yamaha qy70 vs qy100 sequencer

bobaphat

Ouwe rot
Ik zit al een tijdje te dubben om zo'n qy hardware bakje te kopen, lijkt me heerlijk om in de trein te kunnen werken.
De qy70 en de qy100 lijken me de beste keuze op dit moment maar wat is nu precies het verschil tussen deze 2?
Waarom is de qy100 duurder??

Humm ik van SOS wat dingen uitgeprint en daar staat dat ze beide 32 stemmig zijn.

Ik vind een manual van een pc monitor lezen zo naar dat ik er op vertrouw dat een aantal forumleden mij kunnen informeren:geslaagd:

verschillen die 2 nog van interface, hebben ze beide score edit toevallig?

qy70

qy70

de 100 heeft dezelfde seq.eng. en voice module, echter met een mic. in en een soort amp modeling, en smart media als opslag, de 70 heeft alleen de mogelijkheid om data via midi op te slaan , tamelijk omslachtig vind ik, het geheugen is redelijk snel vol dus..
ik heb zel een 70, als je wat wilt weten, shoot...:maffia:

hey solid cool dat je er ook een hebt, ik heb zeker wat vraagjes.

Hoe kan je dan songs en midifiles vanuit de qy weer in de pc krijgen???? Gewoon track voor track op nemen ofzo??

Zit er ook een score edit op??

thanx

qy70

qy70

er is een stukje software voor het organiseren van je songs/patterns, er is een editmode , dus midi events stap voor stap editen...er staat trouwens een review op de sos-site ff zoeken naar qy 70:gaap:
tis wel een leuk dingetje om als schetsboek te gebruiken alleen de layout en de interface is wel een beetje priegelen....
sounds zijn wel ok ik heb een jv1010 gehad en die klonk bij het afspelen van midifiles nagenoeg het zelfde....:halleluja

Hoe werkt die chord input dan? Kan je bredere akkoorden invoeren met andere liggingen (voicings),

Op die qy100 zit een audio input, waarschijnlijk voor guitar accompignment, maar je kan geen audio opnemen toch ermee?

nee

nee

nee, geen audio opname mogelijk, gewoon een simpele effectsectie, de cord memory is als een soort aranger, je kunt in song mode dus accoorden invoeren met het voor een aranger bekende 1 vinger systeem en dus opnemen, real-of steptime, met de daarbijbehorende styles......beetje cheesy maar soms leuk:okdan:

boys van motorbass/cassius werken ook met zo'n yamaha als ik me niet vergis !

Dat zijn erg leuke dingen met een verassend goed geluid! Vooral de drums en bassen klinken superdik, de 808 kit is een van de rauwste die ik ooit heb gehoord uit een nieuw ding. Lekker snappy en een ontzettend mooi warm laag...het is echt fantastisch als je dat kleine dingetje over een P.A. hoort wat een kracht :)

Heeft de QY100 meer parts per pattern want de QY70 heeft er maar 5 da's wel een beetje jammer.

Klinkt lleuk allemaal ik ga maar een beetjken of er nog eentje tekoop is ergens.

thanx

Tis gewoon een XG module qua geluid, te vergelijken met een DB50Xg of een CS1x minus de performances. Ik vind dat daar lekkere geluiden tussen zitten (piano (bank 40 en 41), bass nummer 35 en 36) maar het is geen supersynth. Leuk voor op vakantie of in het vliegtuig. Ze slurpen wel batterijen heb ik me laten vertellen.

Back