en weer een Minimoog clone....

MARCO2

my soul is my music
De Creamware Minimax ASB is het nieuwste produkt van Creamware, nog steeds als een soort spinoff van hun Scope-software. Voor dit Scope-platform heeft Creamware al geruime tijd een software Minimoog-imitatie, de Minimax, waar onlangs ook nog een controller naar Minimoog model aan toegevoegd werd. In een roes van creativiteit is iemand op het idee gekomen dat te bundelen......(zie Interface Nr.92)

Attachments

• asbminimax.jpg
    asbminimax.jpg
    20,5 KB · Bekeken: 93
umm...werkt dit ding nou onafhankelijk van een pc of niet?

Bericht door een moderator:
Van de frontpage afgehaald.
Controleer alsjeblieft voor het posten even of je nieuws nog vers is... bijvoorbeeld met de zoekfunctie...

Origineel geplaatst door cream
Is interface altijd zo laat met nieuws? :D

Sorry jongens! Dacht dat interface altijd wel bij de tijd was....
Misschien hebben julie in het dagelijks leven meer tijd om hele dagen internet af te struinen opzoek naar nieuws en is het voor andere handig een abonnement op een blad te hebben met daarin het laatste nieuws samengevat! Maar nogmaals, excuses.....was goed bedoeld..fuckers..

Origineel geplaatst door Pjotr G
Jups :).

Origineel geplaatst door Hanz
Zeg, wat is jouw probleem? :stupid

Kort lontje..........

wie leest er nog interface?!

Origineel geplaatst door Grouphome
wie leest er nog interface?!

Mja.....interface is zooooooo 2004! :D

Origineel geplaatst door Hanz
Zeg, wat is jouw probleem? :stupid
Helemaal mee eens dat het van de frontpage gehaald is , omdat het blijkbaar geen nieuws is, maar nogmaals ..ik ging ervanuit dat het nieuws was en was goed bedoeld..
fuckers was bedoeld voor de paparazzi's (die zitten er nou eenmaal bovenop)

Origineel geplaatst door jostiii
Tjongejonge, eerst Rebirth en nu DIT "nieuws".

En ik maar denken dat komkommertijd al voorbij was.

Komop jongens, dit is toch geen nieuws meer?
Trouwens, waarom lees/reageer je dan als het voor jou geen nieuws meer is...of wil je hiermee je "rating" omhoog halen ?!
Maargoed, ik ga er vanaf en voor diegene die het wel interesseren (mij boeit de Minimax nix), check de website van Creamwere voor al je resent hot-news!
BY!:doei:

Origineel geplaatst door Pjotr G
OK, misschien is het dan toch nieuws, dit ding is dus de hardware versie van de software..dus geen controller...nee software en hardware samengebracht..virtueel analoog dus!
Het gaat hier om de Minimax ASB.
"...er zit ook remote software bij, waarmee je vanuit je computer de hardware minimax ASB kunt programmeren en -vooral- patches kunt beheren.Echt nodig heb je deze software die via USB contact onderhoudt met de hardware niet. Alleen voor instellingen betreffende aftertouch en effecten en dergelijke.....De Minimax ASB is naar mijn mening ook veel beter gelukt dan de Minimaxen die tot nu toe voor het Scope-platform door Creamware ontwikkeld zijn.... Deze Minimax ASB is natuurlijk een softsynth net als een Acces Virus of een Waldorf Q... "
Ok, ik begrijp het ook niet helemaal meer..soft-synth?...virtueel analoog...volgens mij is dit toch echt een virueel analoge synth...dus geen controller voor een softsynth in je PC!

Maar,ok...heb ff de zoek functie gebruikt..en idd oud nieuws...zie thread in "synthesizers en synth-modules" gisteren en een thread hierover een maand geleden in de Nieuws rubriek.

Origineel geplaatst door MARCO2
OK, misschien is het dan toch nieuws, dit ding is dus de hardware versie van de software..dus geen controller...nee software en hardware samengebracht..virtueel analoog dus!
Het gaat hier om de Minimax ASB.
"...er zit ook remote software bij, waarmee je vanuit je computer de hardware minimax ASB kunt programmeren en -vooral- patches kunt beheren.Echt nodig heb je deze software die via USB contact onderhoudt met de hardware niet. Alleen voor instellingen betreffende aftertouch en effecten en dergelijke.....De Minimax ASB is naar mijn mening ook veel beter gelukt dan de Minimaxen die tot nu toe voor het Scope-platform door Creamware ontwikkeld zijn.... Deze Minimax ASB is natuurlijk een softsynth net als een Acces Virus of een Waldorf Q... "
Ok, ik begrijp het ook niet helemaal meer..soft-synth?...virtueel analoog...volgens mij is dit toch echt een virueel analoge synth...dus geen controller voor een softsynth in je PC!
de minimax is gewoon een virtueel analoge synth.. een hardware bak met dsp's erin en software erin, net zoals bijvoorbeeld de virus apparaten, je hebt er verder geen software voor nodig... creamware heeft wel al eerder een software minimoog plugin uitgebracht voor de creamware scope kaarten, die dus op de dsp's van de creamware kaart draaien... deze 2 dingen hebben verder niks met elkaar te maken.. zie het gewoon als een nieuwe hardwarebak ala virus, alleen dan een 'kloon' van de minimoog... ;)

in deze bak zitten dezelfde dsp chips als in de noah/pulsar/scope series
tijdje geleden mee gespeelt, wel grappig
maar komt nog niet in de buurt van bijv een SE1x

Back