Hartmann Neuron VS 149 euro

Dan moet je er wel ff bij zeggen dat het OSX software only is.
Weet niet of ze nog met PC software gaan komen maar zo te zien niet dus.

Klopt ze hebben het een of ander "oke" gekregen en mogen zelfs hun software verkopen, ik persoonlijk vindt dat een beetje lakkerij en vindt eigenlijk als iemand zoiets (in dit geval hartmann) oppakt dat diegene de software toch wel verschuldigd is aan de neuron gebruikers, helemaal als je bedenkt dat die software niet eens zonder neuron controller werkt.

Ik heb liever dat ze dan de neuron zelf wat aanpassen, ik heb hem eigenlijk nog nooit in een track gebruiikt, en sinds ik ableton gebruik kan ik de neuron niet eens eens op een andere preset zetten zonder dat ableton vastloopt, de asio driver eruit ligt en ik weer de pc opnieuw kan starten. helemaal onbruikbaar voor mij dus.

In fl studio werkt hij wel bij mij maar ook fl studio knapt er soms uit bij het laden van de neuron. Toch doe ik hem niet weg en hoop ik min of meer op een update.

Update? Dan moet jij meer dan 150 euro betaald hebben voor dat ding dus, want alle sukkels (inclusief ikzelf) die hem voor de mats prijs hebben gekocht kregen géén support en dus ook géén updates.

:biertje:

Origineel geplaatst door anoniempje
Klopt ze hebben het een of ander "oke" gekregen en mogen zelfs hun software verkopen

De software die OSXTools verkoopt is eigen fabrikaat software waarmee je nog meer uit de Nuke en Modelmaker haalt. Is helemaal niet door Hartmann geschreven. Het zijn nu juist de gebruikers die dit hebben bewerkstelligd.

Hartmann is failliet en er wordt gekeken of er geinteresseerden zijn die het bedrijf of delen ervan willen overnemen, alhoewel die kans met de dag afneemt Een update is van hun dus niet te verwachten, en ik ben al lang blij dat er mensen zijn die meer weten te halen uit deze synth, ook al is het alleen nog voor OS X.

Neemt niet weg dat er vele bugs in de software zitten. Slordig, maar er valt met een paar omwegen mee te leven. In Cubase werkt de plug-in ook niet optimaal maar het gaat net. De sound is echt uniek en met een programma als FX Teleport kun je een dedicated Neuron VS station maken. Misschien dat je dan nog wel meer kan dan met een Neuron KB...

Ben benieuwd wie de source code van die neuron krijgt want die is gewoon knaken waard.
Hopelijk dat het opgekocht gaat worden door een bedrijf wat er nog wat zinnigs mee gaat doen.
En ach ja, open-source zou ook wel leuk zijn. ;)

Maar in de praktijk is het beestje gebruiken nogal lastig omdat je constant met memoryleaks zit als je van patch verwisselt.
(Niet voor niets dat ik er wat geheugen bij ga prikken. ;) )

Origineel geplaatst door Neo Land
Update? Dan moet jij meer dan 150 euro betaald hebben voor dat ding dus, want alle sukkels (inclusief ikzelf) die hem voor de mats prijs hebben gekocht kregen géén support en dus ook géén updates.

Die van mij is gewoon geregistreerd en geaccepteerd, ik kreeg nog net toegang tot de hartmann site voor ze falliet gingen. Hoe wouden ze gaan bekijken of hij bij thomann is gekocht die hem eerlijk voor die prijs mocht verkopen, of dat hij bij music store koeln is gekocht die hem niet voor die prijs mochten verkopen ?. Ik heb trouwens ook niet music store koeln als winkel opgegeven.

Origineel geplaatst door De Toverkoning
Is helemaal niet door Hartmann geschreven. KB...

ik bedoelde eigenlijk met "hun software" hun eigen, die van fxsurround inderdaad.

Origineel geplaatst door anoniempje
ik bedoelde eigenlijk met "hun software" hun eigen, die van fxsurround inderdaad.

Maar dan hoeven ze toch ook geen toestemming van Hartmann? En is het al helemaal geen "lakkerij". Ik snap je relaas niet meer geloof ik :confused:

Origineel geplaatst door fuse
Ben benieuwd wie de source code van die neuron krijgt

Ik ook. Maar het lijkt erop dat er weinig geinteresseerden zijn.

