live-effecten

redje

knoppengod
ik heb al een tijdje zitten dubben over hoe ik een effectenbak live voor bij m'n live-act kan gebruiken. Ik ben op zoek naar een effecten bak waar ik mijn master doorheen ga sturen en het uiteindelijk naar de PA gaat. Belangrijk is dus dat het goed bruikbare effecten zijn die live gemakkelijk te editen zijn. Tot nu toe heb ik zitten denken aan een electrix MoFx en een Korg Koasspad II. Waarbij op dit moment m'n voorkeur waarschijnlijk uitgaat naar een MoFx. De Koasspad II zover ik me kan herinneren vond ik vrij plastic en goedkoop klinken, vandaar de Mofx.

Hebben jullie nog andere ideeen / alternatieven?

Ik zoek o.a. delay, phaser, tremelo, reverb, etc.
Dus geen filterbak o.i.d. want high en low-pass filteren kan ik al via m'n mengpaneel live.

Een MoFX, in mijn opinie zal best een goede keus zijn. Voor reverb zal je wel iets anders moeten hebben. Misschien een TC M300, vanwege de knoppen en menuloze werkwijze?

Succes!

PS. Hoeveel mag dat eigenlijk de dag van vandaag kosten, zo'n MoFX?

volgens mij kost zo'n mofx nu iets van 200 euro ofzo. NJa, reverb is niet het belangrijkste. Belangrijkste zijn de tempo-synced effecten als delay, phaser, flanger, tremelo, ed. Vroeg me gewoon af of er nog alternatieven zijn. Wellicht hebben mensen ervaring met een gewone rack-fx en controller? De controller heb ik al namelijk.

Hey sander,

sinds kort heb ik een DP pro. Het effect klinkt moddervet en is via midi cc's te besturen.
zie hier de manual

Je kunt de DPpro syncen aan je midi clock en per effectprocessor 8 parameters aansturen via midi cc's.

De effect algo's
1. No Effect
2. Mastering Limiter
3. Compressor/Limiter
4. Compressor
5. Servo Limiter
6. 3-Band Comp/Lim
7. Expander
8. Stereo Gate
9. Dual-Mono Gate
10. De-Esser
11. Stereo Synthesizer
12. Stereo Re-Imager
13. Variable-Tap Delay
14. Spatial Delays
15. Ping-Pong Delay
16. Stereo Delay
17. Loop Recorder
18. Expert Reverb
19. Expert Reverb 2
20. Reflection Modeler
21. Small Ambience 1
22. Small Ambience 2
23. Non-Lin Reverb 1
24. Non-Lin Reverb 2
25. Multi-Pitch Shift
26. Multi-Chorus
27. Flanger
28. Phaser
29. Tremolo
30. Panner
31. Chatter Box
32. Rotary Speaker
33. Tunable Speaker
34. Parametric EQ
35. Octave EQ
36. Delay+Chorus
37. Delay+Flanger
38. Delay+Phaser
39. Distortion+Chorus
40. Distortion+Flanger
41. Distortion+Phaser
42. Signal Generator

Je kunt 2 van deze algo's tegelijk gebruiken in stereo / dual mono mode, met de keuze om 2x mono te mixen of stereo.
Ik zou zeggen spit de manual door :D. Mocht je vragen hebben, je hebt mijn msn :D

-Robin-

ik ben toch voor de mofx gegaan, gezien z'n hand-on controlle. Lijkt me toch iets beter werken dan een effectunit met controller. Bedankt voor de hulp in ieder geval. Mochten mensen toch nog betere ideeen hebben, laat het dan nog even weten.

Origineel geplaatst door redje
ik ben toch voor de mofx gegaan, gezien z'n hand-on controlle. Lijkt me toch iets beter werken dan een effectunit met controller. Bedankt voor de hulp in ieder geval. Mochten mensen toch nog betere ideeen hebben, laat het dan nog even weten.

Ik ben zelf ook geïntresseerd in die MoFX. Kun je misschien een voorbeeldje ervan posten, toegepast op een drumbeat? Vooral de delay intresseert me, daar die een analoog model modelleert. Bij voorbaat dank! :W

geen pioneer efx ??

geen pioneer efx ??

de pioneer efx1000 is echt een dikke bak en klinkt als een klok, alleen de prijs is een beetje te hoog:(

ik heb de efx500 en heb de efx1000 er naast mogen testen maar de efx1000 klink echt stukke beter, meer effecten enz. maar wat ik al zei, gewoon te duur.

die efx-1000 is te duur inderdaad en die efx-500 scheen nogal te ruisen. Tja, dan ga ik natuurlijk niet mijn mooie eindsignaal door zon ruisbak heenhalen. Maar goed da's mijn mening

Ik vraag me af, heb je er al één redje? En zoja, wat vind je ervan? :)

Daarnaast zoek ik zelf nog een stereo compressor om live over de beats te gooien, zodat ik deze dikker kan krijgen... Is een compressor hiervoor een goed idee of niet? En meer belangrijk, wat voor compressor zou ik ervoor kunnen gebruiken? Liefst eentje met zo min mogelijk instellingen, en het mag ook niet teveel kosten (300 euro max).

efx

efx

de pioneer efx1000 is echt een dikke bak en klinkt als een klok, alleen de prijs is een beetje te hoog:(

ik heb de efx500 en heb de efx1000 er naast mogen testen maar de efx1000 klink echt stukke beter, meer effecten enz. maar wat ik al zei, gewoon te duur.

die efx-1000 is te duur inderdaad en die efx-500 scheen nogal te ruisen. Tja, dan ga ik natuurlijk niet mijn mooie eindsignaal door zon ruisbak heenhalen. Maar goed da's mijn mening

ruist ie zo?
meen mij te herinneren uit een interview met anthony rother op video google/youtube dat hij bij zijn gigs zijn eindsignaal ook door een efx500 haalt. Hij maakt er geen probleem van dus ... (trek zelf je conclusies)

Gagarin

Back