Wie spelen hier op synthforum.nl eigenlijk in een band?

Wie spelen hier op synthforum.nl eigenlijk in een band?

• Nooit in een band gespeeld, zou wel willen

Stemmen: 14 10,2%
  • Nooit in een band gespeeld, zou ook niet willen

Stemmen: 8 5,8%
  • Wel in een band gespeeld, en nog steeds!

Stemmen: 45 32,8%
  • Wel in een band gespeeld, maar gestopt..

Stemmen: 29 21,2%
  • Zit in een schrijverscollectief, treed niet op

Stemmen: 2 1,5%
  • Zit in band én collectief, treed ook op

Stemmen: 23 16,8%
  • Werk alleen, treed nooit op

Stemmen: 11 8,0%
  • Gaat je geen barst aan wat ik doe..

Stemmen: 5 3,6%

• Totaal aantal stemmers
    137
Klopt.. ook dat werkt als een zonnetje... Laatst een vioolleraar in de studio gehad.. Moest alle partijtjes tien keer dubbelen, kortom, ik zou het een vreselijke klus vinden, maar de lol die hij er in had spatte echt van hem af. Hij had dit nog nooit gedaan en vond het hartstikke leuk, dus dat werkte voor ons óók inspirerend.

ik ben bezig met vanalles:
bands, collectieven, losse samenwerkingen, solo-dingen, etc...:)

Altijd in bands gespeeld (basgitaar, contrabas, gitaar, (backing)vocals, piano en synth; funk, jazz, rock, folk, punk, alternative, metal), maar sinds het begin van mijn promotieproject eigenlijk geen tijd meer voor. Maar met een drumcomputertje en HD-recorder kan ik nu voor 1-mans band spelen ;)

Ik heb als bassist in een paar bandjes gespeeld. Maar ben daarnaast altijd aktief geweest met m'n eigen muziek.

Ik zou best wel weer een in band willen spelen als bassist of mischien een projectje met iemand beginnen die dezelfde smaak muziek heeft.

Ik heb nooit in een band gespeeld en verwacht dat ook niet te gaan doen.
Ik ben nogal een einzelgänger. Ik heb de tijd en de vrijheid om op elk gewenst moment mijn hok in te duiken en ideeën gestalte te geven. Ik vind het heerlijk om uren in m'n eentje te klooien. De enige met wie ik weleens samen in de studio zit is mijn vrouw. Die is ook een solist, maar we luisteren naar elkaars creaties en geven daar ook kritiek op, voeren ideeën aan en helpen elkaar verder als de één vast zit.

Verder heb ik nog nooit met iemand samengewerkt, maar ik sluit niet uit dat dat ooit wel gaat gebeuren.
Dat zal dan een tweemansproject worden, maar concrete ideeën heb ik daar nog niet over.
Wat betreft live acts heb ik geen enkele ambities. Ik ben in de eerste plaats geen performer. Ik bezit voldoende speelvaardigheid om mijn partijen in te spelen, maar voor een optreden ontbeer ik de benodigde vaardigheden.
Voorts interesseert 'live' me eigenlijk nauwelijks.
Muziek maken is voor mij puur en alleen hobby en een live act riekt me al teveel naar professioneel muziek maken ;).

groet

Tom

Ik speel sinds een half jaar in een jazz combo.We spelen alleen eigen composities. Het grappige is dat wanneer je in een band speelt beter zicht krijgt op wat je talenten en tekortkomingen zijn dan wanneer je alleen loopt te kloten.

Ik speel toetsen/piano en hou me vooral bezig met arrangen en componeren, dat bleek namelijk mijn sterkste kant in het collectief.

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik speel sinds een half jaar in een jazz combo.We spelen alleen eigen composities. Het grappige is dat wanneer je in een band speelt beter zicht krijgt op wat je talenten en tekortkomingen zijn dan wanneer je alleen loopt te kloten.

Ja dat is mijn ervaring ook :)

Ik heb nooit in een band gespeeld en toch was mijn eerste instrument een elekriese gitaar.
Gitaar spelen kan ik nog steeds niet want ik vond het te beperkt, alleen maar gitaar en een band had ik geen zin an.
Ik heb eigenlijk een beetje (te) laat synthesizers ontdekt, ik wist wel dat ze bestonden natuurlijk maar ze leken mij nogal onbereikbaar financieel gezien, die gitaar was al duur, laat staan zo'n vet modulair systeem want zo'n klein syntje vond ik ook weer te beperkt.
Maar toen ik ouder werd en wel geld had en ontdekte dat ze minder duur waren dan ik dacht, ging er wel een wereld voor me open, totale controle over alles in je muziek en alles kan in je eentje en dat was voor mij spekkie voor me bekkie.
Nou kroop ik in het verleden wel eens met een vriend achter me spulletjes maar daar kwam eigenlijk nooit wat zinnigs uit, en als dat wel gebeurde had ik het nog zelf verzonnen, en de rest van me vrienden komt niet verder dan een drumbeatje uit Rebirth;) .
Dus eigenlijk kloot ik altijd in me eentje, maar als het er van komt zal ik het niet gauw afslaan, maar ja aan de andere kant, ik kan op geen enkel instrument spelen en dat intresseert me ook geen reet, ik kan dus alleen maar programeren en daar heb je weinig an in een band.

