[oldskool house] Pjotr G vs. Sheyenne - Prittstick

Pjotr G

funky lid
Leuk hoor! :)
Echt een intro á la TCM,
En dan komen de welbekende oldschool chords met de onlosmakelijk bijhorende 909 snares erbij.. haha echt leuk en herkenbaar...
Aleen de "moderne" drumloop die er bij 0:43 bijkomt verraad een beetje dat het toch niet uit die oude tijd komt, maar dat boeit verder niet want het voegt ook weer wat leuks toe.
De gesamplede bekende schreeuw vanaf 1:12 is ook een klassieker en leuk hergebruikt.

Leuk om de good old times zo weer te herbeleven :okdan:

Uh Whoo Uh whoo

Remember the good old days8)

Mooi gemaakt hoor, ik blijf het leuk vinden dit soort plaatjes. Draai ook nog regelmatig in de auto
de oude house party cd's e.d

1.12 schreew is sample van cameo toch..? money..

Leuk trackje.. knap gedaan..

Maar de gebruikte samples zijn mij toch iets té oldskool.. :)

Lekker lekker lekker.
Heerlijk house piano / stab /synth dingetje. Het tempo is ook zo lekker 'ach wat, ik heb alle tijd, geen zin om stoer te doen, ik heb gewoon feest' :D Break ook leuk. Die clap geluidjes die er op 0:43 invallen vind ik wel een beetje 'Pjotr G' ;). Dit geeft het een wat techno tintje.

De eerste break zit leuk in elkaar alleen na de vette intro klinkt het iets verloren vind ik. Dan komt ie weer lekker op gang. Een tweede rustiger stuk komt wel wat vroeg zo rond 2:12. De spaarzame synthstabpiano dingen zijn wel lekker, zeker zoals ze uitgebouwd worden.

Nu zit ik rond 2:45 en komt weer dat techno-ish geluidje dr bij waardoor het weer modern klinkt. Ik vind de wisselingen tussen de housy stukken en de breakbeat stukken niet op alle punten geslaagd (soms iets te vaak naar mijn smaak). Maar het neemt niet weg dat het leuk in elkaar zit. Ik hoop trouwens niet dat mijn commentaar té negatief overkomt, zo is het niet bedoeld!

Nu ik hem voor de tweede keer luister moet ik zeggen dat de intro sowieso staat als een house ;). De opbouwende break is ook wel leuk :). Het techy stukje doet het ook goed. Ach... nu ik het nog een keer luister vind ik de punten die ik hierboven bij de eerste keer luisteren opnoem misschien iets té zwaar gezet. Het werkt wel lekker. Rond 3 minuten met die house / break stukken vind ik het iets minder, maar das eigenlijk maar een seconde of 30 a 40 en dan gaan we weer vrolijk verder.

Ik word hier mellow van!

-C-

Back