Het grote ALESIS ION -topic

de ion is een zeer leuke en krachtige bak, maar ik heb hem links laten liggen vanwege de meninge horrorverhalen die ik erover gelezen heb en collegas die het meegemaakt hebben... gaande van losse knoppen, kapotte mod wheels, kapotte toetsen etc....

Origineel geplaatst door keyz
de ion is een zeer leuke en krachtige bak, maar ik heb hem links laten liggen vanwege de meninge horrorverhalen die ik erover gelezen heb en collegas die het meegemaakt hebben... gaande van losse knoppen, kapotte mod wheels, kapotte toetsen etc....

Dat soort types zijn dezelfde die ook altijd die behringer dingen slopen daar is niets tegen bestand:D
Nee hoor die draai knoppen druk knoppen zijn gewoon prima.
Het enige wat ik fragiel vind is het toetsenbord.

yep, ik sloop gemakkelijk gear, dus heb ik iets anders gekocht... de microkorg (wiens powerplug ik de tweede dag al kapot gekregen heb)....

Origineel geplaatst door keyz
yep, ik sloop gemakkelijk gear, dus heb ik iets anders gekocht... de microkorg (wiens powerplug ik de tweede dag al kapot gekregen heb)....

je staat bij deze in mijn marktplaats blackbook! ;)

Origineel geplaatst door cangoeroes
hoop dat ze snel met een nieuw os komen met die step-sequencer van de micron erin!

Is er nog hoop op een nieuw OS dan?
Ik vind het echt een geweldige bak, alleen die arpegiator heeft nog wat werk nodig (óf van mijn kant, of van de OS kant) want ik vind het maar een raar ding: veel vreemde ritmes, maar iets standaards heb ik er nog niet uitgekregen. Maar goed, ik heb ook nog niet álle ritmes getest, en ik weet ook zo niet of hij programmeerbaar is...

't Is erg jammer dat de arpeggiator op de Ion net zo vintage is als de synths waarvan 'ie de filters heeft. Patronen met akkoorden en fifths erin zouden bijvoorbeeld niet pijn doen, of de wat leukere loopjes zoals je ze in de AN1x en zo tegenkomt. Of gewoon even kijken naar een paar leuke dingen van de Karma. Nu zijn alle patronen nogal zenuwachtig.

Een MS-20 filter emulatie zou misschien ook wel leuk zijn :).

ik zag dat ze voor de micron ook pas een os update hadden...

persoonlijk denk ik dat als ze die arpegiator programmeerbaar maken en een step-sequencertje inbouwen
er weer heel wat ion-fans bijzijn!

(ben zelf overigens al een ion-fan... :) )

Ik had een Alesis Ion, heb nu een Micron, mis de knoppen toch wel, vind het persoonlijk een van de beste, zoniet de beste V.A.

En voor dat geld.....echt waar voor je centen.

Origineel geplaatst door Lacertus
Ik vind het echt een geweldige bak, alleen die arpegiator heeft nog wat werk nodig (óf van mijn kant, of van de OS kant) want ik vind het maar een raar ding: veel vreemde ritmes, maar iets standaards heb ik er nog niet uitgekregen. Maar goed, ik heb ook nog niet álle ritmes getest, en ik weet ook zo niet of hij programmeerbaar is...

Helemaal mee eens, ik vind die arpeggiator ook niet zo'n succes. Juist die hele simpele arpeggio's waarbij de noten in hetzelfde tempo gewoon achter elkaar worden afgespeeld vind ik zo krachtig, en dat zit er niet eens in. Verder een superbak. Helaas is het mij nog steeds niet gelukt om het OS vanuit mijn Mac in de ION te krijgen, zodat ik nog steeds met het allereerste OS werk :(

Zal absoluut wel aan mij liggen en ik laat het er maar bij. Ik geloof wel dat ik dan 1 of 2 filtermodellen mis?

Je mist dan alleen de op4 (niet-bestaande highpass Moog emulatie, soort van inverse van de mg4). Wat simpele arpeggio's betreft, je kunt de notenrange in het arpeggiatormenu terugzetten van 16 noten naar 2. Als je het een beetje slim speelt kun je er zelfs de C1-C1-C2-C2-italo-achtige baslijntjes uithalen :).

Die noten kan je ook laten spelen door je sequencer.
Ik heb er niet zo'n behoefte aan een arpeggiator. Het verbaasd me dat voor die prijs er een in zit.
Mij gaat het puur om de synth geluid zelf en zijn fijne manier van werken.

Origineel geplaatst door Hooihuis
Juist die hele simpele arpeggio's waarbij de noten in hetzelfde tempo gewoon achter elkaar worden afgespeeld vind ik zo krachtig, en dat zit er niet eens in.

Die dingen bedoel ik ja! De hele EBM zit er vol mee, maar uit de ION krijg ik ze niet... Ik ga het trucje van Yoozer eens proberen...

Origineel geplaatst door Exzit
Die noten kan je ook laten spelen door je sequencer.

Jij gaat er -onterecht- van uit dat iedereen een softsequencer heeft... sommige mensen werken nog steeds het liefst met de PC/Mac op standje 'OFF'... Een keyboard-synth zónder arpeggiator is als een pastoor zonder bijbel...:engel:

Origineel geplaatst door Exzit
Ik heb er niet zo'n behoefte aan een arpeggiator. Het verbaasd me dat voor die prijs er een in zit.
Mij gaat het puur om de synth geluid zelf en zijn fijne manier van werken.

Ook daar ben ik het weer mee eens; ik gebruik die dingen nauwelijks. Heb een aantal synths (gehad) met echt gruwelijk goede en uitgebreide arpeggiators, maar echt meer dan een beetje pielen doe ik er niet mee. En dan nog blijf ik die simpele arpeggio's het meest krachtig vinden!

Origineel geplaatst door Lacertus
Jij gaat er -onterecht- van uit dat iedereen een softsequencer heeft... sommige mensen werken nog steeds het liefst met de PC/Mac op standje 'OFF'... Een keyboard-synth zónder arpeggiator is als een pastoor zonder bijbel...:engel:

Sommige mensen ja.
De meeste hier op het synthforum werken hier zelfs volgens mij nog alleen maar met plug-ins als ik sommige postings mag geloven.
Maar ik moet zeggen in mijn muziek maak ik ook geen tot nauwelijks gebruik van arpeggiators zou misschien wel moeten want ik weet het kan lekker klinken.
Maar ik heb niets tot weinig met apparaten die dingen voor mij gaan verzinnen. Ook al kan ik aantal dingen zelf instellen.
Ik krijg bij appegiators altijd zo'n 1 vinger orgel idee met automatische rythmebegeleiding en akoorden volger erbij.

Ik heb zoiets van ik wil zelf ook nog spelen.
Klinkt misschien onzinnig maar dat gevoel heb ik er snel bij.

Back