Welke RME kaart ? (kom er niet echt uit...)

Hoi,

ik heb op dit moment een Audiophile 24/96 en wil een RME geluidskaart gaan kopen.
Ik heb alleen deze aansluitingen nodig:

stereo out
stereo in
spdif in
spdig out

eventueel 2e of 3e stereo uitgang mag maar is geen vereiste.
welke RME kaart kan ik het beste aanschaffen ? het lijkt erop dat ze bij RME alleen digitale aansluitingen hebben ??

alvast bedankt !

Dit is ook een goede, of moet het perse RME zijn?

Deze kost een stuk minder, gebruik die zelf ook, harstikke happy mee.
kosten 129 euro

ESI Juli@, 24bit/192kHz reference audio interface withswappable I/O socket and ultra low latency drivers.-Depending on the I/O requirements, the user can selectbetween balanced (+4dBu nominal) and unbalanced (-10dBVnominal) connectors - S/PDIF digital signal input clockdetection - Shutter type optical output jack - DirectWIRE3.0 - 4x4 up to 24-bit/192kHz, full-duplex recordinginterface with MIDI I/O - Universal Board (compatible forboth of 3.3V and 5V PCI slots) - Independent monitoringcontrol for analog in, digital in and digital out signals- Supports E-WDM driver: MME, DirectSound, ASIO 2.0 andGigaStudio support - OS: Windows XP/2000/ME/98SE, MAC OSX10.2 or better, Manual in english and german included.

http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-170154.html

Attachments

• esi.jpg
    esi.jpg
    18,5 KB · Bekeken: 96
Waarom wil je uberhaupt een RME hebben en is die audiofiel niet goed genoeg?

Klinkt een beetje wazig.
Misschien niet onverstandig om eens uit te zoeken dat wat je denkt of dat ook klopt.

Origineel geplaatst door erol
ik denk dat ik met de RME hogere geluidskwaliteit in huis haal ? of heb ik dat mis ?

Audiophile is best goed hoor... wat gebruik je als monitors?

Een RME op een hifi-installatie doet ook geen wonderen 8o)

Origineel geplaatst door trigg

Tja, dat ligt er nu ook net maar weer aan he :) Op mijn hifi-installatie doet ie best wonderen hoor ;) Ben wel met je eens dat het zin heeft om je apparatuur een beetje op elkaar af te stemmen. Het gaat bij een geluidskaart natuurlijk niet alleen om de weergave, maar ook om de haalbare opnamekwaliteit. Denk dat RME toch net ff wat betere producten heeft dan m-audio, waarmee niet gezegd dat een audiophile brak zou zijn natuurlijk.

tjek ook de emu 0404 .. 100 euro en 50 euro 2de hands
er zijn wel wat mensen die hem in de rme of beter hoek stoppen !
113 db qua dynamiek ongeveer maar bij rme zitten ze geloof ik ook nog onder de 120 db grens
( de emu 1616 heeft wel 120 db .. zelfde als standaard in een nieuwe ProTools systemen zitten)

Origineel geplaatst door MadR
tjek ook de emu 0404 .. 100 euro en 50 euro 2de hands
er zijn wel wat mensen die hem in de rme of beter hoek stoppen !
113 db qua dynamiek ongeveer maar bij rme zitten ze geloof ik ook nog onder de 120 db grens
( de emu 1616 heeft wel 120 db .. zelfde als standaard in een nieuwe ProTools systemen zitten)

zal de emu 1616 beter klinken dan de Audiohpile ?

Heb zelf een 01v gehad en ik denk niet dat je echt veel verschil merkt door een audiophile met een RME te vervangen.
En wat dat betreft zou ik de spdif gebruiken om van/naar je audiophile te werken en de monitoring gewoon via je mixer te doen. En dan maakt het helemaal geen ene malle moer uit.

Als je met een MY8-AT en adat gaat werken is RME (bijv digi 96/8) een interessante oplossing.

En ik weet verder niet wat je bedoeld want wat dat betreft geef je wel erg weinig aan.

Origineel geplaatst door erol
zal de emu 1616 beter klinken dan de Audiohpile ?

weet ik niet .. ken de specs van die audiophile niet en de kaart zelf ook niet
maar de specs van de emu zien er alles behalve slecht uit
120 db .. das wel erg oke !

maar zou ze eigenlijk naast elkaar luisteren als het kan ..
kijk iig effe wat ze bij de newgroupen bij google er van vinden .. daar is meestal veel gebruikers info te vinden !

