te instaleren dus dat heb ik weer gedaan.

Toen ging ik voor het eerst cubase SX3 weer opstarten, die loopt vast bij het opstarten (als ie bij vst connections is).

Dus ik probeer digicheck te laten lopen (een programa om de kaart te checken) zegt ie:

opening audio device:
invalid device selected

Dus er is iets mis maar wat? ik heb driver update enzo geprobeert maar t mocht niet baten. heeft misschien mijn onboard geluidskaart het overgenomen? (kan me haast niet voorstellen want WMP speelt gewoon muziek af via de DIGI geluidskaart)

iemand ideeen? En in t nederlands want ik ben zeer beginnend

Thanks!

Domme vraag maar :

- heb je de software van de Terratec verwijdert voor je de kaart hebt uitgehaald ?
- heb je ook de software van de Digi verwijdert alvorens je hem in een ander PCI slot hebt gestopt ?

Indien niet is het vrij normaal dat je nu problemen hebt.

allebei nee :(

maar er zit ook niet echt veel software bij.. simpelle dingen alleen...

wat kan ik nu t beste doen?

gewoon windows helemaal opnieuw installeren... lekker systeempje toch, windows?

Het is me al gelukt, in me asio wat veranderingen gedaan.. de oude stond daar nog in

Back