Ik ben al 10 jaar trots en trouw lid van het brabantse hardrock outfit On Fire!

:)

IMG_0462-a-small.jpg

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
ik speel al een jaar of 3 met heel veel plezier in een coverband, wij hebben het geluk om die éne gitarist zonder opgeblazen ego erbij te hebben, zodat er ook nog wat ruimte overblijft voor mijn bliepjes en bloepjes. Verder zit ik in een rockopera project (wat nu een beetje aan de grond zit omdat mijn maatje zo nodig met het nieuwste project van Arjen "Ayreon" Lucassen mee moest drummen (wat ik eigenlijk wel erg gaaf vind!)), en verder zit ik in een combo voor een koor/musicalgezelschap.
Muziekmaken is zoveel leuker als je het met z'n allen doet.... vind ik tenminste. Anderen kunnen me geweldig inspireren, en meestal is wat eruit komt meer dan de som van de afzonderlijke delen.
Ik heb bijna alleen maar goede ervaringen met samenspelen.

Davy Mickers als ik het wel heb?
Leuk! :D

Origineel geplaatst door FLechdrop

Jup, that's him! Leuke vent, ontzettend vaag gevoel voor humor... retestrakke drummer. [sluikreclame]luister maar naar de nieuwe cd van Stream of Passion[/sluikreclame]
:mega:

Origineel geplaatst door FLechdrop

Bands: Nothing worth mentionin:P

snorry

profi met je 303 berichten:halleluja

de vraag anders:

de vraag anders:

en wié kent er hier op synthforum het fenomeen 'groupie'? :D

Re: de vraag anders:

Origineel geplaatst door Maks

Haha, moet je eerst denk ik definiëren wat je precies onder een groupie verstaat.

Met mijn 'band' Longplayers hebben we wel een zootje trouwe fans, maar d'r heeft
er nog nooit eentje een slipje naar me toegegooid op het podium :D

Om even in te gaan op de vraagstelling in deze thread...

Ik ben 11 jaar terug begonnen met muziek maken in m'n eentje achter een computer.
Na een tijd lang alleen de zolderkamer-producer uitgehangen te hebben, heb ik
6 jaar geleden met een scratcher en later een mc + live drummer de Longplayers opgericht;
een vnl. electronische dance-act. De laatste jaren echter, ben ik me steeds meer aan het
ontwikkelen op andere vlakken en doe ik nu veel met andere muzikanten. Zo werk ik regelmatig
samen met een gitarist, een trompettist, speel ik soms mee bij een rockbandje en ben ik ook
een nieuwe band aan het formeren met die lui wat een beetje jazz/fusion-achtig moet gaan worden.

Daarnaast speel ik tegenwoordig niet meer alleen met patterns en cutoffs, maar vermaak ik me
ook prima met een piano, melodica, diverse percussie-instrumenten en sinds kort een gitaar :)

yeahz, ik speel in bandjes... gitaar en bas. een stoner/sludgerock bandje en een rammel'velvet underground'pop bandje, soms wel raar combineren met de elektronische dingen die ik voornamelijk doe. Een hele omschakeling, hebben jullie daar geen last van...?

Origineel geplaatst door Maks

Of nog beter hoe krijg je groupies?
:dubbel:

Origineel geplaatst door GnarlyBarf
yeahz, ik speel in bandjes... gitaar en bas. een stoner/sludgerock bandje en een rammel'velvet underground'pop bandje, soms wel raar combineren met de elektronische dingen die ik voornamelijk doe. Een hele omschakeling, hebben jullie daar geen last van...?

Je bedoelt of ik ooit Radar Love heb zitten superzagen? Nee, nooit gebeurd. :D

mmmmmmmmmm................ik maak sinds een paar maanden deeel uit van een collectief!

Die samen muziek-connecties heeft en muziek verzorgt/promoot/optreed/repareerd/nformeerd...enz....enzz....

Dit onder de naam .................Alliance of Faith..........................

web-site.....www.allianceooffaith.web-log.nl

:halleluja :halleluja :halleluja

Back