Windows of Apple Systemen ??

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

omkara techichi

Nieuwkomer
Hallo,

ik hoop wat van jullie wijsheid te mogen leren :eureka:

Ik wil binnekort een laptop aanschaffen en nu wil ik weten wat beter is. Vaak heb ik mogen horen dat de Apple systemen aanzienlijk stabieler en sterker zijn dan gemiddelde windows systemen. Met Apple zou de "Blue Screen of Death" minder vaak of niet voorkomen in tegenstelling tot de steeds afstervende pc :kont:

Het enige wat ik wil is volle, intelligent (klinkende) muziek maken zonder dat Reason bij de 1e track al zijn CPU bar (rechtsonderin) ruim over de helft of helemaal vol zit zodat het programma begint te glitchen of er gewoon mee kapt vanwege te weinig CPU kracht.

Ik moet met deze laptop optredens kunnen doen zonder dat mijn systeem vastloopt of haperingen vertoond. Ook moet ik met deze laptop makkelijk Reason, Fruity en VSTi tezamen laten lopen en wederom zonder haperingen of vastlopers. :maffia:

En last but not least; ik moet zonder problemen vanuit een mic kunnen recorden, zonder problemen samples van dvd films recorden en wil graag mooi geluid, dus een fatsoenlijke geluidskaart en uiteraard extern, want het is een laptop. :geslaagd:

Specifications

* 2GB DDR333 SDRAM - 2x1GB SO-DIMMs
* 100GB Ultra ATA drive @ 5400 rpm
* 8x SuperDrive (DVD±RW/CD-RW)
* 1.67GHz PowerPC G4 w/64MB VRAM
* AirPort Extreme Card
* Backlit Keyboard/Mac OS - U.S. English
* ATI Mobility Radeon 9700
* 15.2-inch TFT Display

M-Audio FireWire 410 Audio/MIDI Interface
Part Number: T8837LL/A

Dit is een PowerBook 15" 1.67GHz SuperDrive van Apple en dit lijkt me eindelijk een fatsoenlijk stabiel systeem welke mijn bovenstaande wensen zou moeten vervullen, maar is dit werkelijk het geval?

Alvast bedankt voor de eventuele hulp :kroon:

Je kan denk ik beter even deze site afzoeken..

Windows of Apple?
Is een Akai MPC is de strakste hardware sequencer?

Deze vragen ontaarden altijd in ellenlange wellus-nietus oorlogen... gewoon ff zoeken dus..

Re: Windows of Apple Systemen ??

Origineel geplaatst door omkara techichi
Met Apple zou de "Blue Screen of Death" minder vaak of niet voorkomen in tegenstelling tot de steeds afstervende pc :kont:

Sinds ik Win XP draai (en mijn pc eens goed heb opgekuist/getweaked) zijn die Blue Screen of Deaths verleden tijd.
Als je op een deftige mannier omgaat met je Win systeem, kan het stabiel draaien (moet wel toegeven dat er meer virussen zijn voor Win, maar dat komt volgens mij omdat Win meer gebruikt is dan Apple en dat daarom virusschrijvers eerder M$ proberen aan te vallen).

Is een Akai MPC is de strakste hardware sequencer?

Ik werk niet met hardware :)

Wil graag weten voor wat type pc ik moet gaan, maar is er een specifiek topic over het verschil tussen de Windows of Apple pc?

Sinds ik Win XP draai (en mijn pc eens goed heb opgekuist/getweaked) zijn die Blue Screen of Deaths verleden tijd.

Maar dat kan ik dus niet; ik ben een muzikant; ik wil een systeem wat niet moeilijk doet en waarvoor je niet eerst een gelikte pc-tovenaar moet zijn :mexico:

Zo'n Apple werkt natuurlijk erg mooi!
Het ziet er ook geweldig uit.

Ik denk echter, dat je voor hetzelfde geld ook een 2ghz centrino machine met 2gb mem. en 17" widescreen en de hele mik mak + nog meer mik mak en ext. soundcard hebt

Windows xp loopt echt prima met muziek software..blue screen...nahh..niet meer hoor.
De centrino machine zal iig veel sneller zijn! Dat weet je zeker!
Op dit moment is de centrino toch wel koning in (portable) muziekland.
Voor muziek is het nu niet meer zoals vroeger. Grafisch nog wel geloof ik...koop dan een apple.

Als je perse een Apple wilt, dan koop je die toch wel denk ik.

Ik zou het wel weten! Zo'n nieuwe sony A serie met de snelste configuratie zou voor mij veel meer appeal hebben.

Een ext. hd met een snel aanal rpm (bijv 7200 rpm) en een grote buffer (bijv 8mb) is naar mijn mening erg belangrijk...zeker voor pref. en stabiliteit.

Check bijv medionshop.nl

Daar hebben ze mooie, voordelige ext hd.

Succes met je beslissing.

Succes!

Ik denk echter, dat je voor hetzelfde geld ook een 2ghz centrino machine met 2gb mem. en 17" widescreen en de hele mik mak + nog meer mik mak en ext. soundcard hebt

Het gaat me ongeveer 3000 euro kosten.

Voor muziek is het nu niet meer zoals vroeger. Grafisch nog wel geloof ik...koop dan een apple.

Dat klopt ja; maar tevens had Sebastiaan (meneer Promo van TTM) mij ook aangeraden die pc met een boosoog uit het raam te flikkeren en vervolgens lekker over gaan op een apple.

Als je perse een Apple wilt, dan koop je die toch wel denk ik.

