bronswerk
nog steeds lid
We kennen natuurlijk de Korg Wavestation die van die aparte loopjes heeft waarbij steeds verschillende samples ná elkaar in rap tempo ten gehore worden gebracht. Deze truc is ook toe te passen in een iets andere vorm met normale synths door in een sequens steeds een verschillende midi Program Change uit te zenden. De adder onder het gras is dat de synth in kwestie snel genoeg moet zijn om Program Changes (plus de bijbehorende noot) naar behoren uit te voeren, wil het zinvol zijn om wavesequencing zoals in de Wavestation na te bootsen. Dit wetende vallen er al heel veel synths af volgens mij. Het duurt simpelweg te lang bij het switchen tussen 2 geluiden voordat het nieuwe geluid gehoord kan worden.
Na mijn pas geleden aangeschafte Kawai K3M kwam ik er al snel achter dat deze heel vlot op midi Program Changes reageerde en dat inspireerde mij tot een experiment waarbij bijgevoegde mp3 een voorbeeld is. Zijn er nog meer synths die dit ook zouden kunnen?
Na mijn pas geleden aangeschafte Kawai K3M kwam ik er al snel achter dat deze heel vlot op midi Program Changes reageerde en dat inspireerde mij tot een experiment waarbij bijgevoegde mp3 een voorbeeld is. Zijn er nog meer synths die dit ook zouden kunnen?
maarja, dat zijn dat geen samples maargoed, het klinkt wel aardig