Wie spelen hier op synthforum.nl eigenlijk in een band?

Wie spelen hier op synthforum.nl eigenlijk in een band?

• Nooit in een band gespeeld, zou wel willen

Stemmen: 14 10,2%
  • Nooit in een band gespeeld, zou ook niet willen

Stemmen: 8 5,8%
  • Wel in een band gespeeld, en nog steeds!

Stemmen: 45 32,8%
  • Wel in een band gespeeld, maar gestopt..

Stemmen: 29 21,2%
  • Zit in een schrijverscollectief, treed niet op

Stemmen: 2 1,5%
  • Zit in band én collectief, treed ook op

Stemmen: 23 16,8%
  • Werk alleen, treed nooit op

Stemmen: 11 8,0%
  • Gaat je geen barst aan wat ik doe..

Stemmen: 5 3,6%

• Totaal aantal stemmers
    137

Hans de Vries

Bob the Knob
Bij de thread over inspiratie werd beweerd dat maar liefst 99% van de bezoekers hier "single" zijn, d.w.z. dat ze niet in een band zitten of deel uit maken van een schrijvers collectief o.i.d. IMO is muzikale samenwerking cruciaal in je eigen muzikale en inspirationele ontwikkeling. Hier dus het onderzoekje...

Ook wel leuk als je bij je stem nog iets van commentaar zou posten.... :)

ik denk dat dit forum een beetje overheerst wordt door mensen die in de eigen homestudie aan het klooien zijn .
niets mis mee ,
ik zelf doe dat ook in principe , maar heb er 2 bandjes bij .(1 cover en 1 eigen werk)
ik heb zo ook "projectjes" die ik in mijn uppie doe in mijn studiotje , en vind dit ook wel lekker werken , in een band moeten er toch vaak compromieen gesloten worden . is niet erg , maar af en toe wil ik wel eens helemaal MIJN ding doen .
ik zou het zeker niet willen missen het samenspelen , je leert er erg veel van . en het is echt een ultimate kick om SAMEN iets neer te zetten wat goed klinkt . (helemaal voor publiek)

een band kan ook heel erg frustreerend zijn , als het niet lekker botert onderling , de gitaarist alles vol speelt , de drummer aleen maar hard loopt te meppen of/en als iemand de partijen niet heeft uitgezocht en elke keer opnieuw moet beginnen enz. enz.
ik kan me dan best voorstellen dat je het dan wel gezien hebt en het wel ff aleen verder uitzoekt . op je eigen tempo .

je moet ook een beetje (je moet er wel moeite voor doen) geluk hebben met je muziekale maatje(s) .
als je in een bestaande bandje komt en ze zitten op een andere golf lengte , geef ik het geen lang leven beschoren .
ik ben ook een aardig tijdje op zoek geweest naar mijn muziekale broeders , heb er nu (eindelijk) 2 gevonden waar mee ik op de zelfde golf lengte zit . nu zoeken we al een tijdje die 4e man/vrouw om de band compleet te maken ...

ik heb ook nog een muziekale soulmate , waar mee ik altijd (lees ALTIJD) muziek maak . gitaar pingellen , apperaatjes verkrachten , 2 stemmig zingen al is het tikken op de pendaal emmer . maar dat blijft altijd bij een beetje ontspannen tijdverdrijf , het zal nooit naar een hoger niveau kunnen komen , helaas . daar is het de jongen niet voor , en dat maakt voor hem ook helemaal niet uit.

mijn conclusie ,
muziek maken , goed.
samen muziek maken , soms beter .

Helemaal mee eens, Bassio! Je hebt alle belangrijke aspecten met niet al te veel woorden perfect samengevat !
Ja ik speel in een band ,eigen nummers,meerde stijlen;samen met Sander02 een zanger, tweede gitarist en geen drummer/bassist. Spelen nu bijna twee jaar en hebben er nog steeds plezier in!
:halleluja

Speel in een rockband (drums), zo af en toe eens een optredentje, wel leuk! Gewoon gezellig ouwehoeren, elke week oefenen, nieuw materiaal schrijven...

Momenteel ook een band aan het produceren... Gaat NE1 heten! Wel leuk setje muzikanten bij elkaar...
Joz Zoomer als drummer (ex-Vandenberg, ex-Soylent Green), Marco van der Aar op zang (ex-Soylent Green), bassiste van de Oxx-band.. Beetje rock met invloeden uit oa jaren 70, maar ook uit de huidige dance-wereld!
Druk bezig met de opnames (in de S&K studio van Dick Kemper), drums en bas staan er voor 4 tracks op.. Gaat lekker, ben erg benieuwd naar het eindresultaat!! :okdan:

"Mijn" band -Thirty7- bestaat al weer een paar jaar, maar de laatste paar jaar nogal sluimerend. Begin 2003 hebben we de toetsenist ontslagen (wegens partijen niet kennen, toch alles vol spelen, etc.) en eind vorig jaar is de bassist overgestapt naar een andere band. Dus bleven alleen de drummer en ik (gitaar, compositie, productie) over.

