[Moog] Minimoog door je lichaam?

bass-molecules

M'n waakhond .... !!
hallo,

heb gisteren iets leuks mee gemaakt. we (marten en ik) hedden gisteren een minimoog opgehaald.zijn we hem thuis aan het aansluiten en flink lopen frieken,
dacht ik bij me zelf, wat gebeurdt er als ik er een compressor over heen gooi.ik wilde de compressor dan via de insert aansluiten.ik een jack insert kabel pakken, stop hem in de insert op mijn mixer,en raak perongeluk de twee jacks, en wat schedst me verbazing, hoor je de minimoog gewoon.de ene jack in je rechter hand en de andere in linker hand en er loop een minimoog door je heen.het werkt alleen als je de de punten van de mono jack aan raakt.laat je er 1 los is het signaal ook weg.we hebben echt in een deuk gelegen.

ik vondt het wel een thread waardt toch

groet bass-molecules

Voor de ingewijden heet dat een e-meter. :)

Maar, je tong werkt ook. En het kietelt misschien dan wel een beetje. En voor de dandy's onder ons. Kleine stroombehandelingen zijn goed voor de huid.

Je kunt ook een analoge stepsequencer op je buik aansluiten en zo je buikspieren trainen. (vooral als je vaak en lang zit te muzieken)

Maar niet meer dan 40 volt door je donder heen sturen want dan begint het echt gevaarlijk te worden!

Misschien had je het al geraden, maar als je klamme handjes hebt dan is het zweet geleidend.

Daarom zitten er op elektrische stoelen ook extra natte lappen om beter te geleiden zodat ze met een keertje de schakelaar overhalen wel klaar zijn. (er zijn er die een paar keer overleven) En ook om de rotzooi wat makkelijker op te kunnen ruimen.

lek stroom bij gare kabels is lache gewoon iemand anders aan laten zetten .Ik zelf hem behoorlijk wat keer 220 gehad
en dan soms heb je een dag lang last van hand en arm

heb ook een paar keer 220 gehad, maar dat was toen ik een jaar of 12 was... en dat was geen pretje... drie uur later sta je nog te trillen op je benen...

ha ha dan lijk je net een hond die bang is
als je het goed doet ziet je hand er uit als of je vuurwerk
in je hand af heb laten gaan

Origineel geplaatst door fuse

Je kunt ook een analoge stepsequencer op je buik aansluiten en zo je buikspieren trainen. (vooral als je vaak en lang zit te muzieken)

Haha :D

"Hey Mike, dus met deze analoge stepsequencer kan ik dus ook gewoon mijn buikspieroefeningen doen? Het is niet te geloven!"

...ff over die 220 hoor, wat mij vooral opviel was dat het geen schok is zoals men het noemt maar een zwaar harde KLAP, echt BANG heftig zeg... Ik was twaalf en had geen batterij voor een 5 volt lampje, dan maar 220, haha en dat wil een modulaire synth gaan kopen.

Ik had ook lang geleden een goeie ik had zn ding waar je 12 v lampjes mee kon testen zn pen met draad met klemmetje
er moest een nieuwe schakelaar op de badkamer ik zij
pa dat gaat niet dan gaat hij stuk toen zij hij dan krijg jij een
nieuwe toen dee ik het er stond nog genoeg op Een tip
met zn expiriment gebruik gestrekte vingers!!

Origineel geplaatst door STicKX
heb ook een paar keer 220 gehad, maar dat was toen ik een jaar of 12 was... en dat was geen pretje... drie uur later sta je nog te trillen op je benen...

Raar is dat he, dat een paar electronen die +/- een miljardste kleiner zijn dan jezelf je zo'n onaangenaam gevoel kunnen geven.:confused:

Ben electricien geweest... vertel mij niks over stroom door je lichaam :)

keer 50Ampere door mijn flikker gehad...

Huisinstallaties zijn afgezekerd op 16A, om maar ff te vergelijken... dus ruim 3x zoveel pijn zeg maar!

Maar uh, uitkijken met stroom jongens... ik maak me ongerust!

Back