Hartmann Neuron VS 149 euro

Origineel geplaatst door fuse
Wat ik niet snap is dat sommigen het zo snel opgeven.
Of dan niet op 44.1 willen werken (desnoods een 2e comp).

Dit beestje is geen preset bak.

Waarschijnlijk last van hun zenuwen (neuronen):)

Tuurlijk is 't een presetbak.. alleen, in welke map had ik nou weer de superzaag-soundset van Tiesto gestopt?

;)

Mooie prijs 149 € maar idd ook niet meer dan dat als ik zo deze thread teruglees...ff wat punten (correct me if i'm wrong)

Hardware model kost (volgens Hartmann site) 4.990,00 Euro Hier heb ik absoluut geen woorden voor...ronduit belachelijk omdat het ''vernieuwend'' is...

De ''VSTi'' kost dik 700 € normaal (vind het verschil met de hardware versie qua prijs veel te groot) en 700 € is gewoon TE veel (in mijn ogen)

Support is dus ruk schijnbaar (geen update's,installeren moeizaam etc.) en dan die woorden van Hartmann...triest..omdat er schijnbaar geen duidelijke afspraken zijn gemaakt met fabrikant/distributie etc. moet de consument de prijs betalen.
Ik zou zeggen slik een keer goed en gun de minder bedeelde mens een keer zo'n mazzeltje en ga verhaal/schade halen bij de bron/oorzaak van het probleem en dus NIET bij de consument (prijs is niet raar als je ziet hoe de Korg Legacy ook gedaald is)

En dan dat 44.1 Khz..mij zou het niet boeien en zou gewoon wat pads van dat ding samplen ofzo maar van de andere kant vind ik het wel belachelijk dat Hartmann zo'n (vrij) recente synth met fixed 44.1 Khz dropt op de markt (met zo'n prijskaartje)

Tsja dit is mijn conclusie en ik ben zelf uitermate tevreden met Reaktor :D:D:D (Wil ook wel een Neuron maar niet voor 700 :D) :dubbel:

die 44 khz zal niet voor niets zijn .. dat scheelt zoiezo processor kracht ;)
maar ik wil bassen en korte akorden horen .. die strings en pads geloof ik wel

okee... na 2 volle dagen wachten op de koerier heb ik'm ook eindelijk binnen.

was een beetje angstig geworden dattie toch erg zou tegenvallen na alle berichten van de afgelopen dagen, maar nee hoor.... heb precies dezelfde smile op m'n bek die ik kreeg toen ik de hardware versie uitprobeerde. :)
ff spelen met een paar presets... laat de verschillende fx eroplos en gáán!... tsjonge jonge wat een vage sounds zeg!

enige echte nadeel zijn idd de tikken die er soms (zeg maar te vaak) inzitten... controller is super... het geheel lijkt zelfs door de wat minder grote hoeveelheid knoppen overzichtelijker als de hardware versie, hoe tegenstrijdig dat ook klinkt... heb iig veel meer een idee van waar ik mee bezig ben als dat ik op het keyboard had.

nouja... ik ga weer verder spacen...

:dj: :yamaha: :verkoght:

Wat ik niet snap is dat sommigen het zo snel opgeven.
Of dan niet op 44.1 willen werken (desnoods een 2e comp).

1. geen Hartmann support
2. te hoge CPU-demand
2. extreem buggy
3. overstuurde signalen
4. tikjes in signaal
5. ModelMaker met nauwelijks instelmogelijkheden
6. totale klankbeeld erg middelmatig, ook met eigen models
7. niets dat Reaktor of Logic's Sculpture niet kan

Volgens mij is deze plug-in nog niet klaar. Dit moet haast een beta-versie zijn. En zonder enige support van Hartmann is het een behoorlijke gok.

Overigens maakt Quifster erg mooie sounds, maar die leunen heel erg op de Silver-module. En dat is niet veel meer dan een timestretcher en pitchshifter. Leuk voor pads en drones, maar toen ik het trucje eenmaal door kreeg kon ik het niet meer horen. Bovendien gaat er snel iets in vervorming zodra je aan de Nuke-pook zit. Ik denk dat er heel snel een versie 2.0 moet komen. En dan is het maar afwachten of de 'illegale' versies ge-update kunnen worden. Wie zegt dat Hartmann geen beveiliging gaat inbouwen?

Leuk om twee dagen (en nachten) mee gespeeld te hebben. En ik heb echt niet alleen naar de presets zitten luisteren. Maar toen ik hem eenmaal door begon te krijgen verloor hij veel van zijn oorspronkelijke charmes. Dan kan ik er veel beter een ander blij mee maken die de MSK-aktie net gemist heeft.

