welke softsynth?

We kunnen allemaal wel gaan bakkeleien maar een Softsynth klinkt net zo goed zoals je zelf wil maar je moet wel gaan programmeren net als met een Hardware Synth !!
Ik draai zelf alleen maar VSTi 's en ben zwaar te spreken over de Software van Native Instruments en dan bedoel ik alles van NI dus Reaktor ,Absynth, FM7 maar ook Kontakt (sampler heb hem nog niet maar.......)Ik denk dat als je een alles in een synth wilt je moet gaan kijken voor Reaktor maar dan moet je wel even wachten tot Oktober want dan is de nieuwe versie er (of je koopt hem nu en misschien kun je dan gratis een uodate ophalen op de site!)Maar als je budget niet zo ver reikt is het misschien verstandig om ook eens te kijken naar Dynamo dit is een Reaktor Player dus dan kun je wel de Ensembles afspelen maar dan kun je niet je eigen synths bouwen (het modulaire deel valt dan weg)

Ik gebruik overigens
NI Reaktor 3.05,FM7,Absynth,B4,en de 4 Control (om te tweaken)
Steinberg Cubase SX,Wavelab 3.0,Model E,LM4 MKII xxl,Halion
Waldorf D-Pole,Attack
Propellerhead RB338 v2.0
Waves Renaissance Collectie (Rverb,Rcl,REQ)
Yamaha NS10m's, Alesis RA-150,Roland A33 MIDI Klavier,P4 2 Gigahertz met 512 DDr Ram en 80Gig 7200 rpm Maxtor HD en Creamware Luna II Geluidskaart met 3 DSP's onboard en een Emagic MT-4 MIDI Interface.

Origineel geplaatst door bikkel
Junglist vond ik wel grappig.

FM-7 is leuk.

Absynth is leuk.

De rest daar ben je snel op uitgekeken.

Reaktor vind ik op de een of andere manier niet lekker klinken.

klopt erg harsh

ik kan een virus B ook heel harsh laten klinken :) maar ook heel warm....vergeet niet dat de DA converters ook meespelen...

zelf vindt ik Pentagon en VirSyn Tera erg goeie voorbeelden van mooi warm klinkenden softsynths....

over dat muizen: jullie hebben toch wel van midi controllers gehoord toch? ;)

Midi watte?!... >:|

Zonder gekheid, ja, maar doorgaans koop je toch liever iets waar geluid uit kan komen ipv een doosje knoppen. Daarom komt het er nooit van. Maar goed, ik wil nu toch eindelijk eens een keer een midi controller hebben en zit te denken aan die kleine Mackie met gemotoriseerde faders. Een andere optie is de Mackie Control die toch ook binnenkort moet verschijnen. De vraag is alleen of ik daar evt. softsynths mee zou kunnen bedienen.

Aan de andere kant wil ik toch ook weer eens een electrisch gitaartje halen. Die heb ik een keer moeten verkopen voor de MicroWave. Verder nog de wens voor één 17" tft of twee keer een 15" tft. Het maken van de juiste keuze is toch zo verrekte moeilijk... ;{

Ik draai op mijn MAC Logic Audio.
Hierbij is het erg makkelijk en erg budget vriendelijk om de ES1 synth te gebruiken.
De ES1 gedraagd zich net als een effect plug-in (die wel standaard in Logic Audio zit).

Daarnaast gebruik ik ook nog Reaktor.
Het is wel even studeren voordat je het programma helemaal door heb, maar als het eindelijk zover is dan ben jij ook 1 met je geluid.

de mackie control is al te koop..alleen kan je em zelf niet programmeren voor bv softsynths voor zover ik weet..er zitten wel templates bij voor verschillende software pakketten zoals nuendo, cubase SX etc.

Hmm, ik heb nog wat zitten denken... Zou je met de dials van een NL3 niet de rest kunnen aansturen. Dan heb ik een midicontroller met ingebouwde synthesizer. Ik mis het geluid van m'n Modular dus is op zich zo'n slecht idee nog niet, of wel?

ik weet niet of de NL3 knoppen ook aan midi CC's toegekend kunnen worden...als dat wel zo is zit je goed....al verspringen de LED's natuurlijk wel steeds op het moment dat je van patch op de NL zelf veranderd....als ze wel CC's uitzenden maar niet te customisen zijn moet je checken of je software/plugins voor de CC's kan worden aangepast..de meeste software heeft dit gewoon (midi learn functie)

Olaf

hmm, moet maar even snel een paar pdf handleidingen zoeken op het net dan... :)
Zou toch een mooie smoes zijn om wéér een synth erbij te kopen...

Tsja dat midi routen is op Logic wel erg relaxed ja. Dat mis je gewoon met Cubase SX. En vroeger die mixermaps werkte ook niet je van het. Waarschijnlijk dat het er toen uitgeknikkerd is. Maar nu is het dus als send/insert effect teruggekomen maar dat is verre van overzichtelijk.
Maar mag wel hopen dat die midi plugins uitgebreid gaan worden met wat meer exotischere versies.

Maar in't kort kun je dus relatief makkelijk per midi spoor je CC routings aanpassen en dus drrrrraaaaaaiiiiiiiieeeeeennnnnnn meeeeet die knoppen! :)

(da's handig bij software sequencers)

Origineel geplaatst door olafmol
ik weet niet of de NL3 knoppen ook aan midi CC's toegekend kunnen worden...als dat wel zo is zit je goed....

Nou, ik mag toch hopen dat dat kan bij de NL3, dat kan zelfs met mijn JP8000.
Maar een apart knoppenbakkie, Doepfer Pocket Dial ofzo, is ook wel errug handig. Trouwens ook voor je hardware (modules)!

Origineel geplaatst door olafmol
[Bzijn moet je checken of je software/plugins voor de CC's kan worden aangepast..de meeste software heeft dit gewoon (midi learn functie)[/B]

De meeste software???? Mwah, Native Instruments spul in ieder geval meestal wel.

Fm7 en Pentagon... :)

Pentagon is echt vet..software met ballen 8o)

Origineel geplaatst door sh101
trouwens wat ik ook erg vet vind en wat mischien wel eens onderschat wordt zijn de freeware soft syntjes van buzz

jep die gratis dingetjes kan je best nog wat uithalen zoals bij
Big Tick's Cheeze Machine

Back