Hartmann Neuron VS 149 euro

Als het een fout is van Music Store dan hadden ze 'm niet opnieuw voor die prijs op de site gezet. Ze hebben ze dus echt voor die prijs liggen. Hier boven werd gesuggereerd dat ze onenigheid hadden over die verkoopprijs. Misschien dat een tussenhandelaar ze gedumpt heeft en dat Hartmann zelf geklaagd heeft over die prijs (zoals hier in Nederland wel gebeurt door fabrikanten als een supermarkt teveel afprijst). Of misschien hebben ze een hele partij opgekocht uit een faillissement van een andere muziekwinkel.

1) Voor 149 euro lijkt het me geen slechte deal, maar waar ik zeer benieuwd naar ben zijn de sounds.. de voorbeelden die ik tot op heden heb gehoord zijn alles behalve impressive. Ik vraag me af of de Neuron VS alleen geschikt is als soundscaping/ambience synth, of dat er zowaar ook echt bruikbare sounds uit te halen zijn. Veel van de voorbeelden klinken als een wavestation achtige opzet met erg veel resonance en cutoff. Ik ben altijd in voor nieuwe speeltjes, maar ik ben zo bang dat dit weer zo'n pakket wordt waar ik twee weken naar kijk en daarna nooit meer gebruik omdat ik er geen bruikbare geluiden mee kan maken.. kan iemand wat voorbeelden posten van sounds, eventueel in de mix die me zouden kunnen overtuigen? Op hartmann's eigen site staan zelfs niet eens voorbeelden van de Neuron VS! :(

2) Ik heb ook begrepen dat de Modeller software pas sinds kort via Hartmann beschikbaar is en dat daar nog wel het nodige op aan te merken zou zijn met betrekking tot het gebruiksgemak bij het laden van eigen samples om te laten analyseren. Iemand al enige ervaring hiermee?

3) Is het nou echt zo'n waanzinnige synthesizer? Of is het (zoals bijna altijd het geval is) weer zo'n stukkie software waarbij de meeste parameters een andere naam hebben gekregen en aan het einde van de rit alles toch stiekem ongeveer hetzelfde klinkt? Is de Neuron VS echt het aanschaffen waard om de sounds die je eruit kunt halen, of is het meer zo'n item waarbij je tegen jezelf kunt zeggen dat je voor een habbekrats "een hele dure synth" hebt kunnen kopen... zo eentje waar alles mee kan maar die je nooit gebruikt in je muziek? :)

alleen geschikt is als soundscaping/ambience synth, of dat er zowaar ook echt bruikbare sounds uit te halen zijn

Ehm, wie zegt dat soundscaping/ambience niet bruikbaar is? Voor jou misschien niet, maar voor anderen (waaronder ikzelf) wel.

Ik heb mijn vorige post nog even uitgebreid..

ik zeg niet dat ambience/soundscaping niet bruikbaar is, maar ik zou het zonde vinden als dat het enige is dat eruit valt te halen.. ik vraag me af of je er ook gewoon strakke leads en warme pads mee kunt maken die gewoon een melodie kunnen dragen in muziek. Daar heb ik nog niet veel van gehoord.. Alle voorbeelden demonstreren alleen maar vage spacy sounds.. Daar is op zich niets mis mee, maar ik ben benieuwd wat ie eventueel nog meer te bieden heeft

Yes, heb 'm binnen.....mooi doosje zeg, Top design.hahaha

Nu, dus weet wat ik ga doen vandaag : )

En dat voor zo'n prijs.

Neuron VS

Neuron VS

De Hartmann Neuron VS is nu leverbaar bij de Music Store in Keulen.

Bij verzending naar Nederland kost het € 152,85.

De verzending zelf is gratis, alleen betaling onder rembours kost € 10 extra!

Music Store levert binnen 1 tot 2 dagen naar Nederland.

Er zijn nog ca. 100 stuk op voorraad!

hij is hier inmiddels ook bezorgd :)

nu nog tijd vinden om hem uit te proberen :(

Re: Neuron VS

Re: Neuron VS

Origineel geplaatst door Nathalie
De Hartmann Neuron VS is nu leverbaar bij de Music Store in Keulen.

Bij verzending naar Nederland kost het € 152,85.

De verzending zelf is gratis, alleen betaling onder rembours kost € 10 extra!

Music Store levert binnen 1 tot 2 dagen naar Nederland.

Er zijn nog ca. 100 stuk op voorraad!

Krijgen jullie nu niet veel klachten van mensen die onlangs z'n ding voor de normale prijs kochten ??

Ik verwacht vanavond MP3 demo's he mensen!

Dan kan synthforum nog even bijdragen aan die overige 100! :D

OOOOOOOOOHHHH JAAAAAAAAA, bij mij duurt het ietsje langer. Volgens mij woon ik toch het dichtsbij Music Store Koeln... Ik ben wel een beetje jaloers, maar ik weet dat het maar zeer tijdelijk is... Vrijdag is er ook wel iemand thuis om het pakketje in ontvangst te nemen, dus ik hoop dat ze 's morgens komen...
---------------
Beste Michael,

De Neuron VS wordt je morgen toegestuurd en kun je vrijdag bij je thuis verwachten!

Alvorens de verzending wordt het totaal van EUR 152,85 van jouw credit card rekening afgeboekt.

Vriendelijke groeten,

Nathalie van Calcar
Export afdeling
-------------

Aldus.

Hij is tegek!

Wat een layers van geluiden...en de dongle van metaal, die erg gaaf zn ding doet.

Topper voor die prijs.

Back