Naar aanleiding van o.a. deze post:
Ik ben er wat verder in gedoken, en er zijn dus twee hardware-revisies van de MicroWave I, buiten de WaveSlave. De tweede revisie gebruikte de zelfde filterchip als de Wave, en deze filter kan dus gewoon meer dan de 3389.
1) Welke serienummers hebben welke versie aan boord?
2) Is het mogelijk iets te modden om ook BP en HP of zelfs combinaties te hebben op de nieuwere revisies, net zoals externe inputs toegevoegd kunnen worden?
Heb hier zowel een WAVE als twee MW1's staan en kan melden dat die beslist niet hetzelfde klinken...
5000 euro vind ik behoorlijk veel trouwens, zeker als ie gewoon 16 stemmen heeft.
de CEM chips in de de Microwave 1 B revisie zijn dezelfde als die later in de WAVE gebruikt zijn (CEM 3387). Revisie A van de Microwave 1 had CEM 3389 chips. Dat was de eerste Waldorf synth (1989). De WAVE is van '93.
Ondanks dezelfde chips in Rev B is de filtersound van de WAVE onvergelijkbaar met die van de Microwave. Vergeet niet dat de WAVE ook BP en HP heeft. De UI van de WAVE lijkt bij eerste aanblik misschien als een vliegtuigcockpit maar werkt echt fantastisch. Zodra je een knop aanraakt springt het menu naar die sectie-pagina.
In zijn algemeenheid vind ik de sound van de MW1 eigenlijk het prettigst te gebruiken in een mix. De WAVE is ERG aanwezig. Het geluid "plakt" aan alle kanten en je (ik) pik(t) hem er zo uit.
Maar de aanblik van de WAVE in zijn algemeenheid he?
Boele (zie voor een plaatje ook: http://www.synthmusic.info)
Ik ben er wat verder in gedoken, en er zijn dus twee hardware-revisies van de MicroWave I, buiten de WaveSlave. De tweede revisie gebruikte de zelfde filterchip als de Wave, en deze filter kan dus gewoon meer dan de 3389.
1) Welke serienummers hebben welke versie aan boord?
2) Is het mogelijk iets te modden om ook BP en HP of zelfs combinaties te hebben op de nieuwere revisies, net zoals externe inputs toegevoegd kunnen worden?
)