Wack dit, wack dat... dat vind ik juist een probleem binnen hiphop: support die shitz nou een keer. Stel ik zou als Dilla willen klinken, fuck it. Dan klink ik tenminste niet als al die top40 hiphop bagger, die de muziek als stroming een slechte naam geeft.
Maar goed, nee, ik wil niet als Dilla klinken! Alleen kan ik er wat aan doen dat ik van jazzy, semi-electronische hiphop hou? Dat ik van claps hou en donkere jazz samples? Het zijn de platen die ik spin, in de club of op de ipod. Dan raak je daar vanzelf door geinspireerd. En ja, dat er dan al iemand als Dilla voorbij is gekomen, betekent dat dat ik maar gewoon op moet houden?
Ik had het er ook niet bij kunnen zetten. Maar het is altijd handig om je luisteraars een beetje referentiekader te bieden. Als een soort houvast weet je? Anders had ik comments gekregen als: "lekker track, maar het klinkt toch meer als lounge dan als hiphop". Juist voor de mensen die alleen maar 50 cents en puffy kennen, even een referentie erbij, snap je?
conclusie:
"het moest er gewoon ff uit omdat tegenwoordig iedereen madlib en jay dee probeert na te doen ofzo"
Was het maar zo, dan werd er over de hele lijn een stuk betere hiphop gemaakt!
Peace!