Toetsenisten en bassisten blijken erg moeilijk te vinden voor ons genre (instrumentale, progressieve metal/fusion), dus vooralsnog is de zaak beperkt tot nieuw materiaal schrijven -wat gelukkig steeds vlotter en beter gaat. Laatst hebben we wel een heel klein optredentje gehad met behulp van een backing en click track en dat was wel weer de moeite waard. Misschien blijven we op die toer -dus duo met (gesequence) backing en click track- en ga ik er wat toetsen bijdoen, misschien vinden we wel lui (toevallig nog iemand interesse?)...

Verder heb ik nog wel wat ander muzikaal vertier, waaronder een beetje (alt-)vioolspelen in orkesten en het maken van (korte) arrangementen voor diezelfde orkesten. Toch ook wel erg leuk, om je handiwork door 60 man (& vrouw) uitgevoerd te krijgen, al duurt het maar een paar minuten :D

Leuk idee, die enquete. Eens zien wat voor soort muzikanten hier nu precies op dit forum zitten ;-)

Ik zit als toetsenist/zanger nog steeds in een rockband. Voor mij zal het - denk ik - niet zo snel studio-achtige proporties gaan aannemen in de toekomst. Dat hoeft voor mij ook niet. Ik heb ontzettend veel lol in het samenwerken en muziek maken.

We hebben als band flink wat tijd besteed in het leren luisteren naar elkaar in de muziek en als het dan als personen ook nog klikt, dan heb je de perfecte combinatie. Dat is voor mij voldoende om zo te werken aan nieuwe nummers/songs en af en toe een optreden.

Ik zou wel eens bij iemand in de leer willen gaan mbt het programmeren van synths en MIDI, want daar hebben ze binnen de band geen kaas van gegeten :D

greetz,

JB70

Ik mis de optie: "ik heb vroeger in bands gespeeld, maar voor mij hoeft dat gedoe niet meer, en u speel ik alleen op mijn zolderkamertje en treed nooit op" :geslaagd:

Op de middelbare school een blauwe maandag eens wat synthesizer accoordjes aangeslagen in een rockbandje... (nu zo'n 10 jaar geleden)
Was absoluut niet mijn ding, maar was wel heel erg leuk...

De laatste jaren in de avonduurtjes vaak achter mn computer. Sinds een tijdje weer wat centen over voor het één en ander aan hardware... Simpel setupje Korg -er1 + boss samplertje & als het goed is vandaag of morgen (hij is onderweg) een fx processor...!! :D. Dit alles om vooral veel te experimenteren met MIDI... Ik zal het snappen verdorie!
Ben vrijwilliger in een jongerencentrum, organiseer daar zo'n 5-6x per jaar een electronisch (minimal/experimenteel/techno/ambient... en eigenlijk alles wat electronisch is) avondje... (Is namelijk altijd rock en punk daar... ;) ) Dus ik mag zo nu en dan de boel ff ontregelen met mijn herrie!
'k ga dus niet echt live, maar probeer een beetje te freaken met samples/cuts/en gekke plaatjes.

Zou heel graag eens echt live willen gaan samen met iemand... heb daar veel ideeën over, maar het is er nog nooit van gekomen. Eerlijk gezegd denk ik dat ik daarvoor ook nog niet de juiste aanpak heb... (één van de redenen dat ik hier rondlees op dit forum) en ook mn gear is daar niet geschikt voor vind ik...

[edit] ;) (bij deze op zoek naar dedicated mensen... die zich aan afspraken kunnen houden :D,... ja idd... nogal slechte ervaringen gehad met lui die mee zouden doen)

leuke topic!

Laatst gewijzigd:
Speel momenteel in een cover band met 4 anderen en hou me thuis verder bezig met het maken van sounds en demo's. Vroeger heb ik mij vooral bezig gehouden met opnames in studio's, arrangeren, inspelen, mixen etc. Binnenkort ga ik ook weer eens Live PA doen, das een tijdje geleden. Maar het leukste van allemaal is toch wel zelf synth patches maken :)

Ben drummer in n rockband

samen spelen is heerlijk

Maar met electronica, kan ik in mijn eentje het best uit de voeten denk ik :)

Origineel geplaatst door Lacertus
Hoeft niet per sé... misschien wil hij wel in zijn uppie live gaan... toch?

...maar toch... 10 opties (9 serieuze) leek me toch wel voldoende..

ik speel voornamelijk alleen, ook optredens maar met enige regelmaat speel ik ook mee in de band van vrienden.
(synths, gitaar, bas, altviool, concertina, doedelzak etc)

:D

sorrie , kon het niet laten om het laatste antwoord aan te vinken, schot voor open doel zeg maar :D

...maar goed, ik speel niet in een band, en heb er eigenlijk ook helemaal geen behoefte aan...

tis veel leuker om in de studio te zitten om iets te creeren, als het nog een paar keer naspelen op een podium ben ik van mening.....

...maar goed, das mijn mening dan he?

Back