1. geen hartmann support..... ok
2. te hoge cpu.... valt echt reuze mee (35% is het hoogste tot nu toe)(arturia plugs gaan veel hoger)
2. (je telt zo maar merkt wel het verschil 44/48000) extreem buggy? hier nog niet gecrashed!
3. overstuurde signalen....idd af en toe maar dit is een synth om die extreme weirde sounds mee te maken en die mogen af en toe best zo klinken imo.
4. tikjes in het signaal..... zie paar pagina's terug voor oplossing (fixed size bufers)
5. modelmaker, geen commentaar heb ik zelf nog niet mee gewerkt
6. totale klankbeeld..... is echt prima, zeker in vergelijking met andere digitale synths en softbakjes.
7. en vergelijken met reaktor is 150 euro vergelijken met 450 euro.

ik ben dus pro......zeker voor die 150 euro's, snel verkopen zit er hier niet in. maar ik krijg bij bovenstaande persoon ook wel een heel erg beetje een gevoel dat ie erg anti wil overkomen om zijn beslissing te rechtvaardigen.... beetje bang dat je een bootlegged version aan het gebruiken was????????

en tellen kan ik ook al niet zie ik :stupid :D

Heb er niets mee bedoeld hoor. Dit zijn mijn redenen om na intensief gebruik de Neuron door te schuiven. Ik weet zeker dat er ook mensen zijn die er mooie dingen mee kunnen maken, dus als ik met bovenstaande uitspraken de lol een beetje verziek voor de fans, dan bij deze mijn excuses. Dat is niet mijn bedoeling geweest.

Origineel geplaatst door De Toverkoning
en tellen kan ik ook al niet zie ik :stupid :D

Heb er niets mee bedoeld hoor. Dit zijn mijn redenen om na intensief gebruik de Neuron door te schuiven. Ik weet zeker dat er ook mensen zijn die er mooie dingen mee kunnen maken, dus als ik met bovenstaande uitspraken de lol een beetje verziek voor de fans, dan bij deze mijn excuses. Dat is niet mijn bedoeling geweest.

nee hoor, maak je niet druk :) je bent niet verplicht een synth leuk te vinden, ik kan me goed voorstellen dat voor veel mensen deze synth niks is. Voor veel andere mensen misschien weer wel.

gelukkig maar :) zo krijgen we tenminste nog diverse synths op de markt :D

Origineel geplaatst door ALBINO SCORPION
en vergelijken met reaktor is 150 euro vergelijken met 450 euro.

Je vergeet nu wel even dat je hem nu echt voor een prikkie hebt...normaal dus dik 700 vs 450 € en voor 250 € heb je wel een leuk knoppenbakkie..Blijft hoe dan ook Appels/Peren is een ander concept maar de resultaten kunnen elkaar benaderen IMHO

ik vermoed dat ik de neuron nogeeneens meer zou kunnen kwijtraken 2dehands want ik heb die controller al helemaal ondergekwijld :{

kan het niet laten om ook een kort stukje te laten horen... het is een preset waar ik een resonator en slicer opgezet heb. ook ben ik flink met het pookje in de weer.... zoals zovaak ging ik wat opnemen toen ik de vetste dingen al gedaan had, maar goed... het is maar een snel ideetje etc...

Attachments

• kortstukjeneuron.mp3
    926 KB · Bekeken: 95
Vette techno-presets joh! :D

Attachments

• jvc.mp3
    279,6 KB · Bekeken: 94
Hola,

Zijn er hier OSX gebruikers die mij de modelmaker willen sturen? De .zip van VL1 levert een corrupte .sit op. :(

groetjes!

Finally! De mijne is ook binnen! :)

Mijn ervaringen tot nu (na hooguit een kwartier...)

Allereerste reaktie: "jeetje wat een grote doos... ik heb toch wel de software Neuron besteld!?!" De hele handel zit mooi en zorgvuldig verpakt. De controller, <Nuke>, is groter en zwaarder dan ik had verwacht, erg prettig! Fantastisch om te zien dat er een lekker lange (3 meter) USB kabel is bijgeleverd.

De installatie van de software verliep volledig probleemloos. Geen problemen met discs die niet te lezen zijn, de driver kon probleemloos worden geïnstalleerd... allemaal gewoon zoals het hoort.

Ow, nog wel even het oranje joystickje op de controller zetten... "KNAK!"... uh... hoezo, knak? Mjah, die brak dus gewoon af! Zonder de boel te forceren en eigenlijk zonder bijzonder veel kracht te zetten heb ik nu als het ware twee oranje pookjes... kutkutkutkut. Nah, dat mag de pret niet drukken... morgen even een nieuwe proberen te bestellen! (Denk uiteindelijk dat 'm daar het verschil in zit... de 700-euro-versie heeft vast een steviger pookje).

Software draait dus, even wat presets gecheckt, klinkt heel niet onaardig allemaal. En met wat effecten en een arpeggiator erbij is het al gauw feest! Sommige presets tikken inderdaad wat, maar ach... ik ga toch m'n eigen sounds bouwen.

Alleen heb ik nog geen idee hoe! Zo, nu eerst maar 's lezen, prutsen, pielen en proberen! Als ik weet hoe 'ie werkt, post ik nog wel mijn ervaringen betreffende gebruik en klank.

Owja, ik heb bij het registreren maar niet opgegeven dat ik 'm bij de Music Store heb gekauft... ;)

... to be continued...

Origineel geplaatst door Musiquence
(Denk uiteindelijk dat 'm daar het verschil in zit... de 700-euro-versie heeft vast een steviger pookje).

Hahahaha

Back