Hartmann Neuron VS 149 euro

Ah! Heb er nog een voor je Yoozer:

Aftertouch zorgt voor een hoop stress in de Neuron, ook al wordt hij niet toegewezen aan een parameter. En vaak wordt aftertouch bij hard aanslaan van de toetsen per ongeluk verzonden. dus: gebruik je de aftertouch-funktie niet, filter hem dan. Kan de performance van Neuron wezenlijk verbeteren.

In cubase is er een standaard template om aftertutsj te filteren.
Als je die op je insert van je midi knalt dan hebbie idd minder last van getik.

In Logic zal je vast ook wel zoiets hebben den'k.

Weer een voor Yoozer's Neuron site:

Nu inmiddels door meerderen bevestigd: elke keer als je een preset kiest, loopt het RAM-geheugen vol. Het laden van een nieuwe preset zou het oude geheugen moeten vrijmaken, maar dat gebeurt dus niet. Gevolg: RAM loopt vol tot de max bereikt is en een crash volgt. Oplossing: Neuron helemaal uit je VST Instruments rack halen en opnieuw starten.

Hartmann is inmiddels op de hoogte...

Hartmann zal vast heel erg blij zijn met die groep 'cheapass mofo's ' die fris uit de doos metteen al gaan lopen klagen. ;)

It's a dirty job, but someone......

Origineel geplaatst door fuse
Hartmann zal vast heel erg blij zijn met die groep 'cheapass mofo's ' die fris uit de doos metteen al gaan lopen klagen. ;)

It's a dirty job, but someone......

Of blij zijn met mensen die gaan (beta)testen....

Origineel geplaatst door De Toverkoning
Precies! Zet ons maar op de loonlijst...

Ik wou maar zeggen, ik geloof dat firma Hartmann wel goed is maar niet gek ;)

Origineel geplaatst door mikemix
Zow, dat zijn toch wel vreemde "kinderziektes".
Vind het vreemd dat dit niet al eerder is gefixed?!

Ik niet. Volgens mij staat Hartmann op de rand van faillessement. En ik denk dat het door de hardware Neuron komt. Die heeft veel te veel investeringen gekost en is erg weinig verkocht. Wat je in zo'n geval vaak ziet gebeuren is dat de techniek die toch al ontwikkeld is in een scaled-down versie op de markt komt om er nog iets aan te kunnen verdienen. Het Neuron User Forum staat vol met klachten en tekortkomingen van de hardware synth. En ook daar is tot op heden nog helemaal niets aan gedaan. Een S/PDIF-poort had er vanaf het begin al op moeten zitten, maar is er nog steeds niet. En we praten hier wel over een synth van bijna € 5000,- !

Met andere woorden: de Neuron VS lijkt een manier om de kosten van de hardware-versie terug te verdienen en is waarschijnlijk te vroeg gelanceerd. Ik zie zo snel nog niet een update komen, maar ik blijf hopen natuurlijk en alle bugs rapporteren.

Tis maar een theorie, en we zullen zien...

Geheugenissue is toegevoegd, erg slordig overigens - garbage collection gebeurt wel automatisch in Java, maar niet in C++ ;). Ik heb ook met Tune Up Utilities getest en die kan het geclaimde geheugen niet vrijmaken - sluiten en opnieuw is de enige mogelijkheid.

Origineel geplaatst door De Toverkoning
Ik niet. Volgens mij staat Hartmann op de rand van faillessement. En ik denk dat het door de hardware Neuron komt. Die heeft veel te veel investeringen gekost en is erg weinig verkocht. Wat je in zo'n geval vaak ziet gebeuren is dat de techniek die toch al ontwikkeld is in een scaled-down versie op de markt komt om er nog iets aan te kunnen verdienen. Het Neuron User Forum staat vol met klachten en tekortkomingen van de hardware synth. En ook daar is tot op heden nog helemaal niets aan gedaan. Een S/PDIF-poort had er vanaf het begin al op moeten zitten, maar is er nog steeds niet. En we praten hier wel over een synth van bijna € 5000,- !

