Wie spelen hier op synthforum.nl eigenlijk in een band?

Wie spelen hier op synthforum.nl eigenlijk in een band?

• Nooit in een band gespeeld, zou wel willen

Stemmen: 14 10,2%
  • Nooit in een band gespeeld, zou ook niet willen

Stemmen: 8 5,8%
  • Wel in een band gespeeld, en nog steeds!

Stemmen: 45 32,8%
  • Wel in een band gespeeld, maar gestopt..

Stemmen: 29 21,2%
  • Zit in een schrijverscollectief, treed niet op

Stemmen: 2 1,5%
  • Zit in band én collectief, treed ook op

Stemmen: 23 16,8%
  • Werk alleen, treed nooit op

Stemmen: 11 8,0%
  • Gaat je geen barst aan wat ik doe..

Stemmen: 5 3,6%

• Totaal aantal stemmers
    137
Heb in de vorige eeuw in een redelijk braaf bandje gespeeld. Deze eeuw alleen maar wat solo-dingen gedaan.

Het lijkt me wel tof om als duo eens wat te gaan doen, maar ja, dan moet je wel de juiste muzikale wederhelft zien te vinden.

Ik speel momenteel gitaar in Model Depose:

Daarnaast heb ik een eenmansproject waar ik mijn voorliefde voor synths in kwijt kan.

Het voordeel van een band vind ik de gezelligheid en het idee om samen iets te maken. Plus dat optreden veel leuker is als je in een band speelt. Muziek in je eentje maken biedt natuurlijk wel meer vrijheid. Allebei leuk :)

ik zou geen nee zeggen tegen een bandje niet al te ver weg..
maar het probleem is dat een volledige synthband live veel lastiger is met sequencers, synths, submixers, drumcomputers, alles syncen, patterns switchen enzo...
het is veel simpeler een drum, bas, gitaar, zang en synth te hebben wat live betreft

het is veel simpeler een drum, bas, gitaar, zang en synth te hebben wat live betreft
dat is dan ook een (echte) band...
als je slechts staat te draaien aan een paar knopjes van een hele batterij aan sequencers endergelijke dan is dat toch meer een soort van DJ-en...

nou ik vond oxygene in your living room behoorlijk live hoor...
maargoed weinig synthbands die echt zo spelen

als je een 1-man band bent dan moet je op z'n minst met 2 handen iets live spelen vinnik dan tenminste... dat er daarnaast ook nog een paar sequences meelopen is heel begrijpelijk uiteraard want je bent in een echte band ook niet EN de drummer EN de bassist EN de guitarist op hetzelfde moment...

Ik speel in een psychedelic postrock weirde deuntjes band, Gebruik vooral Vst's en mijn korg x3. Heb laatst een phillicorda gescoord voor 50euro, dus die ga ik misschien ook een keer mee jammen.

Ik speel synths in de indie/americana band Envy the West, momenteel is ons nieuwe album te beluisteren op de luisterpaal http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums/Envy-The-West.html en op bandcamp een paar nummers http://envythewest.bandcamp.com/

Idd samen spelen samen creeren is toch heel anders dan alleen muziek maken. Ik sta elke keer verbaasd over hoe mijn bandleden met dingen op de proppen komen die ik zelf nooit had kunnen verzinnen. Werkt inspirerend.

Back