Dj Dulac - dE hOnD eN dE cOnDenSaToR mIc (sprookje)

Dilago

Ouwe rot
Ik woon in een buurt omringt door hondeliefhebbers die t vooral van de lusten moeten hebben ;)
maw uitlaten = deur open 'vooruit de tuin in jij, foei, wegwezen'

ik als enige kattenliefhebber raakte zodoende geinspireerd

deze

track te maken...t is een soort skit, enjoy!

edit: link

Laatst gewijzigd:
welke moet ik nu hebben ? die pingu ?

enne binnekort alle tijd om je tracks te draaien .. ;)

cool

t is de bovenste 'dj dulac - think happy'

enjoy

Niet zo gepast dit liedje met dierendag zo voor de deur (4 oktober, jaja, denk aan de dieren!!). Beetje een niemendalletje. Kan er niet echt wat over zeggen. Btw je hebt hierboven een link naar je jazalicious tracks ipv je dj dulac tracks geplaatst. Maar wanneer komt je album nou uit? Op ninja tunes of big dada ofzo? ;)

Maar even off topic: je sampled duidelijk heel veel, Hoe doe je dat in het algemeen? Ben je een een grootmeester in goed knippen (van losse snares hihats beats e.d.), Heb je een berg obscure 12 inches met a capella's, breaks? Filter je ongewenste geluiden in je sample weg met eq? Gebruik je voornamelijk loops? Ik zelf zit regelmatig met het probleem dat ik een heel vet geluid hoor, het wil samplen maar dat vervolgens niet goed voor elkaar krijg doordat het geluid te zeer ingebed zit tussen andere geluiden (bijv. de hihat volgt te snel waardoor ik de snare te kort moeten knippen en hij dus z'n kracht verliest), ofwel samenvalt met andere geluiden die ik er niet bij wil. Heb je tips?

gr Matoi

Laatst gewijzigd:
ah bedankt, ik heb de link aangepast

tja ik ben overigens ook een dierenliefhebber, dit trackje is meer een skitje, wellicht alleen grappig
als je veel hondenoverlast hebt
ik had ook een spons kunnen bakken maar dit is vrij diervriendelijk imho
(iemand die het hondenfluitje hoort? :P)

off topic:
ja ik sample idd heel veel...maar weinig loops...ze beperken je speelruimte nogal imho...
als een vet geluid tussen hihats zit, is altijd lastig idd...soms kun je de hihat wegknippen en blijft
de rest van de sample prima bruikbaar, filteren kan werken bij piano's, maar vaak gaat er te veel hoog verloren...
je kunt zo'n sample ook aan de kant leggen en je volgende productie er omheen bouwen...
dan houd je de hihats simpelweg in t ritme...
of ik obscure platen heb? niet echt, ik koop mn platen vooral in kringloopwinkels...
liefst platen waarvan ik denk dat anderen ze niet zo snel zullen kopen...

wanneer mn album uitkomt?
ik ben er momenteel druk mee bezig, helaas niet bij ninja tune noch big dada hehe maar in eigen beheer...
de distributie zal ik dus ook zelf moeten doen en ik heb weinig tot geen connecties....
dus mocht je me hiermee kunnen helpen, als je connecties hebt of iemand anders, whatever, heel graag!
ik durf nog geen datum te noemen wanneer t album uit zal komen...de nummers zijn klaar, maar er spelen wat praktische dingen...
de puntjes moeten op de i worden gezet, mhoo mixen vooral en dit is niet mn favoriete bezigheid :(

toch wil ik niet te lang meer wachten met de release...daarom heb ik als richtlijn november of december in acht genomen...
de voorlopige werktitel is 'sub-mission' en het thema is uitersten.....
wss komt deze hondentrack er niet op :)

zo wat een lap tekst :P

He, bedankt voor je antwoord.

Ik ken trouwens wel iemand met veel ervaring met het opzetten van labels en distributie. Ik weet alleen niet of hij de tijd en puf heeft om jou hierbij te helpen. Maar misschien kan ie je wat tips geven. Pb me anders even als je er wat mee wil. Veel succes verder.

Wel veel geblaf hoor, maar goed... blaffende honden bijten niet zeggen ze he :D

verder wederom een lekkere plaat, waarbij alleen de mix nog wat beter kan

einde is erg cool :)

hehe

tja die hond wilde niet in de mic blaffen ik moest m af en toe een corrigerend rotschopje geven :P

nee mn mixen zijn slap ik ben me daar zeer bewust van....
op hifispeakers lukt het simpelweg niet...

Back