Met andere woorden: de Neuron VS lijkt een manier om de kosten van de hardware-versie terug te verdienen en is waarschijnlijk te vroeg gelanceerd. Ik zie zo snel nog niet een update komen, maar ik blijf hopen natuurlijk en alle bugs rapporteren.

Tis maar een theorie, en we zullen zien...

Wat ik persoonlijk denk is dat de Neuron VST de redding van Hartmann moet worden.

Maar omdat de verkopen en de betrouwbaardheid nog tegenvielen, en de chinese fabrikant zenuwachtig werd van een partij gefrabiceerde Neuron VST's die niet werden afgenomen - waarschijlijk had Hartmann een verkoopprognose voorgeschoteld die ze niet gehaald hebben - ging deze Chinees maar zelf voor afzet zorgen.

Zonder dat Hartmann iets terug ziet van zijn investering in het Neuron principe. (lees: geld om verder te groeien en te investeren in updates of nieuwe produkten)

Dus het kan zijn dat dit verhaaltje nog een naar staartje kan krijgen (let op "kan")

Origineel geplaatst door marco
Wat ik persoonlijk denk is dat de Neuron VST de redding van Hartmann moet worden.
Dus het kan zijn dat dit verhaaltje nog een naar staartje kan krijgen (let op "kan")

Ik help het je hopen. Want dat zou betekenen dat ze alles op alles zetten en er heel binnenkort een update moet verschijnen, want deze versie zal Hartmann alleen ten gronde kunnen richten.

Ik denk aan de andere kant dat de Neuron-markt nu totaal verwoest is. Iedereen die er een wilde hebben heeft er nu wel een. Of in elk geval is de potentiele markt nu drastisch verkleind en treedt langzaam (of is het snel?) maar zeker verzadiging op. En wie gaat er nu nog het volle pond betalen? Een update zal bovendien niet ineens heel veel nieuwe klanten werven en gaat ze in eerste instantie alleen maar geld kosten. Wat ze er wel mee bereiken is vertrouwen terugwinnen bij hun bestaande klanten en ik hoop maar dat ze dat begrijpen. Want niets wijst erop dat Hartmann marketingtechnisch een goedgeoliede maatschappij is. Sterker nog, als je je klanten publiekelijk gaat afschilderen als boeven die illegale versies gebruiken, dan heb je toch echt niet veel van je cursus bedrijfsvoering begrepen.

Wat wel een feit is, is dat de mensen van Neuron enorm actief deelnemen aan het Neuron Forum. En dat betekent dat het nog niet helemaal over is. Dus wie weet verrassen ze ons inderdaad allemaal nog...

Origineel geplaatst door ALBINO SCORPION
http://xchange.interface.nl/read.cgi?type=6&tag=0

zie op het moment dat ik dit typ de bovenste advertentie.
een iemand die winst uit zijn music store koop wil halen? of iemand die 'm net een paar maanden te vroeg heeft gekocht en nu met een dikke waarde vermindering te maken krijgt?

en dan heb je de 10-tallen neurons op ebay nog niet eens gezien denk ik ;)
zoals voorspeld door mij: massale dumping in de komende weken.

Re: Afgebroken stick <Nuke>

Re: Afgebroken stick <Nuke>

Origineel geplaatst door Musiquence
Toch kunnen ze wel lief zijn bij Hartmann. Ik stuurde ze een mailtje waarin ik mijn probleem van het afgebroken joystickje voorlegde en ze vroeg hoe ik in het bezit van zo'n nieuwe, mooie genotsknuppel kon komen.

Nog geen 10 minuten later vond ik dit in mijn mailbox:

Hi John,

no problem,

just let me know your adress!

All the best, Axel

Dat dan weer wel... :)

Beetje raar om mezelf de kwooten, maar goed... gisteren heb ik, al net zo fraai verpakt als de Neuron VS zelf, twee oranje stickjes in mijn brievenbus gevonden! Like I said... dàt dan weer wel! :)

Back