Klopt ik wil niet stoppen. Niemand die verslaafd is wil dit namelijk, anders zou diegene het niet doen (roken).
Ik ben vorig jaar 4 maanden gestopt geweest en toch dat ene sigaretje genomen...
Het besluit om te stoppen had ik al genomen (deze keer), op dit moment is m`n gezondheid niet al te best en heb daarom nu zoiets van :"stoppen=beter". Mijn vriendin kwam later met het aanbod, zij maakt zich op het moment zorgen en hoopt op deze manier mij te stimuleren. Ik denk dat het haar ook een gevoel geeft dat ze nu door haar eigen aanbod een beetje grip krijgt op de situatie (mijn mindere gezondheid).
Het melden dat ik stop met roken, is voor mij handig....Waarom? Iedere keer dat ik zin heb in sigaret denk ik niet:"ik moet roken ... ik wil roken...ik..

ik...

Ik zeg nu hardop (of typ het) ik wil roken, waardoor ikzelf dan direct tegen mezelf kan zeggen nee dat wil je niet...Klinkt raar, maar als het in je hoofd blijft zitten is het (voor mij althans)lastiger, het even uiten en dan ben ik het kwijt...klaar...
De reden waarom iemand wil stoppen met roken is altijd persoonlijk. Voor mij is de reden:"zien hoelang het gaat duren voordat het andere mensen gaat opvallen" een slechte, maar heeft voor jou blijkbaar (tot nu toe gewerkt). Zelf denk ik ook niet dat het zozeer uitmaakt wat je motief is, maar dat het lukt....Dank voor het vertrouwen trouwens
Ik heb ook (veel) geblowd in een grijs verleden. Toen ook gestopt met roken, maar wel in een zelfde tempo joints blijven roken........maar ik rook niet.....

(yeah right). Ik snap het verschil wel hoor...Het zou best kunnen dat ik een keer in een weekend een trekje van een joint neem, maar sigaretten shag sigaren pijp.....NOOIT meer.
Zo nu ff

en

.....