Laptop voor onderweg

Slaaitjuh

Nieuwkomer
Beste mensen,

ik ben niet echt een expert op het gebied van laptops en zeker ook niet wat een programma als reason of cubase vereist... Maar ik ga straks voor 2 avonden in de week een cursus volgen aan het SAE in Rotterdam (Electronic Music Producer)... En ik wilde voor onderweg (moet vanuit Nijmegen naar Rotterdam vandaar) een notebook kopen waar ik evt ook wat "kleiner" produceerwerk op kan doen maar ook gewoon dingen als websites maken en films kijken...

Nu had de universiteit van mijn zus een mooie aanbieding:

een Centrino Pentium M 1.6 ghz
512 MB ram
80 GB
15" TFT
DVD R/RW
vid onboard
en geluid onboard

prijs: 885 euro

in eerste instantie zal het geluid bagger zijn maar zodra ik meer geld heb wil ik evt een USB soundcard kopen van terratec zodat het ook ASIO ondersteund...

Hebben jullie enig idee of ik met deze configuratie een treinreis producerend aankan die anderhalf uur duurt??

Met vriendelijke groet,

Jan Helleman

Waarom geen 12" iBook? Prachtig compact ding met een wereld OS er op. :)
Een iBook koop je met studentenkorting al onder de 1000 euro en heeft alle gemakken die je maa rkan bedenken. Het enige dat tegen zou zijn is dat SAE applicaties gebruikt die niet onder OSX draaien.

www.apple.nl/ibook

ik zou toch voor een centrino opteren... apple heeft maar zwakke omhulsels en si bijlange zo krachtig niet als een gemiddelde Pentium. En vermits er nog geen G5´s bestaan in portable ft....................
Aan de andere kant zijn ze wel sexy 8o

www.medionshop.nl

Hele mooie 14"widescreen, 512, centrino 1.7, i-bookisch laptop!
De videokaart is geintegreerd in de chipset!shared video memory (735) weet niet in hoevere dit uitmaakt qua preformance.

bij medion is die in de aanbieding voor 999,-
Hij is te koop bij dibo voor 750,-!!!
Koopje lijkt me!

Die Medion is een afrader, shared mem voor de videokaart is superslecht voor de performance, zeker voor gebruik met audio.

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
ik zou toch voor een centrino opteren... apple heeft maar zwakke omhulsels en si bijlange zo krachtig niet als een gemiddelde Pentium. En vermits er nog geen G5´s bestaan in portable ft....................
Aan de andere kant zijn ze wel sexy 8o

G5 bestaat niet in portables en komt er zeer waarschijnlijk ook niet vanwege problemen met koeling en stroomverbruik.

Wat betreft de laptop: het ligt er maar net aan waar hij hem voor gaat gebruiken, zelf doe ik niet anders dan audio op de Mac. Maar goed ik was al bang dat mijn suggestie weer een PC vs Mac discussie zou opstarten, laten we dit ajb niet doen en gewoon kijken wat de topicstarter nodig heeft en daar op inspelen.

/Q gaat weer vrolijk verder Abletonnen op zijn Mac

Back