geluidskaart geeft soms geen geluid!!!

gijs

.
all, hoop dat iemand weet wat dit is....

ik heb een e-mu 0404, heerlijk klinkend kaartje, maar de laatste tijd geeft ie niet altijd geluid. dan speel ik bv. in fruity een pattern af, of ik speel wat op een synth (monitor alles via mijn soundcard) en het blijft still.... ook de medertjes in de mixersoftware slaan niet uit. als ik dan opnieuw opstart doet alles het weer naar behoren. vreemd genoeg houdt ie er soms ook midden in een sessie mee op.

moet ik terug met die kaart waarvan de garantie net verstreken is, of zou het een softwarematig conflict kunnen zijn?

thanx, gijs

Ik heb zelf nergens last van met de 0404. Heb je de nieuwste drivers? En die al eens opnieuw geïnstalleerd?

Nieuwste drivers al geinstalleerd? Ik heb dit een paar keer gehad met m'n E-mu 1212m en Winamp; dat even alles op 0 stond. Rebooten was de enige oplossing. Daarna is 't niet meer voorgekomen.

yep, drivers zijn de nieuwste (die 192 ondersteunen, niet dat ik dat draai). ik zal es proberen alles opnieuw te installen idd...

't gebeurt bij mij ook wel 's met mijn 1212m (laatste driver), maar dat heeft er meestal mee te maken dat hij bedenkt dat ie anders wil sync'en dan ik dat wil. Alle meters in PatchMix blijven dan wel gewoon uitslaan trouwens. Komt alleen geen geluid meer uit.

Da's niet helemaal gerelateerd denk ik, want volgens mij kent de 0404 geen externe sync, of wel?
In ieder geval zijn er een aantal applicaties (V-Stack, SoundForge 8 ) die zelf de sync proberen te zetten waar ik standaard problemen mee heb. Ik kan bij V-Stack na het opstarten de sync gewoon weer goed zetten en dan blijft het goed, maar SF8 zet 'm elke keer als je iets afspeelt weer anders (lijkt het). Tijdens het afspelen kan ik de sync herstellen en heb ik geluid, maar als ik 'm stop en opnieuw afspeel is het weer verknald. Staat trouwens ook in de SF8 FAQ dat er een conflict is met de E-MU drivers. SF8 staat dus voorlopig helaas op WDM. Opnemen via ASIO is gek genoeg geen probleem. Hij geeft als je de opname stopt krijg je wel een error, maar je hebt de audio wel.

Overigens doet Fruity 5 het bij mij feilloos, maar wel pas sinds de laatste (v1.8 ) drivers. Daarvoor had ik nog wel eens dode ASIO kanalen.

Origineel geplaatst door etaoin
't gebeurt bij mij ook wel 's met mijn 1212m (laatste driver), maar dat heeft er meestal mee te maken dat hij bedenkt dat ie anders wil sync'en dan ik dat wil. Alle meters in PatchMix blijven dan wel gewoon uitslaan trouwens. Komt alleen geen geluid meer uit.

Da's niet helemaal gerelateerd denk ik, want volgens mij kent de 0404 geen externe sync, of wel?
Er kan een losse sync kaart op aangesloten worden.

Back