Klopt ik heb daarnaast ook nog nooit een apple gehad en het lijkt me wel innovatief; zelf heb ik altijd met pc`s gewerkt en heb er ALTIJD gezeik mee; misschien ist me karma en werkt dat ook door op de Apple, maar goed; dat zie ik dan wel weer; voorlopig heb ik relatief weinig vertrouwen in pc`s....

Ik zou het wel weten! Zo'n nieuwe sony A serie met de snelste configuratie zou voor mij veel meer appeal hebben.

Dat is dus een pc right?

(zoals ik al zei; ik ben hierin een leek, maar ik ben WEL een goede muzikant (al zeg ik het zelf), alleen dat computer geklooi wordt ik helemaal tureluurs van :koffie: )

Voor het geld lukt het makkelijk!
Je houdt geld over!

Volgens mij heb je al besloten dat je een mac wilt!:D

Ik werk zelf met cubase sx en ableton live...live loopt echt veel minder op de mac dan op de pc ..dus voor mij is het duidelijk.

Heb je ervaring met windows xp en muziek software? Ik heb vel gezeik gehad met windows 98.
Nog nooit met xp. Tis wel belangrijk dat je geen bullshit op je pc installeerd...alleen muziek app's.
Geen internet. Dan gaat het echt perfect hoor!

Succes!

Ik werk zelf met cubase sx en ableton live...live loopt echt veel minder op de mac dan op de pc ..dus voor mij is het duidelijk.

Ik wil zelf met Fruity en Reason gaan werken; fruity is niet zo zwaar als een standaard cubase of logic, dus heb ik minder moeite met eventueel meerdere vst te openen.

Alleen zat ik er ook aan te denken om wellicht wat meer proberen te gaan werken met andere programma`s zoals een Ableton Live; maar nu zeg je dat dit niet echt relaxt is op de Mac...

Why? :dj:

Heb je ervaring met windows xp en muziek software?

Yup ik draai zelf XP; tis geen mega drama`s die ik ermee heb gehad, maar ik heb toch wel redelijk wat vervelende periodes mogen meemaken met mijn huidige pc. En toen had ik er 4000 euro aan uitgegeven om een state of the art pc te hebben en het was vanaf dag 1 gewoon waardeloos :(

Tis wel belangrijk dat je geen bullshit op je pc installeerd...alleen muziek app's.

Mjah; dat probeer ik wel aan te houden, maar goed; moet soms ook ff sociaal doen en dus die pc op het internet aansluiten; ik gebruik wel Mozilla Firefox dus heb vrijwel geen last van irri pop ups etc.

Volgens mij heb je al besloten dat je een mac wilt!

Min of meer, maar toch; wil niet te overhaast beslissen ;)

Dit is volgens mij al het 3e topic over hetzelfde onderwerp deze week :D
Kijken hoe snel deze weer dicht zit

eigenlijk geef je in je vraag het antwoord al: fruity is alleen verkrijgbaar voor het windows-platform...

eigenlijk geef je in je vraag het antwoord al: fruity is alleen verkrijgbaar voor het windows-platform...

:stupid

Wat gaar...

Dus dan kan ik beter met logic en reason gaan werken.

System Requirements - Fruityloops 5.0

Windows 95/98/Millenium/2000/XP

Latest version of DirectX and DirectX-supported video & soundcard recommended

30 MB free disk space

Minimum Pentium II processor required; Pentium III processor or higher recommended

16 MB memory required; 64 MB memory or higher recommended

Boxed version needs CD-ROM drive

Matig...

Laatst gewijzigd:
Maar tis me nu nog steeds niet duidelijk welke werkelijk de voorkeur zou krijgen.

Ik begrijp wanneer je de tijd neemt om je pc af te tunen dat hij dan aanzienlijk stabieler zou zijn dan dat een pc dat normaal is; ook helpt het om vrijwel niet te internetten.

Maar hoe zit dat dan met een Apple?

Hoeft zo`n Apple PC uitzichzelf niet al die handelingen verricht te krijgen wil die stabiel zijn etc; is een Apple al zo stabiel uit zichzelf? Ik wil gewoon een pc die ik installeer zonder al te moeilijk te doen en vervolgens gewoon zonder gezeur aan de slag kunnen.

Fruity is trouwens geen must; het leek me alleen qua benodigde power van mijn pc beter om met Fruity te werken ipv een programma als Logic omdat dit volgens mij wel zwaarder in gebruik zal zijn dan Fruity of slaat dat nergens op?

was het niet:
- gebruik je Cubase: koop een pc
- gebruik je Logic: ga voor Apple

En andere voordeel van Win: meer gratis software te vinden.

Wordt mss optie in toekomst: pc met daarop Windows en OSX (zie alle posts over de plannen van Apple om binnekort Intel cpu's te gebruiken). Beste van twee werelden combineren :D

Als pc man weet ik dat je bij een pc als onderhoud o.a. uw harddisk af en toe moet defragrementeren, ... Ik ben echter een Apple leek en vraag me af of een Apple dagelijks onderhoud nodig heeft.

Origineel geplaatst door omkara techichi
Mjah; dat probeer ik wel aan te houden, maar goed; moet soms ook ff sociaal doen en dus die pc op het internet aansluiten; ik gebruik wel Mozilla Firefox dus heb vrijwel geen last van irri pop ups etc.

Offtopic: Gebruik Opera, nog beter dan Firefox en nu ook volledig gratis...

Bericht door een moderator:
Voor vragen over een mac systeem deze thread voor vragen over een intel / amd systeem deze thread. Synthforum is zoals in het verleden gebleken is niet het meest geschikte medium om de in aparte threads (steeds weer) in discussie te gaan over de verschillen tussen deze systemen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back