RME maakt zeker mooie spullen maar de Audiophile 2496 moet je echt niet onderschatten. Ik gebruik zelf een RME Fireface 800 en intern in 2 pc's de Audiophile 2496. Het verschil in geluidskwaliteit moet je echt niet overschatten. Het zou zonde zijn als je honderden Euro's gaat uitgeven aan een kaart waarvan de meerwaarde eerder meetbaar is dan hoorbaar. Mijn ervaring met RME heeft me wel geleerd dat RME beschikt over top engineers , zowel voor hardware als software. De snelheid waarmee nieuwe firmware en drivers worden gereleased is erg hoog. Per release vliegen de nieuwe features je om de oren. RME lijkt echt te leven terwijl M-Audio wat meer lijkt te slakken.
RME kwam vrij snel na de lancering van Windows XP 64-bit met stabiele drivers, terwel M-Audio soms heel voorzichtig een Beta released. Eerlijk is eerlijk; RME spreekt mij al met al meer aan dan M-Audio maar daar hangt ook een prijskaartje aan.
Desaniettemin is de Audiophile 2496 nog steeds een prima kaart in z'n prijsklasse (die bij de eerste release toch een stuk hoger lag).

Origineel geplaatst door trigg

Audiophile best goed??? Hahaha grapje zeker?

Totaal niet te vergelijken met een RME!
Ik heb een Fireface een mijn oude Audiophile is daar echt speelgoed bij.

De converters van de Fireface zijn geweldig!!

Origineel geplaatst door matrixxx
kijk eens voor de gein naar de lynx kaarten http://www.lynxstudio.de/enpages/index.html

Ik ben in het verleden overgestapt van Terratec naar Edirol, wat ik een vooruitgang vond en heb nu de Lynx L22. Een aantal mensen die bezig zijn met masteren, hadden mij Lynx aangeraden voor als je thuis goede opnamen wilt maken (als je geen echte prof. studio tot je beschikking hebt). Ik moet zeggen dat ik geen moment spijt gehad van die aankoop, hoewel de verschillen tussen veel geluidskaarten nauwelijks te horen zijn, merkte ik bij Lynx (en vast bij veel andere goede merken) duidelijk verschil met kaarten in het goedkopere marktsegment, daarbij is de service van Lynx heel goed; als je problemen of vragen hebt wordt je snel, meestal binnen een dag, uitgebreid teruggemailed (ook als je de kaart al heb gekocht).

Origineel geplaatst door Lacrosse
RME maakt zeker mooie spullen maar de Audiophile 2496 moet je echt niet onderschatten. Ik gebruik zelf een RME Fireface 800 en intern in 2 pc's de Audiophile 2496. Het verschil in geluidskwaliteit moet je echt niet overschatten. Het zou zonde zijn als je honderden Euro's gaat uitgeven aan een kaart waarvan de meerwaarde eerder meetbaar is dan hoorbaar. Mijn ervaring met RME heeft me wel geleerd dat RME beschikt over top engineers , zowel voor hardware als software. De snelheid waarmee nieuwe firmware en drivers worden gereleased is erg hoog. Per release vliegen de nieuwe features je om de oren. RME lijkt echt te leven terwijl M-Audio wat meer lijkt te slakken.
RME kwam vrij snel na de lancering van Windows XP 64-bit met stabiele drivers, terwel M-Audio soms heel voorzichtig een Beta released. Eerlijk is eerlijk; RME spreekt mij al met al meer aan dan M-Audio maar daar hangt ook een prijskaartje aan.
Desaniettemin is de Audiophile 2496 nog steeds een prima kaart in z'n prijsklasse (die bij de eerste release toch een stuk hoger lag).

Sluit ik me bij aan ( heb een RME HDSP 9652 en een M-audio Audiophile FW ) (en de PCI's heb ik aan vele vrienden/klanten geadviseerd als beginnerskaart)

Ik heb tijden een creamware pulsar 2 gehad, heb nu een rme multiface (1) , en ik moet eerlijk zeggen dat het verschil me positief verbaasde, en dat terwijl de pulsar ook geen kattepis was.

Back