Hartmann Neuron VS 149 euro

Origineel geplaatst door koediman
zohee... die V4 models dld gaat wel ff duren op deze manier!

6,9 kb/s, nog 2 dagen en 15 uur!!!

Je hebt wel gezien dat je alleen de grootste twee nodig hebt he?
Die andere files zijn hetzelfde alleen dan in kleinere brokjes...

Origineel geplaatst door etaoin
Huh? Mijn hele setup draait 48 kHz op een centrale clock en de Neuron heeft nergens problemen mee.

Mijn systeem ook en de neuron vs werkt ook prima, alleen is de neuron dus vals, omdat hij intern op 44khz werkt, maar door het systeem op 48 khz wordt afgespeeld. Ik heb in de handleiding niets kunnen vinden hoe dit te veranderen. Daardoor is de neuron voor mij dus onbruikbaar.

Origineel geplaatst door etaoin
Je hebt wel gezien dat je alleen de grootste twee nodig hebt he?
Die andere files zijn hetzelfde alleen dan in kleinere brokjes...

jawel... ik vermoed echter dat er nog zo'n 350 musicstore klanten aan't dlden zijn ;)

hebben julllie ook dat presets bladeren zo lang duurt als ik een volgende aan klik lijkt het wel 3 seconden te duren

en cpu load is ook aardig hoog 40 procent met uitschieters en soms begint hij toch te stotteren/kraken dat terwijl ik een p4 3000 met corsair low latency geheugen heb

ik lees over andere die 30 procent halen op een 2800

misschien dat ik net de verkeerde patches aanklik

Origineel geplaatst door André Pascal
Mijn systeem ook en de neuron vs werkt ook prima, alleen is de neuron dus vals, omdat hij intern op 44khz werkt, maar door het systeem op 48 khz wordt afgespeeld. Ik heb in de handleiding niets kunnen vinden hoe dit te veranderen. Daardoor is de neuron voor mij dus onbruikbaar.

Daar zeg je zo wat... Ik had 'm alleen nog maar stand-alone beluisterd, maar hij is inderdaad zo vals als wat :(

Re: Een tweetje

Re: Een tweetje

Origineel geplaatst door conso
Geen probleem. Nu dat ding eerst maar eens daadwerkelijk aan huis zien te krijgen.

Musiquence is nummer twee wat gegadigden betreft als -ie wil..., mocht die van jou toch arriveren.

Pieter

:halleluja

... vol verwachting klopt mijn hart! (jaja, inmiddels mag het weer... de pepernoten liggen ook al weer een aardig poosje in de winkel!)

kut voor je etaoin!!! :(

nog ff wat meer info over het gebrek aan support voor de musicstore versie;
op het duitstalige gedeelte van het hartmann forum wordt uitleg gegeven...

ff kort door de bocht: hartmann vindt dat ze gerechtigd zijn geen support te verlenen omdat de software niet via hun gekocht is en ze dus geen geld ontvangen hebben wat ze normaal gesproken in de prijs reserveren voor support.

mijns inziens niet bepaald klantvriendelijk en het lijkt er danig op alsof ze zich opstellen als een slecht verliezer (als je mijn tekening niet mooi vindt dan vind ik de jouwe ook niet mooi... dat nivo zo'n beetje ;))

ook denk ik dat de theorie die iemand opperde dat hartmann z'n spullen niet kon betalen en de fabrikant ze onderhands aan musicstore heeft verkocht steeds aannemelijker wordt.

beetje voorbarig snel toch om hem dan maar meteen weg te doen

hier in elk geval wat gepingel met een preset en getweak met het kastje

Attachments

• neuron.mp3
    268,2 KB · Bekeken: 109
lijkt me dat er dan wel meer mensen over klagen en ze misschien een update er voor kunnen maken ?

Krijg 'em niet aan de praat! :stupid Kan iemand met een Apple mij uitleggen hoe hij de neuron geinstalleerd heeft?
Ik begrijp er geen reet van!

Origineel geplaatst door Cisco
Krijg 'em niet aan de praat! :stupid Kan iemand met een Apple mij uitleggen hoe hij de neuron geinstalleerd heeft?
Ik begrijp er geen reet van!

Wat lukt er niet dan ??

Het is toch vrij simpel.
1. Installer laten lopen.
2. De Neuron staat nu bij de plugins /Library/Audio/Plug-Ins/Components/NeuronVS.Component
3. Openen in je sequencer.
Voor Logic 7 heb ik de AU Validation tool wel nog een keer moeten draaien, maar werkt dan goed.

tsja, 48 khz :( , het was mij ook al opgevallen toen ik hem net probeerde. Vooral het feit dat die vals is op 48 khz is klote inderdaad. je moet je kaart terugswitchen naar 44 khz. Helaas hebben hier wel meer (oude) vsti's last van (zoals evp 73 bijvoorbeeld). Maar voor een vsti van 700 euro zou je dat toch niet mogen verwachten.

Er werkt trouwens wel meer niet in die plugin, wat ze absoluut zouden moeten fixen (zoals hold pedaal - cc65 die niet werkt). Of de HT ondersteuning die je complete cubase omgeving laat crashen als je de neuron gebruikt.
Afwachten dus of zo ooit die update gaan uitbrengen die ze al beloven sinds februari.

Maar goed. Als je hier mee kan leven dan is het wel een killer synth zeg. Ongelooflijk wat een sounds haal je hier uit. Bij mij blijft die dus in de studio.

Wat een vet beestje is dit!!! Heb nog weinig echte herkenbare digitale randjes gehoord, maar ben dan ook pas net bezig?!
Loopt behoorlijk stabiel onder live 4! M'n cpu komt tot nu toe niet boven de 18% uit!
Loopt dan ook wel lekker z'on G5 2,8 Ghz Dual! :P

Back