Goede luisterruimte verhoudingen

Vertel me eens wat voor nuttige info ik hier uit kan halen als 'leek', waardoor ik m'n studio toch net wat anders zou doen dankzij deze site?? Ik snap nl. geen ene :kont: van wat er allemaal staat op die site

Niet dat ik het niet waardeer als er iemand met een goede site komt natuurlijk, maar een beetje toelichting in jouw woorden zou geen kwaad kunnen. Dan komt de info er wat makkelijker in.

Van een lelijke eend kan je geen ferrari maken.

Dat geld ook voor acoustische ruimtes.

Sommige lengte/breedte/hoogte verhoudingen hebben een mooi gelijkmatig patroon van refleties. Bijvoorbeeld een kamer met deze verhoudingen: 1:1.14:1.39 (zie plaatje 2)

Andere ruimtes hebben een beroerd reflectie patroon. Bv. deze verhouding 1:1.075:1.868 (zie plaatje 24)

Wil je een goede acoustische ruimte dan begin je met de juiste afmetingen.

Als er nog vragen zijn laat het me maar weten.

Nou, ik zou wel graag willen weten wat jij zelf aan deze site hebt gehad bij je eigen studio. De meesten hierop het forum hebben niet de luxe dat ze nog aan de grootte van hun werkruimte kunnen rommelen (misschien door kleiner maken, maar groter wordt al lastig)

Begrijp ik het goed, met de room-calculator -waarvan de link onderaan staat- krijg je een resultaat in de vorm van die grafiek, en daar moet je dan uithalen of je kamer akoestisch in orde is?

Ik heb 2 slappe wanden in m'n luisterruimte gemaakt, om mooie verhoudingen te krijgen. De wanden werken tevens als basstrap.

Twee vliegen in een klap.

Ik heb geen exel dus kan de calculators niet draaien.

Back