ReFX vanguard VS Acces Virus

the bassment

Ingeburgerd
vanguard te vergelijken met Acces virus??

qua klank een klein beetje, alleen is een virus veer uitgebreider te proggen dan vanguard.....

en dan is het :doei: vanguard.

Ach ja, en de Vanguard kost 90 euri en de Virus B 2dehands al 550. Het is maar net wat je wil.. je kunt ze niet echt vergelijken vindt ik.

Ben niet zo bekend met de Virus maar als dat ding net zo iel klinkt als de Vanguard dan vind ik dat echt schandalig

Met alle respect voor reFX (Vanguard is een erg leuke softsynth, heb hem zelf ook), maar hij kan het echt niet halen bij een Virus. In mijn aurale optiek is Vanguard veel te steriel. Op zich heeft Vanguard wat interessante waveshapes, maar Virus heeft er veel meer.

De Virus heeft ook veel beter klinkende filters en heeft een zeer uitgebreide modmatrix zodat je veel interessantere geluiden kunt programmeren. En op de een of andere manier klinkt alles wat uit de Virus komt standaard veel vetter dan wat ik ooit uit Vanguard heb kunnen persen.

Desalniettemin gebruik ik _beiden_ in producties. Maar alle "fundamental" geluiden voor een productie komen uit de virus en Vanguard is meer een opvangnet voor als al mijn andere gear al reeds een taak vervult in de productie. Een opvul synth zegmaar.

Maar voor 90 piekjes is Vanguard echt een leuk softsynthje voor de verzameling.

Nu ik erover nadenk: volgens mij kun je eerder rgc:Audio z3ta+ vergelijken met een Virus. Dan wordt het al wat moeilijker kwa vergelijken. Maar z3ta+ is wel een ENORME cpu-hog. Met ene beetje een leuk geluidje knallen de voices omhoog en dan breng je soms zo je CPU op z'n knieen.

Cheers.
Joost.

te vergelijken op welk vlak? Geluid? Bediening? Programmeer mogelijkheden?

Mijn eerste gevoel zegt iig: nee, niet te vergelijken.

Geloof me de virus is echt veel vetter en dat kan je niet krijgen met een vst plugin....

Ik heb ze allebei !!!

thnx voor de reacties :halleluja
toch maar een virus aanschaffen dan:eureka:

Veel belangrijk nog vind ik dat de Virus veel leuker is om mee te werken.

Klim ik veel sneller achter dan achter een vsti....zelfs met een goede controller.....

En ja de virus klinkt zeker wel beter....

Origineel geplaatst door Acidfever
Klim ik veel sneller achter dan achter een vsti....zelfs met een goede controller.....
dat heb ik nou eigenlijk ook... ik werk echt nog maar zelden met een vsti... ik vind het maar niks om mn geluiden met de muis te moeten maken... geef mij maar knopjes :engel:

:D

zeker niet te vergelijken.... vind de Vanguard erg plastic klinken en de Virus is veel uitgebrijder...

heeft de Vanguard 8 mod assign's? dacht het niet..
FM? ook niet toch?
zoveel LFO optiess? niet toch?
zoveel waveshapes? niet toch?

naast 3OSC ook nog een Sub en een Noize? niet toch?

Ring modulator? niet toch?

zo'n wrede sound hehe... nee dat weet ik zeker}:|

Heb zowel de Virus B als de Vanguard,

Vanguard is leuke plugin alleen bij sommige patches rijst de cpu load de pan uit, Daar in tegen vind ik de Trance gate wel weer een leuke optie om catchy sequences te maken. De reverb en midi implementatie vind ik weer wat minder.
Met de Vanguard krijg je echt waar voor je geld dat wel.

Wat de vorige poster ook al zei is dat de Virus net even wat vetter klinkt en dat de filters wat beter klinken.

Als ik mocht kiezen en dan geen rekening houden met de prijs dan kies ik toch voor de Virus .

Origineel geplaatst door Alex Omega
qua klank een klein beetje, alleen is een virus veer uitgebreider te proggen dan vanguard.....

en dan is het :doei: vanguard.
als je een virus heb is t inderdaad :doei: virus

Volgens mij komen de Albino en Z3ta+ qua sound dichterbij een Virus dan de Vanguard.

virus, mwah kun je niet echt vergelijken. Qua klank vind ik het eerder aan een Novation doen denken.
Ik heb mijn kstation ingeruild voor een micron een tijd geleden en miste die sound voor mijn housy tracks. De Vanguard is voor mij een goede vervanger!

Ik zie het meer zo: wat de Vanguard kan, dat kan de Virus ook. De trancy geluiden zit een overlap in (ook omdat die door Manuel 'Vengeance' Schleiss in elkaar zijn gezet). De Virus heeft daarnaast veel meer mogelijkheden qua geluiden. Wat de Virus kan, kan de Vanguard dus weer niet.

Los van een stukje geluidskwaiteit; de Virus klinkt wel lekkerder.

Daartegenover staat dat je met de rest van je centen na aanschaf van Vanguard nog een paar andere VSTi's kunt kopen om e.e.a. aan te vullen :-) En waarschijnlijk hou je dan NOG geld over :D

Origineel geplaatst door Lynxxx
Daartegenover staat dat je met de rest van je centen na aanschaf van Vanguard nog een paar andere VSTi's kunt kopen om e.e.a. aan te vullen :-) En waarschijnlijk hou je dan NOG geld over :D

Vanguard = 90 euro
Paar soundbanks = 50 euro

Voor 140 euro doe je leuk mee.

Een Virus B kost gok ik zo rond de 550.... Zeker nu de Ti uit is. Toch zou ik voor de B gaan, gewoon omdat die nog iets van restwaarde heeft, en de Vanguard schrijf je dus net zoveel op af, en kan je misschien over 4 jaar niet meer gebruiken :engel:

Origineel geplaatst door RedTitan
Vanguard = 90 euro
Paar soundbanks = 50 euro

Voor 140 euro doe je leuk mee.

Een Virus B kost gok ik zo rond de 550.... Zeker nu de Ti uit is. Toch zou ik voor de B gaan, gewoon omdat die nog iets van restwaarde heeft, en de Vanguard schrijf je dus net zoveel op af, en kan je misschien over 4 jaar niet meer gebruiken :engel:

het is dus beter voor alles dat ik een virus koop, geluid, progammeren en doordat het hardware is werkt het waarschijnlijk ook nog lekkerder
virus is :kroon:

Back