hoe plaats ik mijn pedalen gemakkelijk en stabiel?

jeroentuitd

Stamgast
Ik speel nu 2 jaar in een top100 coverbandje. Heb een sustain pedaal voor allebei mn synths, en een switch pedaal om effecten in/uit te schakelen. Toch vind ik het nog steeds erg vervelend dat alles gaat schuiven op het podium en ik steeds weer moet kijken waar ze ook alweer liggen...

Ik heb al eens een een plank gemaakt waar ik de pedelen met klitteband op kun zetten, maar het klitteband liet na een tijdje toch los van de pedalen... ook met het oog op eventuele uitbreidingen in de toekomst wil ik iets aan doen
Heeft er iemand een creative oplossing voor dit probleem?

grs jeroen

Ik weet niet wat voor stand je hebt, maar als je een X-stand hebt zou je een soort plank kunnen maken die tussen de 2 horizontale stangen in zit die op de grond staan en waar de achterkanten van de pedalen in vast zitten, maar de voorkanten vrij blijven....

Zulk soort dingen had je ook voor de baspedalen van portable orgels...maar hoe je het allemaal vast maakt durf ik je niet te zeggen. Ik doe het ook nog steeds met schuivende pedalen.

Rutger

Ik heb een Ultimate Apex, dus met zo'n paal in het midden....

rubberen matje is misschien wel het proberen waard...

grs jeroen

Sjaak, geniaal.

Dat ik daar niet zelf op ben gekomen.
De scooters van mijn zonen hangen aan elkaar van tie-wraps en duct-tape.
En dan zie ik zo een oplossing voor mijn eigen pedalen over het hoofd....

Zit net te denken: zo'n tie-wrap is natuurlijk ook wel een leuke methode.
Plankje, gaatjes boren, pedaaltje erop, tie-wrapje handig zien aan te brengen.

Ik ga morgen gelijk eens wat uitproberen. Ik heb wel drie verschillende soorten pedaaltjes. Kijken wat het handigst is

Peter

Ook handig is

Ook handig is

een plankje dat je over hebt van een dagje laminaatvloer leggen gebruiken.
Stevig en niet te dik dus handig in gebruik en licht.
Twee flinke dotten contactlijm er onder, 8 uur drogen en rotsvast.
Als je het met dezelfde kleur als je vloer doet zie je er niet eens wat van ;-)
Wil je de pedalen loshalen, gewoon rustig trekken en het laat zonder sporen los.
Believe me, ik doe het al jaren zo
:okdan:

Gewoon alle pedalen incl bekabeling/adapters op een plankje monteren (evt zo dat ze in een alu CD koffer (bouwmarkt) passen). scheelt ook weer met opbouwen als je alle FX/pedalen al aan elkaar hebt hangen.

Vervolgens aan de onderkant een rubberen matje plakken. Als je dat niet vinden kan gewoon een nieuwe binnenband voor een auto kopen bij je lokale bandenboer en verknippen :)

Mocht je nou een echte wildebras zijn kan je ervoor gaan om je board(jes) vast te duct-tapen :D Duct-tape über alles. :okdan:

Back