Origineel geplaatst door De Toverkoning
Maar dan hoeven ze toch ook geen toestemming van Hartmann? En is het al helemaal geen "lakkerij". Ik snap je relaas niet meer geloof ik :confused:

hej, ik dacht eigenlijk meer dat ze de software van hartmann konden voortzetten, maar ipv dat aan een controller prog beginnen, maar verkeerd begrepen.

p.s. De meesten zullen hem wel kennen denk ik, maar er is een website met alle neuron files online, zelfs een image van de hardsdisk van de hardware neuron. Een maand terug was de model v4 set die erop stond corrupted en was ook heel de wereld tegelijk aan het downloaden denk ik. Maar ze hebben de v4 modelset nu in 4 gedeelt en is nu wel goed te downloaden.

wel even wachten graag :) want ik download nu nog met 640 KB ohja de website wel zo makkelijk
http://neuron.audiodsp.net/

Ik heb trouwens ook niet music store koeln als winkel opgegeven

Heb ik toen wel gedaan (netjes he...) en ik kreeg gewoon een login en support. Dus als er inderdaad mensen uitgesloten zijn toen, is dat niet helemaal consequent gedaan. Niet dat het nu nog uitmaakt natuurlijk...

Origineel geplaatst door etaoin
Heb ik toen wel gedaan (netjes he...) en ik kreeg gewoon een login en support. Dus als er inderdaad mensen uitgesloten zijn toen, is dat niet helemaal consequent gedaan. Niet dat het nu nog uitmaakt natuurlijk...

Ja, ik ook, maar ik trof schijnbaar net een medewerker die een beetje "pissed" was.
Nevermind.....

Origineel geplaatst door fuse
Ben benieuwd wie de source code van die neuron krijgt want die is gewoon knaken waard.
Hopelijk dat het opgekocht gaat worden door een bedrijf wat er nog wat zinnigs mee gaat doen.

Ik las op die site dat ze de technologie die erachter zit van Prosoniq hebben gelicenseerd en dat ze er alleen maar de hardware en software eromheen gebouwd hebben.

Overigens heb ik dat programmaatje ReModellizer aan de praat gekregen op mijn pc m.b.v. PearPC (daarmee kan je OSX op je pctje draaien. Nog best wel buggy en zonder geluid enzo maar dat doet er nu niet toe, het verandert nl alleen de parameterset van de models). Als je dan bij de te emuleren processor de G3 neemt ipv de G4, i.c.m met OSX 10.4 Tiger, dan draait dat progje als een tierelier. Voorlopig genoeg te pielen dus.

das toevallig ik heb zojuist mijn nuke controller gesloopt, door het vele verplaatsen waarschijnlijk (ik laat/durf de spullen niet laten staan als ik weg van huis ben)

het pookje komt niet op z,n hele berijk, althans naar boven gaat het erg zwaar, net alsof er iets tussen zit, had hem al los gehaalt maar dan is het onmogelijk om de print plaat eruit te trekken zonder het usb poortje los te solderen, lekker handig!

er worden soms wel eens een tweede hands neuron-vs en verkocht.
en eigenlijk popel ik om er een aan te schaffen.
echter....
kan iemand mij kort uitleggen of en hoe ik in dat geval wel de beschikking kan krijgen over
de modeller software (want dat vind ik toch wel echt nodig)

alvast bedankt, sunny:kimono:

ik had de link al eens eerder geplaatst

alles is hier te downloaden, soundset model set 4, modeller, een hartmann neuron harddisk backkup, neuron lfo waveforms

http://neuron.audiodsp.net/

edit, ik zie nu dat alles er op staat, behalve de modelmaker, die moet toch gewoon gratis zijn voor alle neuron eigenaars.

maar als je er een koopt geeft die persoon je de modelmaker vast wel mee, anders zijn er hier genoeg mensen die hem hebben ;)

dank je, erg geruststellend.
een vraagje nog : werkt die modelmaker ook zonder verdere registratie , dus gewoon installeren
en aansluiten of moet ik daarvoor ook nog me aanmelden( bij failliete hartmann?) en serienummer opvragen en zo ?
bedankt, sunny

hallo,
de neuron vs is onderweg !
nu nog een nieuwe computer, liefst laptop
derhalve mijn vraag:
ik twijfel tussen een pc -duocore2*1,7mhz en een mac-ibook met intel 2*1.83
welk systeem zou voldoen voor de neuron ? , heeft iemand ervaring of de neuron wel loopt op de nieuwe mac-intelchips ?
heeft iemand nog andere nuttige tip voordat ik tot aanschaf van de nieuwe computer overga, waar ik op moet letten enz.
bedankt alvast voor het meedenken, het wordt zeer gewaardeerd !
vr. gr. sunny:kimono:

Back