Hartmann Neuron VS 149 euro

Origineel geplaatst door Yoozer
Vette techno-presets joh! :D

Nu nog het verschil ontdekken tussen techno en ranzige ragpiano's ;)

Origineel geplaatst door Musiquence

Ow, nog wel even het oranje joystickje op de controller zetten... "KNAK!"... uh... hoezo, knak? Mjah, die brak dus gewoon af! Zonder de boel te forceren en eigenlijk zonder bijzonder veel kracht te zetten heb ik nu als het ware twee oranje pookjes... kutkutkutkut. Nah, dat mag de pret niet drukken... morgen even een nieuwe proberen te bestellen! (Denk uiteindelijk dat 'm daar het verschil in zit... de 700-euro-versie heeft vast een steviger pookje).
[/B]

Nee hoor..........op de hardware variant lagen ze er ook zo af.........stond erbij, keer er naar en dacht wow................... en dat voor zoveel cash.

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Nee hoor..........op de hardware variant lagen ze er ook zo af.........stond erbij, keer er naar en dacht wow................... en dat voor zoveel cash.

Tssss... dan ben je er helemaal goed ziek van zeg!

Ow, ik heb trouwens een bevestigingsmailtje gekregen van mijn registratie! Wat ik heb ingevuld bij waar ik 'm gekocht zou hebben: "Private (bought second-hand)" :D

Origineel geplaatst door ALBINO SCORPION
7. en vergelijken met reaktor is 150 euro vergelijken met 450 euro.
[/B]

Ik vergelijk overigens dit stukje software (dat zoals Kevin al aangeeft normaal 700 euro kost) nu met een stukje functionaliteit van reaktor. Niet met heel reaktor.

Een deel van de functionalitit die in reaktor zit is resynthesis. Dus voor de 450 euro die je uitgeeft krijg je heel wat meer. Synths, filters, FX, dynamics, samplers, sequencers etc etc en inderdaad ook resynthesis machines.

Dus ik denk dat je de twee wel degelijk prima in de vergelijking kunt gooien. De huidige prijs is inderdaad redelijk....150 inclusief controller is een leuke prijs.

Maar meer dan 200 a 250 is eigenlijk belachelijk.

Maarrr da's wederom off topic. Voor de sounds die ik tot nu toe heb gehoord zou ik dit niet kopen in ieder geval.

Ow, ik heb trouwens een bevestigingsmailtje gekregen van mijn registratie! Wat ik heb ingevuld bij waar ik 'm gekocht zou hebben: "Private (bought second-hand)" :D

Da's wel een goeie grap. Hartmann geeft geen support aan de mensen die 'm bij MSK gekocht hebben (behalve dan degene die snel waren) omdat ze voor die exemplaren geen geld krijgen, maar geven vervolgens wel support aan een (zogenaamd) 2e-hands exemplaar, waar ze ook geen geld voor krijgen. Bizar.

Stond er in de SOS review niet dat ze alvast een reservepookje meeleverden ? Leuk industrieel ontwerp !

Origineel geplaatst door Jena_mu6

Hm, dan hebben ze kennelijk geen idee waar hun pakketten (met serienummers) uitgeleverd zijn ! En welke zogenaamd illegaal zijn. Tssss, net zo'verhaal als die bierbrouwers en ontbijtkoekfabrikanten die er van balen dat hun produkten onder in koopprijs verkocht worden: NOU EN ?!

Origineel geplaatst door Musiquence
Tssss... dan ben je er helemaal goed ziek van zeg!

Origineel geplaatst door Riekoes
Nu nog het verschil ontdekken tussen techno en ranzige ragpiano's ;)

Nooit Joris Voorn - Incident gehoord? :P

Afgebroken stick <Nuke>

Afgebroken stick <Nuke>

Toch kunnen ze wel lief zijn bij Hartmann. Ik stuurde ze een mailtje waarin ik mijn probleem van het afgebroken joystickje voorlegde en ze vroeg hoe ik in het bezit van zo'n nieuwe, mooie genotsknuppel kon komen.

Nog geen 10 minuten later vond ik dit in mijn mailbox:

Hi John,

no problem,

just let me know your adress!

All the best, Axel

Dat dan weer wel... :)

Origineel geplaatst door koediman
oja madr... als je bassen en korte accoorden wil horen moet je je juno60 er maar bijpakken ;)

dit is dus puur een space/soundscape/ambient bak in mijn ogen.

weleens van space bassen gehoord ? kom zeg koedi als ie geen mooie bassen kan filteren wordt het nooit wat met zo'n plugin .. zelfs absynths kan dikke bassen maken en das per definitie een space/soundscape/ambient bak

dus kom op post een wat .. of kan die het echt niet ? :confused:

Origineel geplaatst door Yoozer
Nooit Joris Voorn - Incident gehoord? :P

volgens mij is dat gewoon een sample van eem kms plaat .. ;)

Origineel geplaatst door De Toverkoning
Zoiets?

kijkt dit klinkt al beter .. al vraag ik me af wanneer er nog bruut laag bijkomt !

en die vliegende stofzuiger bass is ook zeker nice maar ook weinig laag volgens mij ..

Heb de neuron vs nu een paar dagen onder de loep genomen?! En ik moet eerlijk zeggen dat deze synth voor een normale verkoopprijs van 700 euro toch wel een beetje erg tegen valt! Hij klinkt zeker wel goed, maar ben het wel met mede forumers eens dat dit plugie toch wel space-georienteerd is?! Prachtige strings en space geluiden, maar echt brute leads/bassen haal je er niet uit?! Ik heb er net bij elkaar 20 uur achter gezeten en was niet zo onder de indruk als van NI Reaktor! De Neuron is absoluut uniek?! Maar vindt het grotendeel van de opgewkte sounds niet echt bruikbaar?! Gewoon te digitaal! Het is tevens ook absoluut niet te vergelijken met Reaktor, want Reaktor geeft je gewoon veel meer en klinkt naar mijn mening toch echt stukken beter/warmer/analoger/unieker. Maar nogmaals, voor 149 euro hou ik die Neuron lekker en wie weet staan er nog wat verassingen voor me in petto?! :D

cis

Digitale Soundscapes bouwen...

Digitale Soundscapes bouwen...

Een virtuele kust. En nee: dit is geen bewerking van een walvissensample uit de BBC Sound FX catalogus. Je hoort nu twee Neurons met models (vanuit het niets opgebouwd) die gemaakt zijn van een orkestsample (een frase met fluiten), TB-303 bassloop en een S&H computerbliep. Echt waar? Ja. Echt waar. Klein beetje effect plus natuurlijk het nodige stick-riding. Ahum.... juist ja.

Attachments

• coast to coast.mp3
    696,2 KB · Bekeken: 105
Back